Gå til innhold

Hva hjelper mot kvalme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. (Jiiiipppiii).

Jeg har en sønn fra før og den gang hadde jeg ingen kvalme, men denne gang kommer det tidlig.

Hva hjelper mot kvalme? Vil gjerne holde meg unna paracet.

Tar imot gode råd og tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager meg en blanding av banan og biola i mikseren... det er det eneste som fungerer for meg.. Også spiser jeg annenhver time.. en brødskive eller et knekkebrød.. Drikker også mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjøp URIZAL FLEX på helsekosten. Mange som sier dette IKKE er bra, men det er URIZAL EKSTRA STERK som ikke er bra.. URIZAL FLEX er for og redusere svangerskaps kvalme.. Jeg har ringt med de som lager de for og forsikre meg om at jeg ikke tok noe som kunne skade barnet.

Jeg har også kjøpt noen armbånd på helsekosten. De fungerer veldig bra for meg! Kvalmen forsvinner ganske fort når jeg tar de på..

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Jeg er også veldig plaget med kvalme.. Fra uke 6-9 lå jeg for det meste til klokken 2-3 om dagen... Det som hjalp meg var å ha en pakke ritz eller salinas på nattbordet.. Spiste et par av de med en gang jeg våknet.. holdt meg ikke borte fra do, men hjalp innimellom "besøkene" Det viktigste er vel å spise lite og ofte, selvom det frister lite.. Også viktig å drikke mye.. Bland Farris/Bris med eplemost f.eks

Nå er jeg i uke 10 og er over det verste, kommer meg opp av senga, men er fortsatt viktig å spise lie og ofte...

Lykke til..

Kjøpte sea band på helsekost, men det funket ikke for meg, vet ikke om jeg fant det rette punktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor ga meg nummeret til en annen jordmor. Hun holder visst på med akupunktur. Det skulle visst hjelpe. Jeg vet ikke noe om dette, men bare ett tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at ingefær skal være en sikker kur. Det finnes visst i tablett-form. Ellers sier folk at man burde ha litt tørr kjeks stående på nattbordet så man kan få i seg et par av de før man begynner å stå opp. Da har systemet noe å jobbe med før man bruker energi. Og det høres jo logisk ut! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønne elper hjalp meg gjennom dagen. spiste til jeg ble grønn selv:), nå orker jeg ikke grønne epler, håper bare at kvalmen ikke kommer denne gangen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisherman's Friend med lakris gjør dagen for meg! Og viktig å drikke vann har jeg merket. Passer også på å spise ganske fort etter at jeg står opp. Venter jeg en halvtime er jeg helt ødelagt av kvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i bok om kjærringråd at mandler skal hjelpe og det hjelper meg!

Ellers tror jeg det er viktig å drikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg vitamin b6 og ingefær kapsler(piller) dette skal hjelpe. Det hjelper meg litt, jeg bruker også armbåndene. Ellers får jeg kun i meg loff og solo. Jeg er 9 uker nå og sykmeldt fordi jeg er helt utslitt. Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...