Gå til innhold

hvorfor bringebærkapsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som tar dette. Hva er grunnen??

Fikk anbefalt å bruke jordnøttolje, men det er jo for å smøre seg slik at man ikke revner så mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn jeg har forstått det, så er det bringebærBLAD kapsler mange tar. De tar det for å hjelpe til å modne livmoren og gjøre den mer elastisk, så man kanskje ikke revner. Men det er også sagt at man ikke bør ta slike kapsler før mot slutten av svangerskapet. Jeg er i uke 34 og har drukket te av bringebærblad i en uke. Den heter Raspberry leaf. Fikk kjøpt den på helsekost. Billigere enn kapsler. ;o)

Skrevet

Bringebærblad hjelper til med utvidelse, både av hud og av livmoren! Teen er god, men kapsler skal være enda mer effektivt:)

Skrevet

e har fått sånn helt dilla på vanlig bringbær no. Å e tar det i tillegg til bringebærkapsler. tror dere det har nå effekt eller? :)

Skrevet

Bringebær har ingen virkning, det er selve bringebær BLADET som blir brukt i teen og kapslene.

Bringebærblad kapsler skal jo være effektivt, men kan jo ikke garantere at det fungerer på alle:)

Skrevet

Det er for å modne livmoren til fødselen. Brukte det før fødselen sist og gjør det nå også.

Hadde såpass positiv erfaring med det sist at jeg velger å tro det funker.

Det sies også at selve fødselstiden blir kortere når man tar kapslene.

Jeg fødte på under tre timer og de andre som har brukt det hadde fødsler som varte i ca. 4-5- timer.

Men jeg revnet under fødselen og måtte syes etterpå så jeg vet ikke om det har innvirkning på det.

Lykke til med det forestående :-)

Skrevet

takk for alle svar! Skal nå ut og kjøpe bringebærblad -og kanskje teen... Har ikke mye lyst til å gå over termin, så jeg gjør hva som helst!!! :)

Vi får håpe våre fødsler går greit :) Lykke til

Skrevet

Man kan begynne 3 mnd før fødsel og også fortsette å ta de etter fødsel. Leste akkurat om det på helse shoppen. Jeg har begynt i dag og har 55 dager igjen til 27 september. Har en datter som i dag er 17mnd:) Hun ble født 15 dager over og jeg ble satt i gang. Det tok ti timer fra først ri og jeg sprakk ikke noe. Velger å tro at det hjalp litt. Hjelper syken min hvertfall:)

Skrevet

hei igjen.

har nå vært og kjøpt bringebærbladkapsler. Damen i helsekosten sa at man ikke skulle begynne før man hadde 3 uker igjen. Noen som har fått annen beskjed?

Skrevet

Jeg begynte i uke 32 og det gjorde jeg sist også.

2 kaplser morgen og 2 kaplser om kvelden.

Lykke til!

Skrevet

Man kan også smøre seg inn med olje for å ikke revne. Visstnok jordnøttolje som du sa eller fødselsforberedende olje fra weleda som man kan kjøpe i helsekostbutikkene. En venninne av meg brukte den fra weleda og hun revnet ikke i det hele tatt. Jeg skal også bruke den tenkte jeg (og håper at det går bra) når jeg er litt senere ute i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...