Gå til innhold

Til dere som ble sydd ganske mye etter fødselen.

Anbefalte innlegg

Jeg ble klippet under fødselen, og fikk da en del sting. Hvordan var det med sex for dere etterpå. Jeg fødte for 4 uker siden, og har ikke noen problemer med såret i det daglige, og kjenner at sex-lysten begynner å komme tilbake. Men jeg er redd for at noe skal gå galt der nede hvis vi har sex. Vil selvfølgelig bruke kondom for å unngå infeksjonsfare...

Fortsetter under...

For meg (var veldig nær kat 3 snitt etter vakuum), så var det helt uproblematisk etter 7(!)mnd og praktisk mulig etter 4mnd. Skal nevnes at manden er godt utstyrt, da, det hjalp jo ikke. Glidekrem var et must, og mye moro var hatt uten penetrering.

Annonse

Jeg ble klippet mye og hadde det som blir karakterisert som dype revninger. Utrolig smertefult i flere uker etterpå - klarte såvidt å gå den første uka. Hadde det ikke godt!

Men vi har hatt sex 2 ganger allerede, og småen er 6,5 uker nå. FØrste gang rett før han ble 6 uker. Det gikk helt fint, jeg måtte konsentrere meg litt om å slappe av bare! Man spenner seg jo fordi man er redd for at det skal være vondt!

jeg ventet til etter 6 ukers kontrollen som jeg ikke fikk før 8 uker etter fødsel. men det var bare fordi jeg ikke turte før. men hos legen sa de at det var lurt å vente, særlig siden jeg revnet og ble sydd maassssse.(

Jeg ble sydd i flere timer etter fødselen og fikk beskjed av gynekologen som sydde at man godt kunne ha sex etter en uke! Men man må bruke kondom fram til man har vært på etterfødsel-kontroll og får vite at livmorhalsen har lukket seg og alt forøvrig ser ok ut.

Jeg var vanvittig øm og kunne nesten ikke sitte, men etter bare 2 uker gikk det fint å ha sex - selvfølgelig ganske ømt i starten... Nå etter 2 mnd er det fortsatt litt ømt, men det får fort over.

lykke til!

Annonse

Ranket et godt stykke jeg også :s. Etter seks uker var det ok. Litt som å ha sex mot ett ikke alt for ille blåmerke ;). Ble ingen orgasme av det, men var fullstendig ok. Blir nok 69 en periode fremover, bare fordi jeg ikke gidder å ha sex "mot ett blåmerke" som sperrer for orgasmen (drittblåmerke!). Men ingenting å være redd for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...