Gå til innhold

Lyst å fortelle om den dagen du oppdaget at du var gravid?!

Anbefalte innlegg

En veldig spesiell dag i ens liv ! Lyst å dele??

Jeg startet dagen med å sove lenge, og spise frokost på verandaen. Innmari varm dag, blå himmel. Dro på byen, kikka litt rund, kjøpte en dobbel cappucino og gikk til frisøren. Da jeg satt der tenkte jeg at jeg burde ta en test, var tre uker over tiden.. (noe jeg trodde var pga eksamens stress). På vei hjem svingte jeg innom apoteket og ferskvaredisken. Kjøpte test og et halvt kilo kyllingvinger!

Testen viste positivt! Husker jeg bare lo måpende. Satte meg på verandaen i sola, og gomla kyllingvinger. En million tanker surret, men jeg følte meg stolt. Ble med ett tøffest i verden, men temmelig forvirret..

Senere på kvelden besøkte jeg Blomman!

Fortalte det ikke til noen denne dagen. Måtte fordøye det selv.

En veeldig spesiell dag. Kommer aldri til å glemme den. Var den beste og mest overveldende overraskelsene jeg har fått i mitt liv! Og nå sitter jeg her med gullet liggende ved siden av meg. Pur lykke:)

Fortsetter under...

Heia!

Jeg var bare 3 dager forsinket... men noe fortalte meg at den testen måtte jeg bare kjøpe... Jeg hadde også vært hos frisøren den dagen :)

Kom hjem (måtte skynte meg før sambo kom hjem...) og satte meg på do. Jeg rakk ikke å legge testen fra meg før streket kom.... ble helt satt ut og begynte å le (litt hysterisk kanskje.... he he he). Tusen tanker surret i hodet mitt også, blant annet at jeg kanskje kunne ventet en dag da jeg skulle opp til matematikk eksamen dagen etter... Men den besto jeg med glans..

Det føltes som om jeg gikk på skyer da jeg la fra meg testen ved badevasken.... og da var det bare å vente på sambo....

Han kom hjem og jeg sa (helt alvorlig i ansiktet, eller så alvorlig jeg bare klarte) at testen lå på badet. Han kom ut og var tydelig lettet... Jeg spurte "så du streket?" Hæ.... sa han å gikk inn på badet igjen..

Da han kom ut igjen hadde det endelig gått opp for han at med den ekstra streken var jeg gravid, he he he.

I dag er vi overlykkelig for at han satt så fort, på første forsøk....

Mvh

hhe , tenk at du ikke sa noe før langt utpå høsten til meg!!! men plutselig en dag på msn skjønte jeg jo at det var et eller annet med deg... og alle de nær besvimelsene du hadde på jobb- sa jo da at du måtte teste deg. stakkrs rotthild på besøk hos meg den dagen... prata vel bare om graviditet og slik jeg da som var en måned lengre på vei he he- moro å tenke på etterpå

Vi hadde prøvd i åtte mnd og håpet hver mnd, men nei mensen kom hver gang. Denne gangen var det en dag etter at mensen skulle ha vært der og jeg lusket meg inn på badet kl 6 om morgenen og tok en test. Og den var positiv. Det stod klart og tydelig PREGNANT ( mannen min kjøpte tester i Usa). Jeg gikk inn på soverommet og holdt den foran aniktet til mannen min og spurte om hva det stod. Litt av en måte å våkne på for han. Vi var så utrolig glad og nå ligger det lille nurket på 6 mnd i senga si og griner for hun vil ikke sove.

Det var dagen etter U2-konserten på Valle Hovin. Var ikke mange dager over tida, tror jeg, men det hadde vært en litt rar menstruasjonsperiode. Vi hadde også prøvd i noen måneder, så det var en veldig rar følelse da vi satt der med en test som i alle fall sa at vi kunne få barn. Mannen måtte ut og kjøpe enda en test....

Det var mange tanker. Starten på en veldig rar tid. Som ser ut til å vare i noen år :-)

vi var på ferie/tur til Argentina..hadde vunnet tur for å se Argentins spille mot Brasil... hadde noe kjekke dager og jeg ventet og ventet på mensen..det har ikke vært helt punklig så ante fred og ingen fare.. var ikke planlagt..

