Gå til innhold

Til dere som har barn av samme kjønn....

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på UL og fikk en gledelig følelse av å være gravid:) Og alt sto bra til med den lille!!

MEN så vet jeg ikke hvorfor jeg er litt trist som jeg ikke kan dele med noen....har sååååå dårlig samvittighet over å føle det på denne måten...

Jordmoren var nokså sikker at det blir enda en jente og etter det har jeg bare vært litt trist...har alltid ønsket meg to barn og at jeg skulle ha en av hver.....men innerst inne visste jeg jo at det kan hende mitt inderlige ønske ikke ble oppfylt....men dere vet hadde håpet på at det skulle være en gutt denne gangen:-(

Men slik ble det altså ikke.....Hvordan har dere med barn av samme kjønn opplevd det? Er det noen som følte seg tristhet over å ikke få en gutt/jente eller er det bare jeg som er rar????

Må legge til at jeg angrer på å få vite kjønnet for hadde jeg holdt min nå ufødte datter i fanget så ville jeg nok aldri ha følt det sånn......trist at jeg innimellom tenker at kanskje tar jordmora feil......men hun var sikker i sin sak......hjelp. ble litt rotete....... del deres opplevelser med meg....

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har to jenter, og synes at det er helt fantastisk. Har aldri savnet en gutt. Nå venter jeg nr. 3, og vet foreløpig ikke hva det blir. Blir litt lei av folks reaksjon "Ja, dere håper vel på en gutt nå da??". Men vi gjør faktisk ikke det. Ikke det, en gutt er like velkommen som en jente, men jeg håper ikke noe mer på det enn jente. Kunne jeg velge ville jeg faktisk valgt meg en jente til :-) Det er jo kjent og kjært, og vi har så mye rosa stæsj og jenteting atte... Hadde vært spennende å "prøvd" en gutt og, men absolutt ikke noe jeg har savnet.

Toppen av kaken var da en kamerat av min mann utbrøt "Tenk - nå har du sjansen til å få en SØNN!!". Akkurat som om det liksom skulle være enda mer stas?!?

Men folk er jo forskjellige :-)

Hei.

Jeg har to gutter, og syns det er helt topp. Skal ha nr tre nå i februar, og tror jeg får nok en gutt. Det er nok fordi det er det jeg har fra før, men syns vel ikke det gjør noe. Gutt eller jente er det samme for meg. Som en annen skrev har også jeg fått høre sånne kommentarer som at: ja, du ville vel ha en jente før du gir deg?. Dette sikkert fordi at guttene mine er 14 og 5 år. Men det er jo ikke sant.

Tror nok du ikke tenker noe på dette når jenta di er født. Da er det akkurat som det skal være.

Hilsen

hei

jeg har tre jenter og har folt det samme som deg nar jeg fikk vite kjonnet, men det gikk over ettervert fordi jeg tenkte at det har ikke betydning pa hva det blir sa lenge det er velskapt og friskt og det var helt glemt etter fodselen

i min familie sa er det bare jeg som kan bringe en gutt i familien da min soster har tre jenter ogsa og kan ikke fa flere barn og jeg er gravid pa nytt na og foler et ekstra press pa meg na a fa gutt fordi dette er siste barn jeg skal ha orker ikke ga igjenom et toff svangerskap en gang til.

men jeg har sagt til alle at sa lenge ungen er frisk sa har det ikke noe si for meg hva det blir, men selvfolgelig sa har det vert goy med en gutt.

lykke til videre

Jeg kan godt forstå at du har disse følelsene. Jeg har en av hver selv og ønsket meg en jente til denne gangen. Vet ikke hvorfor, men jeg så for meg at det var ei jente.

På ul fikk vi vite at det var gutt og jeg ble helt uventa skuffet. Følte meg som verdens verste mor da. NÅ er det noen mnd siden og jeg gleder meg til gutten kommer. Har innstillt meg på at det blir ei jente og to gutter. Kjenner at jeg gleder meg til en gutt til.

det var første gangen jeg fikk vite kjønn på ul og kommer aldri til å gjøre det igjen. Følelsene dine vil nok endres etter hvert som tiden går, men forstår ønsket om en av hver. Det er klart en blir glad i barna sine uansett kjønn, men ønsket om et spesielt kjønn vil alltid være der. En jeg kjenner fikk 4 gutter før jenta kom. Hun fikk så mange fordi hun ville ha ei jente.

Kanske en til senere?

Visste ikke kjønnet da jeg skulle ha første ungen, og trodde jeg var helt nøytral. Da det plutselig lå en diger gutt der og var vår gikk det plutselig opp for meg at jeg hadde vært mentalt forberedt på en liten jente! Tok meg noen døgn å venne meg til den digre slampen som jeg nå elsker over alt i verden...

Denne gangen vil jeg heller ikke vite, for jeg har skjønt at uansett hva hodet mitt er innstilt på og hva det blir for noe kommer kjærligheten til å komme etterhvert. Håper kanskje mest på jente (ærlig med meg selv), men en gutt til er like velkommen!

Prøver bare å si at vi har mange rare følelser rundt barna våre, både i og utenfor magen, og det blir helt feil hvis vi skal gå og kjenne på hva som er de "riktige" følelsene!

Annonse

Jeg kan skjønne at du ønsker deg en av hvert kjønn, men syntes også dere skal tenke på så heldige dere er som har blitt gravide og født velskapte barn. Jeg kjenner mange som prøver og prøver og bli gravide og får det ikke til. Har også 2 i vennegjengen som har fått barn som kommer til å trenge ekstra oppfølging resten av sitt liv. Bare for å sette ting litt i perspektiv.

