Gå til innhold

November: slit dokker med halsbrann jente??


Gjest

Anbefalte innlegg

lider kronisk av halsbrann/brystbrann i svangerskapet, og har funne et genialt middel, som eg fant ut akkurat nå!

trø i deg ei eske blå menthol-tygge pastiller, å drikk så et stort glass ISKALD melk. om ikke det lindrer, så må det være no muffins.. holder halsen god ganske lenge også. ellers så drikker jeg ekstremt mye melk, da det hjelper mot halsen. bare flaks for meg da at eg er så gla i melk.. :)

min tanke går til alle dere der ute som ikke tåler melk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ja jeg drakk Gaviscon (pyton!!) da jeg gikk med min første, men denne gangen er det Samarin som gjelder!!!! Drikker det 3-4 ganger om dagen, supert!!!! Så nå kan jeg sove om natten jeg også :)

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nokke Gaviscon greier mot min halsbrann, men for det første smakte det pyton, og for det andre gjorde det bare at eg spydde.. så no har eg gått over til Titralac i håp om at det skal hjelpe! ( smaker litt mintaktig.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter dere med halsbrann / sureoppstøt, da BURDE dere bruke Samarin,helt utrolig,det funker maks;)!!!! Får kjøpt det i butikken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Brukte Gaviscon i forrige svangerskap og bruker det også denne gang. Synes den er den beste. Ellers hjelper det å spise ofte og lite. Gjerne litt hver tredje time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Har gjort det i mine 2 første svangerskap også. Min metode er melk, spesielt før leggetid. Dessverre er jeg ikke glad i melk alene. Det er godt til mat, men ikke som "tørstedrikk". Tar meg gjerne et glass nesquick e.l., men det hender dessverre jeg må be om et glass ren melk hvis jeg er borte på besøk også (æsj!). Kjøpte en eske Gaviscon da jeg skulle til syden i forrige svangerskap, for der skulle jeg jo unngå melkeprodukter. Pysa meg fryktet fæl smak, så jeg torde aldri prøve det, istedet valgte jeg å holde ut med halsbrann...

 

Melk er effektivt for meg, hører andre anbefaler youghurt. Dessverre hjelper visst ikke melk for alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har en rull med Love Hearts i vesken hele tiden.

Har spiserørsbrokk og kan ikke ta mine faste piller nå som jeg er gravid, plagene bare øker og øker men Love Hearts demper det ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt syrenøytraliserende på Rema 1000(tror det er bare de som har det) Collet, heter det. smaker mint.. omtrent som Link, bare at man ikke legger på seg av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Halsbrann e fælt. Hjelper av og til med et glass vatn, så prøver ej me melk, viss ingen av delene funke, så tek ej et glass nyco fruktsalt...

 

Fann også ut at Fishermans Friend hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...