Ble full etter 2 øl og var hissig som ett fly!! merkligegreier...

begynnte å ane noe tredje dagen..men tenkte at det er jo ikke mulig..!!! en gang uten prevansjon..nei er nok ingen ting..

Dagen vi skulle se argentina brasil kom og jeg stakk innom en farmasia og handlet(balsam) hehe sa jeg til sambo... tok den på hotellet rett før vi ble hentet av guiden...tre sek.. tok det og POSITIVO.. shit..han ville egentlig ikke ha flere..gikk stille inn til han...sa..Mensen ... den kommer nok ikke på enstund den..med ett stooooort glis=) og testen i hånden....

Han reagerte md tårer ble SUPER glad..hadde jeg ikke trodd.. men vi roet oss litt å sa kan jo være noe feil! ? kjøpte en til på flyplassen dagen etter..inn på doen og POSITIvo..hehe

Når vi endelig landet i norge kjøpte jeg en til..Positiv.. ja..da var det sikkert...

no ligger resultatet lille jenten 5,5mnd å kryper bort til storebroen...

Annonse

Hehe,jeg var vel kun noen dager på etterskudd med mensen..Så jeg tenkte bare at jeg skulle kjøpe en test..Vi var begge faktisk veldig sikker på at jeg ikke var gravid...

Kom jeg etter vi hadde vært på apoteket,vi skulle se etter huseieren vår sitt barn.Mens sambo gikk opp i tredje etasje så sa jeg at jeg bare måtte do(sa ikke at jeg skulle teste meg) Tok testen og der kom det jammen opp en svak strek:-)

Ble helt varm og svimmel inni meg,dette hadde jeg jo ønsket så lenge..

Sprang opp til sambo som satt med barnet til huseieren på fanget sitt,jeg sa at jeg trodde jeg var gravid.Og han ble helt sjokket i blikket..Etterpå gikk vi bare rundt i en lykkerus..:-)

Dro på apoteket for å hente p-piller.. Da jeg plutselig kom til å tenke på at jeg ikke hatt mensen på en stund, burde egentlig hatt den for ett par uker siden, tenkte ikke så mye på den, for den har aldri vært regelmessig, kommer og går akkurat som den vil..

Men tenkte som så da, at jeg kanskje burde ta en test før jeg begynner på pillene (vi hadde slurva litt med prevansjon de siste ukene...)

kjøpte en test da, men venta med og ta den til kjæresten min hadde kommet hjem fra jobb, så vi skulle ta den sammen..

Og ja, den ble positiv! Vi lo bare av det, synes det var morsomt akkurat da.. Før vi fant ut at det ikke var så morsomt allikevel, og da grein jeg i flere uker etterpå husker jeg..............Ville ikke ha barn, men ville heller ikke ta abort.

Men nå er jeg en lykkelig mor til en gutt på åtte måneder =)

kjempeglad for at jeg ble gravid nå =)

Jeg hadde min første feriedag på over 1 år denne dagen, hadde hatt litt ømme bryster den siste tiden, men tenkte at det kanskje var tante rød underveis.

Vi hadde vel prøvd et par mnd. tid tror jeg.

Jeg var ute og handlet og svingte innom apoteket og kjøpte en test.. Sambo hadde begynt ferie og satt og leste en bok når jeg kom hjem:)

Vi skulle reise på forlovelsesferie om tre dager, så det var egentlig derfor jeg hadde vært ute og handlet:)

Vel jeg gikk på badet da, la testen fra meg på badekar kanten, og tittet forsiktig på den.. TO streker.. Begynte å smile for meg selv, og sa (sorry) Fy faen jeg er gravid.. YES!!

Jeg nærmest fløy nedover trappene til sambo, og sa: Har tatt en test jeg:) han tittet opp: Åh, har du det? Ja, jeg er visst gravid jeg. Nei, det er ikke sant sa han, he he.. Jo, sa jeg! Han ble helt hvit og sa, skal jeg bli pappa da? =o))) Tror han ble overrasket selv om det var planlagt, for han gikk seg en laaang tur.. Og sa resten av kvelden: Det her er sprøtt altså, det her er sprøtt!!!!