Jeg tilhører egentlig 1.trimester, men svitset innom her. Har termin i slutten av februar. Har ei jente fra før og på ultralyden vil jeg gjerne vite kjønnet. Mest praktisk med jente, men hadde selvsagt vært gøy med en av hver. Men kommer ikke til å bli skuffet, det viktigste er at alt går bra!

Jeg er så heldig å ha to friske velskapte nydelige barn fra før. En jente og en gutt.. Denne gangen skal vi ha en gutt. Jeg tror min mann var veldig innstilt på å få enda en sønn, og jeg hadde stor tro på datter. Men etter å ha mistet i MA i uke 11, så har jeg innsett at kjønn ikke har noe å si for meg. Så lenge alt går bra, og barnet er velskapt er jeg superfornøyd. Da vi var på UL å så den lille gutten vår ble jeg helt rørt, og jeg elsker han kjempemye allerede..

Jeg har 2 jenter og en gutt.

venter nå nr. 4 og jeg må innrømme at jeg håper på en gutt til. Skal på ultralyd 7. august, så det blir spennende håper da å få vite kjønn. Jeg ble og litt skuffet da jeg fikk vite at jeg ventet jente nr. 2, men det går over. Snart så gleder du deg over det. Det er fantastisk og ha 2 av samme kjønn

Hei

Det er jo mye lettere å ta feil når JM sier jente da.... Kjenner ei som fikk beskjed om at det var jente på 4 ultralyder... Men ut kom en liten gutt gitt! :-)

Uansett, du blir nok helt sikkert glad når du ser barnet ditt!

Hei..skrev nettopp inn et liknende innlegg lengre nede. Var på ul i dag, venter nr 3 til jul! Har to flotte jenter fra før og nå ønsker vi oss en gutt, spsielt pappa da.....husker at jeg håpet på gutt på nr to oxo, ble faktisk litt små lei meg m d samme jm sa d var jente, men d gikk fort over. Nå håpet vi virkelig at vi fikk vite at d er en gutt inni magen da dette blir vårt siste barn....men nei du, i dag kunne hun ikke se hvilket kjønn!! Super irriterende, da jeg og eldste jenta skulle ut å kjøpe noen små plagg i dag i rosa el blått. Ble ingen baby-klær! Pappa ringt å best. privat ul den 15.aug, så da får vi se....tror vi begge blir litt lei oss om d viser seg at d er en 3.jente faktisk! D er vel helt normalt å ha slike tanker, man blir jo glad uansett når man får den lille på brystet etter nedkomsten.

Slenger meg på!

Har en gutt fra før. Var helt sikker på at det skulle bli jente den gangen, ble dermed litt paff da jordmora sa gutt. Men med førstemann spilte det ingen rolle. Det gjør det ikke nå med nummer 2 heller. Men må innrømme at jeg er litt spent på om det blir gutt eller jente. Tror mest på gutt, særlig etter at svigermor mente at vi minst måtte prøve 4 ganger for å få jente. Men det aller viktigste er at alt er bra med den lille inni der. Strevde i 4 år for å få førstemann, så her er alt hjertelig velkomment.

Annonse

Jeg har gutt fra før av og håpet på en jente. Men på ul så fikk vi se en liten gutt til, du gitt. Ble litt skuffet men har nå mentalt instilt meg på at jeg kommer til å bli "guttemamma". Alt stod bra til inne i magen og det er jo det viktigste. Nå gleder jeg meg veldig til den lille gutten kommer og gutten jeg har fra før fikk sitt ønske oppfylt, en lillebror.

Du kommer nok til å elske barnet ditt skal du se:-)

Jeg har en gutt fra før og venter gutt denne gangen også. Har "alltid" ønsket meg to barn, en gutt og ei jente...... Men.....-tror kanskje jeg ble en bitteliten smule skuffet med en gang da jordmor sa at det var en gutt denne gangen også, men egentlig så er jeg det ikke...... For det blir bare 15 mnd mellom guttene våre og da er det kjempekjekt at det er to gutter. Håper og tror de vil få mye glede av hverandre.

Nå sier både jeg og mannen min at vi synes det er nok med to barn, så tviler på at vi kommer til å prøve på jente senere en gang. Kose meg med mine 3 kjærester jeg. :)

Vi har ei jente fra før, og venter jente nå. Det blir akuratt 3 år imellom de, synes det er kjempe fin alderforskjell -da har de glede av hverandre. Jeg synes det er helt greit å få to jenter, har aldri tenkt på om jeg ønsker meg gutt eller jente, er det samme for meg -bare de er friske og har ti tær og ti fingre;)

Jeg har det faktisk litt omvendt jeg, men kjenner likevel igjen følelsen din. Jeg har en datter fra før, og ønsket meg intenst en datter til. Da jordmor på UL sa at det for henne så ut som enda ei jente, ble jeg overlykkelig :) Tror nok jeg ville blitt bittelitt skuffa om hun hadde sagt gutt... jeg hadde blitt like glad i ungen uansett, men jeg har altså håpet på to jenter. Det er litt fordi vi er tre søstre, og jeg har veldig lyst til at småttisene mine skal få muligheten til å ha et flott søsterforhold som vi søstrene har hatt. Men klart - hvis det kommer en gutt ut i januar så er jeg overlykkelig da også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...