Gå til innhold

Trenger råd!!


Maria52

Anbefalte innlegg

Jeg er vel ca 5 uker på vei tror jeg (altså ikke så langt enda..)

Jeg er i en jobb der det er oppstått litt konflikter og jeg stoler ikke helt på ledelsen. Jeg mistrives veldig og det er forferdelig mye stress, press og det er en lite motiverende arb.plass. Helt uten grunn oppdaget jeg at min stilling var utlyst på "finn.no". Jeg kontaktet ledelsen med en gang for å få svar på dette, men fikk bare beskjed om at vi heller skulle ta en prat om det etter ferien.....Har de i det hele tatt lov til å utlyse min stilling med tiltredelse snarest...

Så hva skal jeg gjøre nå? Burde jeg sykmelde meg? De vet ikke at jeg er gravid. Har jobbet der i 2 år. Jeg kan ikke miste denne jobben pga fødselspengene. Regner med at jeg vil bli sykmeldt ganske tidlig uansett pga det er en veldig slitsom jobb....MEN HVA SKAL JEG GJØRE?

RÅD? VÆR SÅ SNILL??????

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres jo veldig merkelig ut...!!!!!!

De kan vel ikke utlyse stillingen din når du ikke er sagt opp. Du har vel en kontrakt med oppsigelsestid evt? Har du en anelse om hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontrakt med oppsigelsestid og det hele. Hvorfor? Aner ikke..De ville ikke prate om det før etter de var ferdig med ferien sin. Noe som ikke er før etter neste uke... Jeg begynte på mandag...uviten om jeg jobber forgjeves....Deppa om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TA kontakt med fagforbundet ditt. Er du ikke medlem så meld deg inn NÅ. Dette har de ikk elov til å gjøre.Så ikke gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forbudt. De kan ikke utlyse en stilling som er allerede er besatt. Dersom de ikke er fornøyd med deg, må de 1) diskutere det med deg, 2) bestemme seg for å si deg opp, 3) ha en GRUNN for å si deg opp (mislighold, tyveri, nedbemanning, økonomisk trøbbel osv. Altså en GOD grunn) 4) gi deg skriftlig varsel der det står om alle rettighetene dine.

Dersom du ikke er enig i det en (skriftlig) oppsigelse sier fordi du mener den er usaklig, kan du klage til Arbeidsretten, og arbeidsgiver kan da ikke si deg opp mens du venter på hva svaret blir.

 

Dette er en lang prosess, og du vil sannsynligvis være sikret lønn frem til fødselen.

 

Håper dette hjalp deg litt. Lykke til!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal først få en muntlig advarsel, så en skriftelig, og så en evt. oppsigelse. Den skal være saklig og godt begrunnet. Har akkuratt fått oppsigelse selv, så vet litt. Du kan kontakte noe som heter JURK(juridisk rådgivning for kvinner). Husker ikke nummeret nå, men du kan søke på nettet. Foreslår at du ringer de før ferien er over, for da har du noe konkret i forhold til lover osv å slå i bordet med, hvis de tar opp noe med deg da. Kan kanskje også være lurt å få seg en sykemelding. Ikke moro å jobbe under ett sånt press. Føler med deg.

Du må gjerne sede meg en mail hvis det er noe du lurer på. HAr som sagt holdt på med dette i nesten 6mnd.

Mail; [email protected]

 

Masse lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags konflikt er det på jobben din?

 

 

Tenkte jeg kunne forhøre meg med min far som har jobbet i LO med sånt som dette... Er du organisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konflikten på jobben går ut på at det er stort misnøye mellom kollegaer om våres nærmeste leder. Vi er pålagt å jobbe sinnsykt mye mer langt utover arbeidstid uten å få betalt for det. Jobber med salg. Må være ute i disstriktet fra åtte til fire. Fryktelig mye papirarbeid/kontorarbeid uteover det, men har ikke lov til å gjøre dette i "arbeidstiden", men får sykt med pryl om det ikke blir gjort.

Jeg er ikke organisert, men føler jeg blir nødt til det nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...