Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Frustrert og lei meg.. Føler meg som verdens verste mor..

Anbefalte innlegg

Dagen i dag har bare vært slitsom. Jenta mi har vært sutrete og ville ikke sove i hele dag. Redd jeg ikke har nok mat til henne osv. Til slutt ga jeg henne tillegg og da sovnet hun nå. Våkner hvert 5 minutt så jeg får ikke slappet av eller noe. Tenkte jeg skulle pumpe meg men det går jo ikke når hun våkner i ett sett og skal ligge på puppen. Frustrert. sukk.

Noen tips?

Fortsetter under...

Hvor gammel er jenta di?

Høres ut som at det kan være økedøgn dersom hun skal ligge til puppen hele tiden.

Når jenta mi hadde økedøgn, så ammet jeg opp til hvert 20 min i perioder.

Dersom det er det, så går det over snart. Da får du slappe av og sove litt når jenta di sover...

Hun er 2mnd.. Bekymrer meg over at det ikke øker i puppen når det ender med at hun må få tillegg. Jeg rekker jo ikke pumpe meg i mellom heller. sukk. Hvorfor kan det ikke bare fosse melk?! sukk.

HI

Jeg slet også med ammingen da hun var 2-3 mnd gammel. Trudde jeg skulle miste melken. Fikk en del tips her inne som hjalp meg veldig. Det viktigste er vel å slappe av. For stresser du, så mister du melka (eller produserer mindre). Man produserer mest om natta, så dersom du ammer om natta, så tror jeg ikke det er noen fare for at du mister melka.

Dersom det ikke er økedøgn, men at du har litt mindre melk, så pump pump pump. Gi henne gjerne litt mme, bare til du får i gang produksjonene igjen. Legg henne til, la henne spise seg mett og pump etterpå. Tilbud kommer av etterspørsel. Jo mer du får ut av puppen, dess mer produserer du. For en overgangsperiode pumpet jeg også om natten. Men viktigst av alt var å stresse ned (dersom du stresser, stresser barnet også), slappe av og sove mye.

Takk for tips!

Kanskje jeg skal sette på klokka så jeg får pumpet meg om natta også? Skal jeg la hun ligge til puppen til hun ikke vil mer, så fylle ho opp med tillegg om ho fortsatt er sulten og så pumpe meg etter det da? Jeg gjør alt for å få opp produksjonen her.. Blir så frustrert..Hvor ofte skal jeg pumpe for å øke?

HI

Annonse

vil anbefal deg å la henne ligge sammen med deg i sengen. da er det lett å legge henne til puppen når hun våkner så ofte, og du får sove litt. da slapper du også bedre av, og melkeproduksjonen øker mer om natten. blir du ikke mer sliten av å fly opp og pumpe? jeg har mang en natt sovet med nurket til puppen om natten når hun har hatt økedøgn, og det har funket for meg iallefall...

Det gjorde jeg dersom hun sov lenge. Men som ofest så hjalp det å pumpe litt etter at hun hadde spist seg mett. Da håndmelket eller pumpet jeg til det ble "tomt". Noen ganger slik, så hadde jeg mer melk.

Glemte å si at du må drikke MASSE vann og ikke spise usunt. Jeg merket at produsjonen økte når jeg holdt meg unna søtsaker og var litt mer nøye med kostholdet!

Lykke til :)

hvis hun sover 5-6 timer sammenhengende etter at du har ammet, så har du sikkert melk nok, for ellers ville hun vært mye mer våken og urolig.... ingen vits å pumpe slik at du har mer melk enn hun trenger, for da må du bare fortsette å pumpe og pumpe....slitsomt med masse spreng, og ikke alltid det passer å pumpe, om du er borte hos noen etc...

Annonse

Jeg er en av de som heller ikke fosser over med melk, men helsesøster tror kanskje at det er tung for babyen vår å få melken "ut av meg", altså at han må jobbe mye for å få nok melk, da blir han sliten og sovner og våkner og sovner og våkner.... Nå har jeg fått en nesespray av legen, som ble anbefalt av helsesøster (jeg trengte bare ringe legekontoret for å få resepten), og nå kommer melka mye fortere og gutten vår virker mer fornøyd. Anbefales. Heter Syntocinon og er et hormon som stimulerer utdrivningsrefleksen. Koster ca 85 kr.

Når du ammer jenta di ofte (ca 2.hver time) så får du nok melk! Gi henne gjerne ett par ganger på natta også. Mens økedøgnet, evt døgnene, holder på, føles gjerne brystet nesten tomt, og det virker som de får lite og er urolig. Resultatet av slike døgn, kommer gjerne etter ett par dager. Så om noen få dager vil du nok merke at brystet fylles igjen, og jenta di spiser seg mett og god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...