Gå til innhold

Æsj! Må øke Menopur-dosen...

Anbefalte innlegg

Kommer fra UL nå og dr. Bjerke på Riksen (som jeg overhode ikke kan like) var ikke superfornøyd med eggmodningen så langt. Jeg begynte på sprøyter for ei uke siden, 25/7. Nå vil han at jeg skal øke dosen til trippel Menopur, dvs. 225ie. Er ikke det veeeeeldig mye?

Han ønsker vel at eggene skal modnes mer? Det at jeg fikk ut 18 egg forrige gang, som ikke lot seg befrukte, kan kanskje tyde på at eggene ikke var mode nok, dvs. at kvantitene var bra - men ikke kvaliteten? Håpløst at man aldri får svar på sånt!

Denne gangen får vi satse på kvalitet framfor kvantitet. Har jo lest mange historier her inne om at "et egg er nok", og etter som jeg kunne se på UL-skjermen var det 3 - 4 eggpose på hver side der inne. Det bør jo holde.

Må tilbake til nye blodprøve og UL på fredag... Synes det er mye styr å dra dit, og har som sagt et problem med hr. Bjerke, men må man så må man...

Fortsetter under...

Hei hei, og vel overstått ferie:)

Kjipe greier det der. Jeg måtte også øke dosen sist, for de var ikke fornøyde med "modningen". De vil nok bare være på den sikre siden, selv om det er kjedelig for oss med så mye att og frem med ekstra dager osv. Fikk iallefall ut bedre egg sist, selv om det ikke ble noen baby av det.

Så kjedelig at du ikke kommer overens med legen:( Det er skikkelig kjipt!!!!

Lykke til iallefall:)

Klem

Takk begge to!

Nå som jeg har fått roet meg ned så smiler jeg litt og tenker som så at når forrige forsøk gikk rett til helvete så burde jeg vel egentlig bare være glad for at Riksen gjør noen endringer ved dette forsøket sånn at resultatet forhåpentligvis blir bedre.

Men 225ie Menopur er mye ikke sant?

Klem

Annonse

Hallo.Lurer på hva som er forskjell på Menopur og Gonal f??Jeg begynnte på Gonal nå 1august,og skal ta 112,5 de første dagene,men igår tok jeg med en feiltagelse dobbel dose- 225.Jeg ble helt redd,men det gjorde ikke så mye,bare jeg ikke gjorde det hver dag.

Skal man kjenne noe imagen mens man tar sprøytene,noe som kan tyde på at eggene modner seg????????Vi skal opp på kontroll Haugesund 11 aug..Jeg vet ikke hvorfor men, jeg føler at jeg også må øke dosen.Men vi får høre om en ukes tid.xxxxx

Jeg har akkurat startet med Menopur og har blitt satt rett på 450 ie i 9 dager. Dette er vist toppdose som brukes der det er ubalanse i homonene. Har ikke merket noen bivirkninger enda, men blir sikkert en skikkelig hormonbombe snart..... andre på 450 ie?

Skal til IVF uke33 og det er første gangen !

Har du sprayen og Menupuren i kjøleskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...