Gå til innhold

Anbefalte innlegg

inspirert av innlegg under en annen tråd - kanskje vi kan snakke om noen "nye" ting nå som sommerferien nærmer seg slutten..

så - hva er ståa hos deg/ dere nå?

har nettopp avsluttet ferie med mitt deilige, 3-årige storkebarn. vi har kost oss veldig, men var nå klare for å begynne i bhg/ på jobb. en god ting -at vi ikke føler at vi må avbryte noe hyggelig. har vært innom her regelmessig i sommer, har nok mest vært en leser de siste ukene. Men syns det er fint å følge med de som har forberedt forsøk i sommer, husker godt bølgene av spenning og skuffelse..

er gravid i 25. uke med nr. 2 (samme donor). etter sm.ligning med forrige helsekort går det mye bedre denne gangen - forrige gang hadde jeg på dette stadiet vært sykmeldt i flere uker gr. alvorlig bekkenløsning. men begynner å kjenne det nå, og sykmelding blir nok aktuelt om noen uker (ihvertfall deltid, da).

håper det går bra med dere alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5789725-hvordan-er-st%C3%A5a-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig et nytt tema her på siden! Vi har det også bra, har hatt en del hjemmeferie og det har jo vært alldeles strålende vær her i Norge hele juli. Nå er det ikke lenge før vi skal forsøke en tur til Stork igjen, hvis el kommer når den skal så vi rekker det før vi reiser til Hellas. Mye å se fram til med andre ord!

Håper alle dere andre som pleide å være her også har det bra, og at dere kommer tilbake og skriver litt når dere kommer hjem fra ferier og sånt.....

Her er det venting som gjelder for tiden. En mnd igjen til termin, og jeg er stor og tung, og veldig varm. Masse liv og leven i magen, og det er kjempegøy. Skal bli morsomt å møte han "utenfor" snart også nå, er jo så spent på hvem denne lille fyren inni magen min er. Alt er klappet og klart til en liten baby i hus, begge mammaene har stått på, og laget til "barnerom" i ene delen av vårt soverom. Vuggen står oppredd og klar, og bleiene er i hus. Tjihi...Vi er litt utålmodige nå.

Jeg har ikke hatt negative tanker om fødselen, heldigvis, har bare gledet meg til den hele tiden. Men for de som gruer seg så er det jo egentlig fint at det er innordna sånn at man blir ganske drittlei på slutten, for da ønsker man jo bare at fødselen skal komme igang, er det ikke sånn? Nå vet jo ikke jeg hva jeg går til, og det er vel like greit, hehe...., men ser for meg at fødselen er en flott stund, selv om smertene er uutholdelige. Får bare finne fram urkvinnen i meg!

Hei! Kan tenke meg at det har vært tungt å gå høygravid i denne varmen. Gleder meg så utrolig til den tiden kommer for oss også. Så spennende å vite at om bare noen uker sitter dere der med han i armene! Vet dere når dere kommer i Det Nye forresten? Tenkte på det i dag at det sikkert ikke er så lenge til og håper vi rekker å få tak i bladet før vi reiser bort.

Vi hadde nesten glemt at vi skulle i Det Nye vi.....Skrev en mail til journalisten nå for å spørre. Sist sa han i begynnelsen av august, men tror ikke det har kommet ennå.

Dere får ha god tur, både til Køben og til Hellas. Ang fetaost; jeg kan aldri tenke meg at de pasteuriserer melken før de yster osten i Hellas, så jeg ville vært litt forsiktig hvis du har mistanke om at du er blitt gravid.

Vi er forøvrig i gang med adopsjonssaken. Og ja, det er vel blitt enklere med selve saksbehandlingen av adopsjon, men papirmølla rundt er jammen ikke enkel. Bare det å få vite hvordan man skal henlegge farskapet var litt av en oppgave ved vårt trygdekontor, fikk god informasjon, men den viste seg å være gammel og feilaktig. Nå kan man få henlagt farskapet før babyen er født, ellers er det jo vanskelig å sende søknad om stebarnsadopsjon før fødselen. Dette var det ingen som visste på vårt lokale trygdekontor, men da et annet par har brøytet veg for oss, så var det en mann ved fylkestrygdekontoret som visste framgangsmåten. Han sendte meg tilbake til trygdekontoret, som framdeles ikke visst hva de skulle gjøre, men det visste jo heldigvis jeg, så etter masse klabb og babb med x antall forskjellige saksbehandlere er søknaden om henleggelse av farskapet endelig levert. Phu...Nå er det bare å vente på helseattest, så kan vi sende inn adopsjonsøknaden. Jippi! Det blir spennende å se om det går så kjapt som det skal etter de nye rettningslinjene.

