heldine Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Bekken å rygg plager. Ikke noe deilig. Vært til legen å fått sykemelding, så nå skal jeg prøve å gå 50% fram til 16 august. Tror neppe at jeg kommer til å gå opp i full stilling igjenn. Formen er ellers bra. Føler meg i fin form, når ryggen ikke plager meg. Magen vokser å strutter. Fått masse komplimanger om at magen er så fin. Ikke gått opp noe ennå heller, ligger fortsatt minus 3 kg. Men det kommer nok. Ikke hatt noe sug etter godteri eller noe annet spesielt for i helgen som var. Da gikk små godt ned på høykant.. Skikkelig søtsug.. Men tror det har gått over litt nå *ler* Skal å jobbe etterpå. Pga min sykemelding så har sjefen satt meg opp på nesten bare kveldsvakter. Blir spennende å se. Kan jo være nok så travelt det også.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Hei! Et lite tips.. Om du ikke har begynt med det ennå så tren knipeøvelser for bekkenbunnen, det hjelper deg til å stabilisere og trigger også noe av den dype stabilitetsmuskulaturen. Knip så hardt du kan rundt endetarmsåpning og trekk området mellom der og skjeden "inn i kroppen". Hold 6 sekunder, slipp i 3 sekunder og hold i nye 6 sekunder. Gjør totalt 10 repitisjoner 3 ganger daglig. Prøv å koble inn disse knipene når du løfter, hoster, nyser, reiser deg brått etc. I tillegg er det masse gode ryggøvelser som er fine og det er viktig å tenke både lett styrke og bevegelighet (mange gravide blir veldigg stive i korsryggen). Gå gjerne på tur og "sving litt" med hoftene. Prøv å gå på så normal måte som du kan. Mange har nemlig en formening om at gravide skal vagge (skjønner ikke hvorfor, for man kan gå nærmest normalt selv om vekten foran øker pga magen) og det kan faktisk gjøre det verre.. Så flott du får komplimenter for magen! Det er bare å rette seg opp i ryggen og vise den frem:-) Ta det med ro på jobben, jobber 50 % jeg også, blodtrykket er ganske lavt nemlig. Det finnes mange fine grupper for gravide med tilrettelagt trening med fysioterapeuter. Håper at dette var til litt hjelp! Hilsen gravid fysioterapeut i uke 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå