Gå til innhold

Gutt på 19 mnd vil ikke spise frokost

Anbefalte innlegg

Sønnen min har lenge vært sulten til frokost og spist både en og to skiver til frokost. Men de siste ukene har han helt sluttet, vil ikke ha mat om morgenen, kanskje en halv skive.

Det har gått greit i ferien, men jeg er redd han blir altfor sulten før det er lunsj i barnehagen i halv tolv-tida.

Noen forslag til frokost som kan friste?

Takk for svar

:o)

Fortsetter under...

Frukt? Youghurt? Pølse? Pannekaker?

Hos oss blir det mye "balansert kosthold", der hun får skive med syltetøy om morgenen, mye frukt og protein til lunsj og masse grønnsaker til middag, sammen med pasta og litt mer protein. Over dagen blir det jo egentlig ok ;)

Tror kanskje det er lurt å ikke stresse for mye med maten jeg.. vi har en gutt som til tider ikke er veldig flink til å spise kvelds. men han sover allikevel hele natten. Prøv å skryt av han når han spiser litt og gi han evt. litt mer drikke i stedet. Biola eller drikkeyoghurt metter jo også litt, eller la han gnage på ett knekkebrød??

hei,

ville bare si at sånn har min blitt også. Han er egentlig ett matvrak, så jeg tenker med en gang at han blir altfor sulten før neste måltid, men det går nesten alltid bra. Derfor prøver jeg nå å ikke stresse, men passer på at han drikker endel melk iallefall.

Tulla var veldig småspist inntil jeg innførte dette: Tiner oppskjærte brødskiver i mikro (bruker kapteinsabeltann-er mye fiber i)(da blir de varme) og smører tykt på med bremykt smør:) Jeg varierer pålegget, men syltetøy er favoritten. Nå spiser hun opptil tre brødskiver til lunsj, og jeg er svært overrasket over inntaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...