Og når vi var på ferie, passet han på meg som en hauk!! Sa til folk: Be careful, she`s pregnant:)) osv.

En veldig stolt pappa ja!

Gikk å gruet meg for å kjøpe test, da min mor har jobbet på apotet i alle de år og jeg kjenner alle som jobber der nesten..

skyntet meg hjem og satte meg på do for å tisse på pinne, hvar helt skjelven..men testen virket ikke..måtte nok en gang snike meg inn på ett apotet..hehe..fikk tak i en ny...og den virket...

skrek og skrek og skrek og skrek...og skrek...følte at hele verden raste sammen...sambo fikk først vite det etter 4mnd, min mor etter 5mnd, og resten etter 6mnd...var heldigvis ikke så stor...men etter at alle viste det, eksploderte magen..

nå har jeg verdens herligste datter:)))) alt er topp:)))

Dette var den 10 prøve mnd vår, og jeg var like sikker som før at den ikke satt den mnd heller.. Jeg var (er??) en såkalt spotter, så jeg begynte å blø/brun utflod 3 dager etter eggløsning, og fortsatte med det, som vanlig, så jeg tenkte egentlig ikke noe over det.

Men noe var anderledes..og 3 dager før jeg skulle ha mensen satt jeg og lurte på om jeg skulle teste..men det var bare en bortkasta test tenkte jeg, så jeg skulle vente å se om jeg fikk mensen..

Halv fire på morran(19 august 2005), dagen før jeg skulle få mensen, tok jeg en test..en billigtest fra danmark. Den var kjempesvak positiv, og jeg prøvde å ikke gire meg opp, for jeg var helt sikker på at den var feil. Venninna mi hadde jo tross alt fått feil med de..

Gikk å la meg, men ikke snakk om at jeg fikk sove nå. Måtte skru på lyset med jevne mellomrom for å se om streken var der. hehe.

Da jeg sto opp, sånn rundt 8, tok jeg to nye tester (to forskjellige billigtester...), begge viste svak svaaaaaak strek. Jaha tenkte jeg, er de feil BEGGE to..

Sa ikke noe til min kjære, for jeg ville ikke glede han hvis det bare var feil.

Dagen etter, da jeg skulle få mensen egentlig, skulle jeg på fest til venninna mi..så vi skulle til sverige for å kjøpe sprit. Og jeg kjøpte sprit ja, var jo ikke gravid jeg!! (de mest bortkasta pengene jeg har brukt iallefall..)

Da jeg kom hjem sa jeg til min kjære at jeg måtte ta en test. Da var klokka rundt 16.. Jeg tok to nye billigtester, som begge viste svaaaaak strek, pluss at jeg tok en CB digital. Holdt på å ramla av do da det sto GRAVID etter ti sekunder...

Løp ut til min kjære og viste han testene..først de med svake streken, de trodde han var negativ (han var vant med eggløsningstestene, og der må jo streken være like sterk for å være positiv...), men da han fikk se den digitale, da gikk det opp for han ja:D

Det var en lykkelig dag ja:D 19 august 2005..snart et år siden det gitt;)

Var sur hele uka før for at den h.... mensen ikke kom. Av en syklus på 24-28 dager hadde jeg hatt syklus på 21 dager de 2 siste periodene så når ddag 28 nærma seg syntes jeg den bare kunne komme.

Hadde nemlig 16 mnd. tidligere fått beskjed om at ejg ikke kom til å bli gravid igjen.

Når derfor dag 29 oppbrant og ingen mens hadde kommet kjøpte jeg en test bare for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid men at det var overgangsalderen jeg var kommet inni. Noen kommer jo i den litt tidligere enn andre.

Hører for øvrig til de modne mammaene her inne.

Den viste da positivt og jeg ble helt ute av meg fordi vi holdt da på emd adopsjon der vi ventet på godkjenningen fra Bufetat.

(Tror det heter noe slikt.)

Så for vårt vedkommende var det tøft psykisk de første 4 mnd. fordi vi trodde vi måtte si fra oss adopsjonen og his det hadde gått galt da hadde vi sannsynligvis mistet sjansen i det hele tatt for ett barn.

Men vi fikk satt saken på vent til etter fødselen så først når vi passerte 4 mnd. kunne vi begynne å glede oss.

