Gå til innhold

spent på morgendagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du.

jeg har tatt røntgenundersøkelse av egglederne. da brukte de kontrastvæske. regner med at det blir det samme om de skal gjøre ultralyd...

uansett; jeg opplevde det som ubehagelig, men ikke verre enn at jeg kunne gjort det igjen om nødvendig. Ble først satt i en stol/seng med sånne bøyler å legge bena i (akkurat som i gyn.stol). Et tynt plastrør ble ført inn livmorsåpningen. dette kjente jeg ingenting av. Vel inne i livmora blåses det opp en ballong, slik at den skal sitte der. Da fylte de den helt til jeg sa ifra at jeg kjente den. Ubehagelig -ikke vondt. Så flyttet de meg bakover slik at jeg lå rett under røntgenapparatet. legen satt ved siden av meg, slik at vi så skjermen begge to. da begynte hun å fylle på med kontrastvæske. ganske sprøtt å se på. jeg så tydelig at livmoren fylte seg, før væsken gikk inn i egglederene. Dette var litt vondt. Det presset veldig, og var akkurat som kraftige menssmerter. "menstak" i magen på en måte.... Varte i 5-6 min omtrent.

Det viste seg at den ene egglederen min var tett. Noen har sagt her inne en gang at smertene kan variere litt etter om egglederne er tette eller ikke.

Jeg grudde meg også veldig, men det gikk fint. Fikk ingen bedøvelse men ble anbefalt to paracet på forhånd.

Håper du ble klokere av dette, selv om det ikke er helt den samme undersøkelsen du skal gjøre.

Lykke til!!!! Krysser fingra for deg!

Takk for at du svarte så utfyllende! Føler meg mye klokere nå!Høres ut som det går bra dette.Håper inderlig at den er i orden,måtte fjerne den andre egglederen for en stund siden.Har ikke mye lyst til å begynne med prøverør og sånne ting,men alt må jo prøves ut.

Hvordan går det med deg i ettertid,prøvd lenge?

gjorde undersøkelsen for tre pp siden. ikke skjedd så mye ennå, men er et par dager over IKM i dag. man kan jo håpe.... men etter 1 1/2 år begynner man etterhvert å ikke tro på det. Samtidig må man holde motet oppe. Sjansene er halvert, men de er tilstede!

Jeg har også vært inne på tanken på prøverør, men håper selvfølgelig å få det til selv. Men det er jo en utrolig mulighet hvis man ikke klarer... Gyn har sagt at vi prøver på egen hånd fram til ca november. skal så ta kontakt med han igjen for kanskje å søke prøverør.

er ikke bare bare, dette å lage barn.... man må gjennom mye.

Kan jeg spørre hvorfor du måtte fjerne den ene? Håper virkelig at det er i orden med den andre da!!

Annonse

Hei igjen!

er i min 6 pp.Men vi har ikke brukt pevensjon på 3-4 år,men da hadde vi vel egentlig ikke tenkt på å prøve,men syns det er litt rart at ingenting har skjedd etter så lang tid. Men nå er vi godt i gang for å si det sånn! Som mange andre tenkte jeg vel at når vi skal ha barn så er vel ikke det så vanskelig!! Men tok grundig feil der ja!

Hadde en XU i januar så da var plutselig sjansen mindre.

Vi fikk beskjed om å prøve fram til juli og visst ingenting hadde skjedd så skulle jeg inn til denne undersøkelsen som jeg skal til i dag.Tok også en blodprøve for å sjekke ovulasjonen og progesteron for en måned siden men har heldigvis ikke hørt noe på den.

Er veldig spent i dag skal inn kl 14.00 så får vi se ka legen sier!Hjelp!

Takk for lykke ønsker som jeg har fått!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...