Gå til innhold

Vondt i ryggen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har vondt i ryggen? Jeg er ikke så langt på vei, 8+5 og har de siste dagene hatt det. Klarer ikke å ligge på magen eller siden om natta og når jeg våkner gjør det skikkelig vondt, og det varer stort sett utover hele dagen... Noen ganger er det litt sånn "mensenvondt", andre ganger litt annerledes. På en måte om om jeg har bært noe tungt helt feil, hvos dere skjønner? Synes liksom det er litt tidlig for disse plagene, fosteret er jo ikke så tungt akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vondt... Det kan være begynnende bekkenløsning, selv om det er veldig tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mega vondt i forrige svangerskap, tror det kom i uke 5... legen sa at det var hormoner sp løsner opp bekkenet... det gikk heldigvis over, men det var så vondt at jeg klarte ingen ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vondt i ryggen, men ikke så ille som du. Kjenner det er der stort sett hele tiden, men er noenlunde til å leve med. Føler det har litt sammenheng med bekkenløsning, og det begynte allerede i min første graviduke. Altså ikke noen sammenheng med vekten man bærer.

 

Av egne tiltak merker jeg at det blir mye bedre når jeg har det varmt; bader derfor relativt ofte i utendørs varmt boblebad. Vet det mange steder arrangeres egne svømmetimer for gravide, dette burde være midt i blinken. Sommervarme hjelper også, men den er det visst begynt å minke på her jeg bor... Dessuten mye bedre om man har gode sko; har en jobb der jeg står mye av dagen, merker da at f.eks. helt flate sandaler tar ganske fort knekken på ryggen. Å gå tur i litt ulendt terreng skal være bra for rygglager generelt, det rådet kan vel også godt følges av gravide.

 

Fysioterapeut og/ eller kiropraktor kan også ofte hjelpe med å lindre/ redusere slike plager.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vi er flere m vond rygg! jeg er i 5 uke bare, og korsryggen min er så vond at jeg nesten ikke klarer gå.... nå er jeg på tur på jobb , på sykehjem, det er ikke noe særlig fristende, vet faktisk ikke om jeg klarer fullføre kvelden. det startet i går. snakket m en venninne nå hun kunne fortelle hun var akkurat lik i 1 trimester..... er nok en del hormoner sikkert! men det er det eneste symptomet jeg har, ikke dårlig, kvalm eller ømme bryster....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet med ryggproblemer i fjor... var sykmeldt nesten 2 mnd, og da jeg kjente igjen smertene nå, ble jeg litt oppgitt! Men har og hørt at det har med graviditet selv om det er på tidlig stadie....Håper det er forbigående :-)

 

6 uker på vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...