Nå har vi hverdenes skjønneste lille jente på snart 6 mnd. som ligger å sover på rommet sitt!

Annonse

Åh, så koselig tråd!!

Enig i at det er en spesiell dag, ja!! :-)

Vi hadde prøvd i 3 måneder, og jeg trodde faktisk det skulle ta lenger tid å bli gravid.

St.hansaften i fjor var på en fredag, og vi hadde fredagspils på jobben. Jeg var der bare en liten stund, men drakk et par glass hvitvin (som sagt; trodde ikke jeg var gravid allerede!!) Ble litt småbrisen og dro hjem. Skulle ut og spise med noen venner, men før vi dro ut og møtte dem, tok jeg en test for sikkerhets skyld (var 2 dager før ikm), slik at jeg kunne drikke videre med god samvittighet.

Sambo satt ute på balkongen, og jeg gikk på do. Tisset på pinna og ventet et par minutter! Da jeg tittet på den, så jeg to streker!! Den ene var svak, men det var likevel to streker!!!!! Herregud, for en følelse!!! Helt surrealistisk!!!! Jeg gikk ut til sambo og lo nervøst. Husker ikke helt hva jeg sa til han... Men han tok det med knusende ro...

Vi ble enige om å vente litt med å fortelle det til noen, så det ble en utfordring resten av kvelden. Ut og spise med venner og IKKE drikke alkohol. Det har aldri skjedd før... Så jeg bestilte strawberry daquiri UTEN alkohol (sa fra til kelneren), men daquirien så veldig unormal ut. Vennene våre stusset visst, og vi ble tatt på fersken allerede da! Selv om de ikke sa det rett ut... :-)

Det eneste jeg satt og tenkte på denne kvelden var at det var en liten spire i magen min. Hadde lyst til å skrike det ut høyt, men klarte å la være.

Og i kveld ligger verdens vakreste gutt og sover så søtt i senga si! Herregud, så lykkelig jeg er!! :-)

Så mange artige og koselige hisorier, tydelig at folk ser på det som en spesiell dag:O)

Her kommer min:O)

Etter endt arbeidsdag var meg og en kollega ute og spiste en god middag og hadde oss et par glass med øl..(fint å tenke på nå ja...) Bare etter de to ølene så ble jeg i fin form og på vei tilbake til båten gikk jeg og sendte sms til venner om at i kveld skulle jeg feste. Vel tilbake på lugaren tenkte jeg at jeg måtte ha meg en dusj. Og av en eller annen grunn så tok jeg en test med meg inn på badet. Vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det, var vel et underliggende håp om at kanskje denne gangen skulle det gå greit, noe jeg hadde håpet så mange ganger før.. (hadde vært av pille i 15-16?mnd uten resultat og nok en gang var jeg vel 14dager over).

Gikk først på do og tisset og så rett i dusjen uten å se på den (etter en del negative tester så tør man ikke være for optimistisk). Da jeg ko ut av dusjen så jeg de to strekene lyse mot meg. Den ørheten av ølene ble borte med en gang, og jeg ble helt skjelven. Fikk kledd på meg rimelig kjapt og sendte en mld om at en venninne måtte møte meg på lugaren hennes pronte! Kysset samboer på kinnet og sa jeg kommer straks tilbake før jeg løp avgårde med testen gjemt i vesken min.

Inne hos venninnen min dro jeg frem testen og måtte få henne til å se på den og virkelig bekrefte hva resultatet var. Jeg var så glad og så satt ut at det ble tårer og alt det som hører med før jeg fikk mannet meg opp til å gå tilbake til samboeren min. Husker ikke helt hva jeg sa til han, men der satt vi da helt satt ut av alt og prøvde å fatte hva det betydde. Å bli foreldre....Og selvsagt dirrende av lykke.

(det hører og med til historien at jeg kjøpte to nye tester som jeg tok i de to påfølgene dagene, måtte bare være helt sikker:O))

Angrer i dag på at samboer ikke var den første den første jeg fortalte det til, men det er tilgitt og glemt(nesten) nå.

......kailln og jeg hadde prøvd å få barn i en årrekke, men hadde gitt opp. Snakke om hus i Spania og førtidspensjonering om noen få år.....

