Frk. Hattifnatt Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Jeg holder på å bli kjempe- frustrert! Gutten min bare kaver og skriker når vi ammer, og når han først spiser, sovner han nesten med en gang, og blir ikke mett. Det ender opp med at jeg etter å ha kjempet med han, og matet i omtrent 45 minutter, og han har sovet en halv time, er han sulten igjen, og så er det påen igjen... Jeg får ikke gjort noe annet i løpet av dagen enn å amme gutten min... Det er heller ikke noe kos når han bare kaver og skriker. Jeg blir så lei meg
Expat Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Hvor gammel er han? Er han veldig liten, så: hadde dere en tøff fødsel, petidin til deg, andre smertestillende, gulsott etc?
Frk. Hattifnatt Skrevet 2. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2006 Han er 4 uker, og vi hadde en tøff fødsel, hvor de tok han med vakuum etter 3,5 timer med pressrier. Jeg fikkpetidin, og han hadde gulsott etter fødselen. Har dette noe å si såpass lenge etter fødselen?
Expat Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Vel, det har vel med vanene å gjøre, kanskje, de er ikke de livligste i begynnelsen! Hadde en slik en selv, det var litt masse jobb, ja! Men etter det underfornevnte så gikk det i orden. (Takk til Gina Ford sine metoder!!! Bøkene hennes får du hos Norli.) Er denne sovingen noe nytt, så ville jeg tatt det opp med hs. Har han vært sovete hele tiden, så gjelder det å kle av til bleia når han skal spise (må være litt kald og sur for å spise masse!), masse hudkontakt, legge ham ned på et teppe så fort han begynner å glippe med øya slik at han begynner å protestere og så på puppen igjen, massere inni hender/under føtter, "gå" med fingrene opp og ned ryggraden. Legge til på nytt når han begynner å tulle. Det tar noen dager med disse metodene, så går det seg ofte til.
Frk. Hattifnatt Skrevet 2. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2006 Tusen takk for tipsene, skal prøve det. Jeg gjør alt for at dette skal gå seg til! Nok en gang: Tusen takk
Blomman Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Kan det være at utdrivningsrefksen tar av etter stund slik at det kommer mindre og det er derfor han hyler? Da kan du få resept på syntocinon fra legen- Prøv og å massere brystet i retning av brystvoreten da strømmer og mellekn lettere igjen - len deg litt fremover og så får du litt hjelp av tyngdekraften og. ( Når han sovner ved puppen kan du og massere - hvis det kommer melk i munnen hans vil han nok svelge. Masser under beina - stryk på kinnet så kanskje han suger litt i søvne og. Du kan og prøve og bytte bryst hvis du fortsatt ikke får det til anbefaler jg deg å ta kontakt med ammehjelpen - se www.ammehjelpen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå