Gå til innhold

Noen som jobber i barnehage?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som jobber i barnehage? Lurer bare på hvordan dere har det på jobben med feks løft, stress osv. Jeg jobber enda 100% i barnehage som assistent. Er i uke 20. Løfter på unger og styrer på. Merker at jeg er dønn sliten når jeg kommer hjem. + "stikking" i haleben, ryggen. Bør jeg roe meg litt ned? Velger å være anonym her.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5794702-noen-som-jobber-i-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i barnehage 100% og er 25 ukerpå vei. Har fått beskjed av jordmor at jeg må kjenne etter selv.

Viktig at jeg ikke brukte opp all energien på jobb og var helt "skutt" når jeg kom hjem.Da måtte jeg heller redusere % jeg jobbet med 1-2dager for å se om det hjalp.

Jeg jobber 100% enda men tror nok jeg må gå ned til 60% snart pga.blodtrykket.

Jobber også i barnehage, og har ikke mye overskudd når jeg kommer hjem nei... har begynt å kjenne det i bekkenet, så tviler på at jeg blir der til jeg går ut i permisjon. Men det er jo også mulig å gå over på aktiv sykmelding og gjøre parirarbeid hvis det blir for ille.Snakk med legen din om hva du bør gjøre. Det er jo viktig å være i aktivitet, men en skal jo ikke føle seg helt utmattet når e kommer hjem heller..

Hei Anonym

Jeg jobber i skole og Skolefritidsordning. Jobber 100 %. Etter å ha hatt 4.uker ferie - merkert jeg godt at det var travelt og begynne på igjen. Mye gåing og ståing. Løft opp og ned er travelt. Jeg har bestemt meg for at blir det sånn at når jeg kommer hjem fra jobb og ikke orker noen ting så vil jeg trappe ned litt. Det er lov å være litt egoistisk og tenke på seg sel når en går gravid og det har jeg tenkt og gjøre..

Jeg synes kanskje du skulle roet ned litt , men det er no du som kjenner kroppen din best og må bestemme :)

Lykke til.

Hei, hei-jobber du i Oslo kommune? Tenkte å bare minne om at Oslo kommune holder på med Inkluderende arbeidsliv og at du for eksempel kan søke/snakke med personalavdelingen eller de som har ansvaret for dette i din bydel -om hospitering. Dvs at du kan jobbe på et annet sted som ikke er så belastende hvis ikke barnehagen kan tilrettelegge for deg. De kan også søke om tilretteleggingstilskudd og det vil si at da får man penger til å sette inn en person i dine vakter som kan avlaste der man kommer til kort, og man slipper sykemelding. Jeg er pedagogisk leder og i uke 24 med bekkenplager. Har søkt om det sistnnevnte og spent på svar! Jeg føler at jeg kan brukes til noe, at ved avlastning og litt andre oppgaver kan jeg holde en stund til forhåpentligvis. Er et nederlag å være sykemeldt synes jeg, og blir lange måneder frem til permisjon...Hadde dette vært noe?

Jeg jobber også i barnehage, men er 100% sykmeldt hele svsk. Grunn er at jeg hadde en MA i januar, og at legen ikke vil "ta noen sjanser" Ble sykmeldt i mitt tidligere svsk også da jeg begynte å blø. Alt gikk bra da. Men man bør være litt forsiktig med tunge løft etterhvert. Kjenn på det selv, og hør litt med jordmor...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...