Gå til innhold

HCG-innhold i blodet......tabell?


Mallami fikk gutt 21.feb.

Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes noen tabell over HCG-innholdet i blodet i forhold til hvilken uke man er i? Har mistet tre ganger etter hverandre, fått en gutt som nå er fire, og er nå 8+5. Er redd for at noe er galt siden de fleste symptomer nå er borte, men det er helt umulig å få time til ul før om et par uker. Skal prøve å få tatt en blodprøve i morra, men ikke så enkelt når de er litt vrange på legekontoret :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det finnes noen hormontabell når man er så langt ut i 1. tri. Er jo bare i uke 4 og 5 det er vanlig å ta hcg-prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke får ul på en god stund, så tenkte jeg å ta to blodprøver med et par dagers mellomrom for å se om nivået med HCG stiger eller synker. Det bør vel gi meg en pekepinn på om noe er galt eller ikke.....håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke, men jeg har aldri hørt om at noen tar hcg-prøver så seint i 1. tri. Det er jo UL som er vanlig da. Kan du ikke bestille privat UL? Det får du omtrent på dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne tatt en privat ul, men det virker som om "alle" i Vestfold har ferie for tida. På Volvat var det to ukers ventetid, og flere andre jeg har ringt har ferie i minst en uke til. Blir litt frustrert, og det går utover jobb og familie når en ikke tenker på stort annet enn om det er liv i magen eller ikke. Jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet til fastlegen er tilbake igjen.

Takk for svar i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dit har jeg ringt, og de har ferie fram til 14.august. Veit du om andre i Tbg. som driver privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjenner bare til volvat og nøtterøy. Søk på gule sider kanskje. Tror det er en i nedre langgate... Seder...et eller annet. Vent så skal jeg se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. litt dårlig tippet av meg, men... Tom Seeberg, storgt 30 tlf 33312734 eller bente askbo, kilengt 18 tlf 33376350

Litt usikker på om du trenger henvisning, men det er jo lov å ringe å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To HCG-prøver med noen dagers mellomrom er nok det rett om du ikke får tatt en privat UL da. Selv har jeg tatt to HCG-prøver, venter på svar. De sammenlikner for å se om HCG-nivået synker.

 

 

Hvordan føler du deg sånn ellers da? Og hvordan har det vært når du miste de andre gangene? Du har vel krav på litt ekstra oppfølging med tre sa eller ma etterhverandre?

 

Håper det ordner seg for deg, for jeg vet hvor utrolig psykisk slitsomt det er å ikke vite.

 

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marikatte

 

Jeg føler bare på meg at noe er galt, og i tillegg er flere av symptomene nesten borte.

Siden jeg har fått en sønn etter mine sa og ma, så får jeg ingen ekstra oppfølging nå. Det svangerskapet gikk jo bra, men jeg ble fulgt nøye opp da, og fikk ekstra hormoner og blodfortynnende de første ukene.

Må nok klare meg sjøl mer denna gangen, og skal ta HCG-prøve i dag og på mandag.

 

Takk for trøsteklem.....godt å vite at noen veit hvordan en har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...