Jeg våkna opp en dag i august i fjor, og kjente at jeg hadde en kul i naveln. Tenkte på navlebrokk eller kreft. Bestilte krisetime til fastlegen som bestilte like omgående krisetime på sykehuset.

Kommer inn på sykehuset. Blir undersøkt. Dama slår av skjermen og henter legen. Legen ser på skjermen, gliser og ber meg komme inn på et annet rom med bedre utstyr.

Neste rom, flere folk og mer knising. Beskjed om at jeg var en smule gravid. Flott sa jeg, da har jeg god tid til å vurdere abort etter fvp pga aldern min.... Beklager sier legen, men du har passert for lengst TYVE uker, så abort er litt for sent....

Kailln var i sjokk til jeg fikk tøtta ved ks 31. oktober......

Så svangerskapet mitt varte i vel to en halv måned....;)

......og på toppen av det hele kunne ingen se på meg hva jeg hadde gjort heller. Og kirurgen fleipa med at ungen lå så langt bak, at dem "burde vurdert" å ks via ryggen i stedet......;)

Denne spesielle dagen,startet jeg med å slutte å røyke:)faktisk...hehe

Gikk på jobb som vanlig,så stolt over at fom denne dagen skulle jeg forbli røykfri..jeg og kjæresten hadde planlagt barn,og jeg måtte jo slutte når den dagen kom uansett..dagen etter ventet jeg mensen,men kunne ikke vente,for jeg hadde en følelse...(selv om jeg hadde hatt det hver dag på denne tiden av mnd i fem mnd,hehe)Så jeg tok testen utpå kvelden..kikket kjapt på svaret,og "så" negativ...hadde vært vant med det svaret så jeg innbilte meg det denne gangen..så fant jeg ut jeg skulle kikke litt nærmere..og joda..en svak,svak positiv..jeg ble paranoid..lurte på om jeg så syner.sambo var oppe,men ville ikke si noe før jeg var heeelt sikker..ropte ut til sambo,litt fnisete,at jeg måtte ut en tur..dro i full fart,og kjørte til min søster..som bor et godt stykke unna..hehe .ivrig sju:)

Fikk bekreftet at jepp,den var positiv!!!

deretter dro jeg å kjøpte et kort til sambo hvor det sto: "gratulere,du skal bli pappa..elsker deg..la ved testen og pakket det inn..da jeg kom hjem fikk sambo sin beste gave hitill..og vi gråt begge to;)

Eg var leder på leir for funksjonshemma barn. Hadde gått noen dager over tida, men det hadde vore vanleg dei siste gongene. Ikkje hadde me prøvd å bli gravid heller. Men da det gjekk ei veke over tida måtte eg kjøpe ein test. Det var ingen apotek der me var berre sånn i butikk og eg måtte spørre og ho i kasse måtte spørr ei anna, alle rundt meg stod å stirra. Eg var overlykkeleg då streken kom, eg måtte si det til mannen min som akkurat da var sjørøver, er ikkje lett å sei noko hemmeleg med mange andre til stede, men me klarte det. Vart ei rar siste veke på leir, eg gjekk berre rundt å smilte. No leker snuppa og pappa her atmed meg.

