Gå til innhold

Vanlig med "mensmurringer"? Når er første kontroll?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Fersk gravid (6+6, tror jeg), første gang og godt voksen, og jeg lurer på om det er helt vanlig å ha stikninger og mensmurringer, eller om jeg burde være bekymret? Det har vært sånn i et par uker nå. Er også veldig oppblåst og stinn, men ikke kvalm. Stikningene har tiltatt litt den siste uken.

Når går man til første kontroll? Hos lege eller jordmor?

Fortsetter under...

har forstått det slik at disse stikningene og mensmurringene er livmoren som tøyer og utvider seg, og dermed normalt. med meg kommer det i perioder av dagen. jeg er også første gang og godt voksen :)

Har fått time i ca 8 -9 uke, hos fastlegen min. så regner jeg med at han henviser meg vider til jordmor

Jeg er nå 18 uker på vei og opplevde menslignende smerter helt fra begynnelsen og i hvert fall til uke 12. Dette er visstnok normalt og som forrige innlegg skriver er det livmoren og båndene som strekker på seg og vokser. Jeg hadde første time hos legen i uke 9, skal på UL i uke 19 og skal vel se legen igjen om et par-tre ukers tid dersom alt er normalt. Altså ikke noe hyppige legebesøk her i gården selv om jeg er godt voksen. Har ikke fått tilbud om eller bedt om ytterligere undersøkelser som duotest eller fostervannsprøve.

Lykke til, nyt graviditeten.

5+4 her og mensmurringer. I tillegg har jeg hatt små blødninger daglig (1. truseinnlegg) fra unnfangelsen og til nå. De siste par dagene har blødningen økt (3. truseinnlegg og tykkere blod) og jeg skal til legen i morgen. Er dette normalt da? Jeg har lest på disse BiM sidene at "spotting" og menssmerter, ryggsmerter og stikninger er vanlig for 25% av fødende kvinner i begynnelsen av svangerskapet som likevel føder friske barn, så jeg forsøker å roe ned meg selv med dette. Er veldig spent på morgendagen da. Håper alt er OK for meg. Jeg skal til første kontroll i morgen, altså hos legen min. Under forrige graviditet gikk jeg i uke 9 tror jeg, men da hadde jeg ingen særlige gravidsymptomer og nå har jeg alle.

Jeg skal til lege for å forhåpentligvis blir roligere. Er du bekymret er det bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, om ikke annet enn for å kunne stille spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...