Gå til innhold

El. brystpumpe. Medela mini electric vs. Medela swing.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om jeg skal kjøpe Medela sin gamle modell - mini electric til kr 750,- eller den nye swing til 1.150,-. Den gamle bråker visst fælt, men er super, har jeg hørt. Den nye er stillegående, men har hørt at det kan være feil på motoren på den modellen. Litt kjedelig å måtte sende inn til reparasjon når man trenger den...

Noen med erfaringer med en av disse modellene?

Fortsetter under...

Gjest Frantic

Har kjempegod erfaring med Medela mini electric som jeg har hatt med to barn nå. Har ikke prøvd den nye Medal swing, men det jeg har lest om den er vel at den skal simulere barnets suging bedre og sånn stimulere til bedre melkeproduskjon - har ikke hørt om feilen på motoren, men det er jo kjedelig om det er tilfelle...... Har imidlertid hatt kjempeproduksjon med å kun pumpe meg fra min første var 3 mnd til han var 1 år fordi han ammestreiket og ikke ville tilbake på brystet. Så Medela mini electris har fungert veldig bra for meg. Brukte alltid et håndkle over som ga litt støydemping, men noe bråk er det ja. Har nå kjøpt meg modellen som heter Medela electric plus som gjør det mulig å pumpe begge sider på en gang - sparer tid og stimulerer enda bedre. Kostet 965 NOK

Jeg skulle kjøpe medela mini jeg siden alle her inne hadde det...men jeg kjøpte swing og så det først når jeg kom hjem...litt forbannet ja...nå er jeg blitt vant med swingen og ble ganske sjokkert over hvor stillegående den er..ikke no motorlyd eller no, kun en sånn suttelyd...

Jeg forventet at den ikke skulle fungere når jeg kom hjem, men den fungerte glimrende...men jeg kjøpte den i en samarit bandagist butikk slik at det er enkelt å bytte den hvis det skje no feil med den...vet ikke om de er landsomfattende, men jeg har sett de samme pumpene hos andre bandagister også...

har brukt min i litt over en uke nå hver dag og jeg angrer ikke....

lailaelin, butikkene du nevner ? Hva slags butikker er det ? Muligens jeg er dum, men kjenner ikke til de ! Hva betalte du for swingen da ? Tror jeg skal skaffe meg den, den må jo være noe bedre da den koster litt mer og er stillgående. Kanskje ikke bedre, men mere komfortabel :)

Annonse

Jeg kjøpte min swing for prisen som er nevnt i første innlegg..1150...

En bandagist er en butikk som selger bandasjer, varmeputer, brsytpumper, krykker, stokker, bekkenbelter, ullamminlegg, brystpumper, plaster, salver, babyting osv. osv. vi har dem over hele landet og her i min by heter bandagist butikken samarit...vi har en til liten...men husker ikke navnet på den..

Jeg turde heller ikke kjøpe pumpe før jeg var sikker på at jeg kunne amme..har noen venninner også som var usikre og de kjøpte seg manuelle pumper til 500 på apoteket...men jeg sliter med altfor mye melk allerede så vet jeg at jeg hadde nok fått skikkelig krampe i armene hvis jeg ikke hadde kjøpt meg skikkelig pumpe...

men i den bandagist butikken jeg kjøpte min pumpe kunne man også leie brystpumper...kanskje de har samme tilbud i bandagistbutikken der du bor...er jo greit kankskje å leie en uke så ser man om man klarer seg med en manuell pumpe eller om man trenger en elektrisk...tror du kan spørre sykehuset der du skal føde også hvor man kan leie el. brystpumpe...litt dumt å betale 1150 kr hvis man ikke for bruk for pumpen...

Gjest Frantic

Hei! Beklager at jeg ikke har fått svart deg før: Jeg kjøpte min Medela electric plus på Apotek 1. De hadde kun Medela mini electric inne, men de bestilte electric plus til meg og jeg hadde den etter to dager :-)

Lykke til!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...