vi hadde akkurat bestemt oss for at vi skulle prøve å bli gravid. vi forberedte oss selv på at det kunne ta mange mnd...men jeg merket at jeg kom til å bli veldig skuffet om jeg måtte ta negative tester. så da mensen ikke kom når den skulle, turde jeg ikke ta testen. for tenk om den var negativ? jeg ventet og ventet. men ingen mens kom. den helgen jeg skulle hatt mensen hadde ene venninnen min innflytningsfest...jeg kjørte.tenk om jeg var gravid? da jeg hadde gått en uke over, skulle jeg og sambo trene. jeg spurte han om vi ikke heller skulle ta en test. greit for han (han var glad for å slippe å trene) vi gikk innom apoteket og kjøpte en test. vi handlet også mat... sambo gikk å lagde middag mens jeg tok testen. leste nøye igjennom bruksanvisningen ( jeg hadde aldri tatt test før jeg..). husker jeg var litt redd for om jeg skulle klare å tisse lenge nok på den....da jeg tok den opp og puttet den inn i det dekselet, var det allerde kommet to streker. og streken var TYDELIG. jeg ble så utrolig glad. visste ikke helt hva jeg skulle si, det endte med at jeg ropte JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....;) sambo kom løpende ned, og fikk se på den.... oi...den satt hvis på første forsøk den sa han... jeg var helt giret. dette var dagen jeg hadde ventet på i maaaaaange år ( sambo ville ikke ha barn før ) tenk at jeg hadde hatt så flaks. gravid på første forsøk...men så var jeg ikke hundre prosent sikker på at testen viste sant. seinere på kvelden skulle jeg på kino med noen venninner. klarte jo ikke holde det for meg selv, så jeg måtte jo røpe det for dem..kan ikke si at jeg husker noe av den filmen altså.....da jeg dro hjem igjen, kjøpte jeg en ny test, for å være sikker. tok den da jeg kom hjem, og den også (et annet merke) viste to kraftige streker med engang......

1. hadde gått et par uker over tida, og tisset på glass og leverte det på lab en på helsesenteret, den er positiv sa han, og det betyr?? spurte jeg, og fikk til svar at jeg var gravid. Hadde med meg ei venninne, og vi kjørte rundt på måfå en stund.. må legge til at det var høyst uplanlagt, hadde ikke engang kjæreste. Vurderte derfor lenge for/mot abort. men i dag har jeg verdens fineste unge, så jeg er glad for valget mitt nå!, tror ikke jeg hadde klart å fungere om jeg hadde tatt abort.

2. Hadde vært uten prevensjon en stund, og hadde ikke hatt ordentlig mensen ennå(hadde brukt p sprøyte og vært helt uten mensen). Følte på meg at det var noe som ikke var helt som det pleide å være. Sjønnte nok da at jeg var gravid, jeg var litt over en mnd på vei da. når jeg i tillegg begynte å hovne opp i halsen (som jeg gjorde i forige svangerskap og) tok test og den var positiv. Var sammen med ei venninne denne dagen, var til og med henne på spinning, siden jeg ikke fant en passende unnskyldning til å si nei. Hun venninna mi fikk ikke vite om det før en god stund(et par måneder) etterpå Ble en litt rar påske, siden det var rett før påske jeg tok testen.. men jeg hadde overhodet ikke behov for å drikke i påska.

heia:)

husker den dagen veldig godt jeg å ja. min samboer å jeg hadde prøvd i ett år tror jeg på å bli gravid, uten å lykkes. men så plutselig så tror jeg d ble så mye annet å tenke på enn barn en stund så den 16 mai i fjor så skulle vi som vanlig på byen med venner så fant vi ut at jeg måtte ta en test før jeg begynte å drikke for å være på den sikre siden.

tok testen å ventet noen min, så på testen å sa til samboeren min at jeg ikke trodde jeg var gravid nå heller ( tror d var mer ønsketenknig denne dagen for ville ut på byen å drikke) men samboeren studerte testen nøye for han syntes han så en anntydning til et strek, så vi måtte kjøpe en ny test for å se hvem som hadde rett, å den testen kom d tydelig fram 2 streker.

jeg ble en smule skuffet for hadde gledet meg så til den dagen, men etter å ha vært på ul lyd så kom gleden over d lille vidunderet vårt:)

å nå ligger vår tulle som er akurat et halvt år i dag på sofan ved siden av meg å sover så søtt:) elsker henne over alt her på jorden.

kunne ikke vært lykkeligere. lykke til med vidundrene deres dere andre å:)

klem

hadde vært uten p- piller en mnd tid. vi holdt på med helgevasken, og jeg gikk på badet for å ta en test. jeg var gravid...hjertet mitt banket noe så utrolig! var jo klar over at jeg kunne være det, men den nyheten kom som et sjokk! gikk inn i stua og sa det med samboeren min, han smilte, jeg smilte, vi satt ei stubd i sofaen og smålo litt. så fortsatte vi helgevasken, det gikk nok ikke helt inn med en gang. nå ligger det en gutt på soverommet sitt, snart 10 mnd, en herlig liten en, vi er så glad i han, nesten til å få vondt av!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...