Gå til innhold

Alle me barn som sovner 19-20 tiden..Når står dere opp og hvor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Sovner rett rundt 19, pupp ca. 00.30, 03.30 og våkner kl 06. Sovner av og til litt etter en stund. Står opp 07-07.30. Får ikke helt orden på lurene på dagtid.. Men stort sett sover han 30 min i 10-tida og så 1-1,5 timer rundt kl 12. Noen ganger må han ha en halvtime igjen rundt 16-16.30, men ikke alltid.

Hei,

Her legges lillegutt fast kl 19.00 hver eneste kveld. Han sover da til rundt 05.00 tiden for å få pupp. Sitter da inne på rommet hans og ammer sittende. Legger han tilbake i sengen sin, og han sovner med en gang. Da våkner han en gang mellom 08.00-08.30 igjen. Da tar jeg han inn på rommet våres for da har pappa'n dratt på jobb. Da ammer vi liggende og koser oss sammen. Noen ganger sovner vi igjen (ganske ofte) og sover videre til 10.00, andre ganger står vi opp i 9 tiden.

Hovedregelen her er: Etter at vi har stått opp så er han våken 1,5-2 timer av gangen før jeg legger han igjen. Da sover han som regel kun 30 min, men kan sove opptil 2 timer (men det er VELDIG sjelden). Sånn gjør vi det frem til 16.00. Altså jo lengre han sover om dagen jo færre ganger sover han om du skjønner. Sover han kun 30 min så sover han flere ganger.. Prøver å få dette til å gå opp til at han sover til rundt 16,.00. Etter det er det kun våkentid frem til 19.00 når han skal legge seg. Han trenger 3 timer med lek og kos før natten kommer. Da er han super enkel å legge. Nå er alt så rutine, at uansett hvor våken han virker når leggetid er så er det bare å legge han i sengen sin og gå ut. Da ligger han og pludrer til han sovner..

Vel, dette ble langt, men er iallefall hovedtrekkene av hva som skjed her i huset.. :-)

Snuppa legger seg rundt halv åtte om kvelden, og sovner av seg selv med smokken sin i løpet av en 15-20 min.

Så sover hun stort sett til et sted mellom fem og syv om morgenen.

Da får hun en melkeflaske i senga og ny bleie. Så sovner hun igjen og sover til ca åtte-halv ni!

Er egentlig ganske deilig! :o) Hun er ti mnd.

Sovner rundt kl. 20. Våkner igjen i 7-8 tiden. Får grøt + mme til frokost. Har 3 lurer iløpet av dagen, disse har han ca. 1 - 1 1/2 t. etter hvert måltid. Han blir trøtt, men vil som regel ikke sove men det må han ellers så kan han bli veldig grinete utover dagen. Sover i vognen på dagen, så da må han rulles litt fram og tilbake da vet du:) Lurene på dagen er alt i fra 20-30 min. opp til 2 t. Som oftest noe midt imellom. Han er 6 1/2 mnd.

Det med lur ca.1 - 1 1/2 t. etter hvert måltid har vi hatt rutine på siden han var 3 1/2 mnd.

Lillegutt sovner i 19-20 tiden. Så sover han først 4 timer, får pupp, og så våkner han hver 3. time natten gjennom og får pupp. Han våkner i 7-8 tiden, og pappaen tar han da med opp og har han med seg mens han gjør seg klar for å dra på jobb (mens mammaen for sovet litt mer)... :-)

Etter en times tid, får jeg lillegutt opp i senga til meg, han får pupp, og vi sover i 2-3 timer. Står opp i 11-12 tiden. Så jeg får mer enn nok søvn! :-)

Etter dette sover han et par 30-minutters lurer. Før han sovner i 19-20 tiden igjen.

Annonse

min er 5,5 mnd.. må nok begynne å sette på vekker klokken på 7-8 for hun sover til jeg våkner.. ofte 9-10.. og er umulig på kveldene.. bare hyl og skrik selv om hun er utslitt og super trøtt...

håpløs å få i seng.. bruker ofte å begynne å legge henne kl 19-20 tiden ..ender opp med at hun sovner 22-24..jeg er utslitt! *gjesp*

vår lille gutt på 10,5 mnd sover fra ca. 1930-0730. Som regel uten å våkne..men dersom han en sjelden gang gjør det, så gir jeg han ei flaske melk og han sovner med det samme igjen. Sover 2 lurer om dagen, en på ca. 30 min. og en litt lenger utpå dagen..ca. 1,5 t.

hun legger seg ca 19.30. vi står opp mellom 6 og 7 om morgenen. hun har 2 lurer om dagen, en på 1-2 timer og en på ca 2 timer. Har hatt nattavvenning nå, men hun våkner ennå en gang på natta, men får ingenting da, litt vann bare.

Lillebror på 5.5 mnd legger seg 20.00- 20.30 og vi tar morra i 8- halv 9 tida. I det siste har han spist tre ganger iløpet av den tiden. De siste fire nettene to ganger og i natt en gang, så jeg krysser fingrene for at han legger seg på en gang framover!

På dagen sover han 2- 3 lurer helt etter hvor lange de er. Stort sett blir det tre lurer på 30 min. Av og til tar han en lang en på etpar timer.

ikke sjangs..;( tygger på den smatter og spytter ut..så kommer det ett digert glis...ettefulgt av at hun søker for fullt etter puppen..

gaper utenpå klærne våres og blir HYSTERIK...når hun ikke får den...aner ikke hva jeg gjør gale... blir ihvertfall utslitt...

men å er hun jo såååå søøøt..=) uff...

Hihi,sorry at jeg ler,men jeg ser henne for meg:O)med et digert glis,og febrilsk leting etter puppen utenpå klærne,hehe;)

Men,huff,jeg skjønner at du bli ganske oppgitt ja...har ikke noen andre råd enn jordbærsyltetøyet jeg da,hehe,d gjorde susen her.

Du får vel bare fortsette med prøvingen da,å lykke til:O)

Prøvde det også.. du skulle sett henne..hele fjeset var klissete av syltetøy rød og fin..smattet det i seg og fortsatte som vanlig..nei og nei..hehe ja vi gir oss ikke men hun er virklig en kjempe sta liten frøken...

og hun er vittig når hun holder på å lete etter puppen uten på klærne..må le litt selv..selv om jeg har lyst å legge henne inn på kottet å lukke døren innimellom...

no når vi legger henne snur hun seg og drar seg opp slik at hode kommer over kanten på sengen ...ser bare noen Svære kule øyne som blir så glad når hun ser på oss fra sengen...hehe

uff jaja..er bare å fortsette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...