Bilba og gutta :) Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Har 18 dager til termin i dag og det er 6 uker siden sist jeg var hos legen. Jeg har derfor ikke peiling på hvordan jeg ligger an mht symfysemål og modning. Jeg har så lyst til å be henne sjekke modning i dag, men er det vanlig at de gjør det så tidlig? Hva gjør hun i så fall? Har tenkt å be henne teste for streptokokk B uansett, så da vil jeg at hun skal sjekke litt når jeg først ligger der
maja240806 Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Hei Har 19 dager igjen forresten ! Var hos legen mandag, da var mine mål : symfyse 34, hodet var festet. Men tror ikke de sjekker modning, han gjorde ikke det hvertfall... Å det med streptokokk B- så forklarte han meg bare at dert ikke var noe nytt fenomen, og at selv om det ble påvist at man var bærer av denne hadde det ikke noe å si. De gjorde ikke noe så lenge livmortappen ikke var rød og vond, du har feber osv..... Håper du fikk litt svar på det du lurte på da Lykke til videre!
Bilba og gutta :) Skrevet 2. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2006 Jeg vet at det ikke er noe nytt fenomen og at mange er litt hysteriske nå, men jeg vil bli testet uansett. Hvis det viser seg at jeg er bærer av bakterien så får sykehuset beskjed, og kan gi meg antibiotika under fødsel hvis det er behov for det. Så bra at hodet var festet da - da er det nok ikke lenge før det skjer ting =)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Det er nok litt for tidlig å sjekke modningen, men hvis du vil ta streptokokk-prøven, kan du forlange det.! Legen kan fraråde deg å ta testen, men kan ikke nekte. (Jeg ble sjekket for modenhet i dag, 8 dager til termin. Ingen modning desverre...) Lykke til!
Bilba og gutta :) Skrevet 2. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2006 Ja, jeg tenkte meg at det var i tidligeste laget enda ja... skal til jordmor om 1,5 uke - får vente til da. Håper i alle fall at hodet er festet da, vil helst slippe å gå på overtid. Lykke til videre...
Stratos med 3 barn Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Hei, jeg har 19 dager igjen. Må si du er heldig som har en lege å gå til! Min er på ferie han og det er jordmoren min også, så de regner med at jeg går på ovetid tror jeg.... ) Kan ikke annet enn å le egentlig, alt er kjempe vikrig helt til de selv skal på ferie, da får jeg heller ringe føden om jeg lurer på noe.... Vel, unnskyld! Jeg aner ikke hva som venter deg, men måtte bare fortelle deg at jeg syntes du er heldig! Lykke til.
Bilba og gutta :) Skrevet 2. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2006 Ja, er det ikke typisk? Både lege og jordmor har vært på ferie her også, derfor er det over 6 uker siden sist jeg var på kontroll... du får knipe igjen til de er tilbake =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå