skytte75:) Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Hei! Vesla mi sitter med sete godt ned i bekkenet og har gjort det er stund.. Legen mente i går at jeg kunne forbrede meg på sete fødsel, evt ks siden hun er estimert til å bli stor.. Jeg er bare i uke 33, noen andre som har erfaring? Er det ikke enda tid for at hun kan snu seg? Jeg ønsker mest av alt å føde normalt..
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Da jeg skulle ha forrigemann, satt han også fint plantet i bekkenet. Noe han hade gjort fra uke 24... (hadde ul påhver kontroll, derfor jeg vet så sikkert) I hvert fall, han ble estimert til å være STOR (ca.4,5-5kg ved fødsel) Så da ble det planlagt ks på meg. Ble ikke vist rundt på føden eller noe, fordi de mente at det var null sjanse for at han snudde seg (var da i uke 36) Ks skulle jeg ta 10dager før termin. Dagen før skulle jeg inn på en kontroll, og gjennomgang. Avsluttet det hele med ul.. Og tror du jaggu ikke det rakker'n hadde snudd seg alikevel gitt... (til mors ergrelse =) Så jeg fødte da en gutt på 3910g 14 dager OVER termin
gutt i magen Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Hei! Jeg er nå i uke 35, men når jeg var på kontroll i uke 33 så trodde jm at han lå med sete ned. I utgangspunktet hadde hun ikke tenkt til å sjekke hvordan han lå fordi det er for tidlig - at de snur seg masse ennå. Først ved neste kontroll, i uke 36 er det av betydning. Det var i hvert fall det jeg fikk beskjed om :-) Så slapp av. Kan hende din jente snur seg så du slipper keisersnitt.
TuppenogLillemor Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Heisann. Er i samme situasjon som deg jeg også. er i uke 33 og babyen har fremdeles ikke snudd seg til meg også (trur vi) så jeg får ekstra ul i dag for å se. Mener å ha lest at babyen kan snu seg helt frem til fødselen, men synes det er så rart at de allerede begynner å snakke om setefødsel el ks. For min del blir det IKKE aktuelt med setefødsel!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå