Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Når det gjelder permisjonspengene? Sendte inn søknad en liten stund før sommerferien, lurer på om jeg skal gå rundt å vente på svar, elelr bare regne med at alt er ok!?
hannemora:-) Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Jeg lurte på det samme,da jeg gikk ut i permisjon i forige uke uten å ha hørt noe. Sendte inn papirene før jeg reiste på ferie en mnd før.. Jeg gikk inn på trygdekontoret å spurte, og da sa de at søknaden var registrert men at saksbehandler er på ferie. Dette er en liten kommune hvor behandlingstidea er kort,så hun damen regnet sa at saksbehandleren kom igjen i god tid til å behandle den før utbetaling.. Kan være feririd som påvirker hos deg også, men spør dem hvis du er i tvil!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Dette er bare så irriterende... Vi må løpe rundt å spørre og ordne alt selv! Ingenting blir gitt beskjed om. Jeg har 3 dager igjen til termin, har ikke hørt ett kvekk. Må være pga ferie, ja, men på denne tiden pleier jeg jo til vanlig å ha lønna inne og betalt regningene, men ikke nå.... Blir bare så frustrert!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Jeg var på trygdekontoret og leverte søknadspapirene en god måned før jeg skulle i permisjon, og da sa hun bare når utbetalingen fra dem var... Så tenkte jeg ikke noe særlig mer på det før datoen nærmet seg, og det dumpet en pengeslipp i postkassa:-) Vi søkte også om at mor skulle overta fars persmisjon, og det fikk vi svar på ganske fort.. Vi slapp å kontakte dem igjen. Bor også i en liten kommune, kan være det har noe og si..
hannemora:-) Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 men skal du ha fått første utbetalinga enda da? jeg får ikke før slutten av denne mnd, men så har jeg to uker igjen til termin da! men helt enig! irriterende at vi må følge opp alt sejv,akkurat ssom vi ikke har nok å tenke på!!
På'n igjen Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 SNakket med trygdekontoret i går, siden det nå var 2 mnd. siden jeg hadde søkt og en uke til jeg går ut i permisjon. De svarte da at jeg ikke ville få noe vedtak før etter at baby'n var født. Spurte da om hva med pengene for de 3 ukene permisjon før termin og da svarte de at de ville jeg få i slutten av august. Ble litt irritert og sa at jeg godt kunne ha fått info om at de hadde mottatt søknaden og at rutinen var at endelig vedtak ikke ble fattet før etter at baby'n var født. De kunne ikke ha andre rutiner for hvis det ble døfødsel, eller noe sånt så hadde jeg ikke lenger krav på penger..... Men det lå klart til at jeg skulle få utbetaling i slutten av august. Hva om de bare kunne informert om det???? Ikke lett med disse offentlige kontorene, som faktisk har krav på seg til å sende foreløpige svar hvis saksbehandlingstiden forventes å bli mer enn 3 uker.....Ikke mange som overholder det..
Rut Bram Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 du får skriftlig svar (vedtak), men det varierer vel fra sted til sted hvor lang tid det tar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå