Gå til innhold

Sårbart samliv

Anbefalte innlegg

Hei dere. Hvordan har dere det for tiden? Vet jo at det er veldig individuelt men jeg merker jeg er ganske sårbar psykisk, er emosjonell og tar lett til tårene. Det er jo igrunn ikke noe problem i seg selv men min stakkars samboer syntes det er vanskelig å forholde seg til. Han føler seg nok litt hjelpesløs og at han er skyld i mine mange tårer og tristhet. Igår fikk han nok og ble virkelig sint fordi jeg ikke tåler noe som helst, men jeg klarer ikke kontrollere dette. Noe andre som sliter litt med lignende greier? Noen som har erfaring med familierådgivning? Min samboer kan være ganske eksplosiv og det funker veldig dårlig siden jeg blir skremt. Han har nylig begynt å treffe en psykolog angående sitt temperament men jeg tror vi trenger å få litt hjelp sammen - vi skal jo ha barn!

Håper noen har gode råd eller bare en erfaring å dele.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5794534-s%C3%A5rbart-samliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en god ide for dere å få hjelp sammen ja. Spesielt siden han har en eksplosiv adferd.

Når det er sagt så er jeg en hormon bombe om dagen. 3 ganger i svangerskapet har jeg hatt latterkrampe som går over til gråt. Skjønner ikke hvorfor, men jeg kjenner det mens jeg ler at nå begynner jeg å gråte snart... Merkelige greier.

Det er jo ingen hemmelighet at man er mer sårbar som gravid (og kanskje også i ammeperiode ?) og derfor syns jeg mannfolka bør ta hensyn til dette selv om det kan være vanskelig for dem å forstå. Vi har jo ikke klart å bli gravide på egenhånd heller...

Har ingen erfaring med familierådgivning selv, men har hørt om andre som er kjempe fornøyd.

Lykke til!

Jeg tar veldig lett til tårene selv, og føler meg trist og deprimert med en gang noe ikke går min vei.

Det er ikke no koselig for meg eller dem som er rundt meg når dem føler at alt dem sier/gjør blir galt mottatt... Men vi får trøste oss med at det går over;)

Jeg tror jeg hadde prøvd familierådgivning i din situasjon,

det kan jo faktisk ikke gå værre enn at det ikke funker:)

Men mest sannsynlig blir ting bare bedre :D

Vel her hos meg sliter jeg vel med at gubben ikke er her og at det har blitt litt mye med jobb,flytting og være helt alene...

Gubben jobber vekke i ukedagene og er hjemme i helgene...i og med at vi nettopp har flyttet og det er kasser og ting overalt dro han søndag og kommer tilbake i morgen...er det rart man er lei seg???

Penger er ikke alt i verden..så synes virkelig at han kunne ta fri noen dager og vært med meg...

skal på ferie 12 aug til kreta..har gledet meg hele tiden men nå som det er 9 dager igjen...vil jeg egentlig ikke reise....fordi jeg har måtte takle så mye alene..blant annet at jeg falt og datt oppå nattbordet mitt og i gulvet...gikk heldigvis bra...men hvor mye hjelper det å få ting på mld der det står at han kunne ønske at han kunne hjelpe meg...

Blir gal...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...