Annonse

Så spennende. Vi har ennå ikke fått ut fingeren med tanke på adopsjon av vår toåring. Det finnes ingen god unnskyldning, det blir bare skøvet til side, desverre. Men etter ferien bør vi absolutt ta opp tråden igjen...

Hold oss oppdatert da! Blir spennende og se om det tar laaaang tid:)

Hei alle sammen.

Her går alt veldig bra. Magen vokser, å vår lille prins sparker å slår noe veldig.Så han har det nok bra der inne:) Gleder oss veldig til dagen han møter verden. Blir utrolig spennende.(Det er enda 11 uker igjen, men tiden går fort)Nå inngår vi partnerskap om noen dager:) gleder oss:) Så tenkte vi at vi skulle se om vi kan få startet adopsjonen, selv om vi ikke har vært gift/inngodt prtnerskap før.Spennende å høre hvordan det går fremover med dere.Lykke til videre.

Å lykke til alle dere andre også. Ha fortsatt en fin sommer.

Jo, takk som spør! Været er jo strålende, til og med her i midt-Norge, og så lenge jeg ikke blir overopphetet, går det strålende!

Vi har pinadø bare elleve dager til termin, så spenningen - og magen - er stor! Ribbeina er under ombygging, kjennes det ut til. Har i tillegg runde, vannfylte føtter(!) og andre småplager, men det går absolutt greit.

Vi er ellers i startgropa når det gjelder prosessen med stebarnsadopsjon, og vil gjerne høre hvordan det går med kona til kona m.fl. Visste ikke om noen henleggelses-søknad ang. farsskap en gang, jeg... -Og kan man virkelig søke om adopsjon før fødselen? Skal vi søke til bufetat? Hva bør vedlegges? (Evt. svar bør nok komme under egen tråd/innlegg!)

Her i sør er alt topp. Min stork-gutt er 11 mnd i dag, og vi koser oss bare mer og mer. I går sendte jeg reservasjonpapirer til Stork på samme donor. Regner med å starte opp igjen ca april neste år.

Gullet mitt har begynt i barnehage denne uken. Han er veldig tillitsfull, så det har gått bra så langt. Kjempeglad for å være sammen med andre barn :-)) Tiden med han er bare mer og mer morsom. Han utvikler seg så utrolig fra uke til uke. -og det er utrolig gøy med humoren hans. I dag lo han godt av et jeg "uffet" meg litt når han sprutet vann på meg der jeg satt ved siden av plaskebassenget ;-)

Hei Raga!

Ang henleggelse av farskapssak tar du kontakt med fylkestrygdekontoret (nå er jo alt NAV) der du bor, og sier at du ønsker å fylle ut et skjema som heter 5112, for henleggelse av farskap. Dette MÅ du insistere på at er mulig FØR fødsel, selv om de nekter. Dette er helt nye rettningslinjer, og det er kun vi og et annet par som har fått dette gjort, slik at det er mye uvitenhet rundt på trygdekontorene. Nå er det jo ikke sikkert dere rekker det før fødselen uansett da.....

Ang selve adopsjonen finner du alle opplysninger du trenger på www.partnerbarn.no, under adopsjon. Der ligger søknadspapirer du kan skrive ut, og det står hvilke papirer og attester som må innhentes av din partner (og evt deg, hvis dere ikke har vært i partnerskap i over 2 år, da trenger du en bostedsattest som viser hvor lenge dere har bodd sammen). Dette tar jo litt tid, så dere rekker det vel ikke før fødselen, men det er jo ikke nødvendig heller da....Behandlingstiden er jo ca 3 mnd, tror jeg, i forhold til tidligere hvor det i værste fall kunne ta år.

Lykke til i tiden framover da, knøttet kan jo komme hvilken dag som helst, heldiggriser! Vi må vel smøre oss med tålmodighet ennå i noen uker...

Annonse

Hei - og tusen takk for svar, KTK! Vi har nok forstått det meste etterhvert, men ikke dette med tidlig henleggelse av farskap, for å si det litt klumsete...

Og vi er godt og lykkelig gift nå;) Var i tingretten med kjempemagen "allerede" 14. juli!

(Vet at det er en fordel med lengre "ansiennitet", men vil argumentere med at vi har lang og stabil historie, lell...)

Grattis med giftermålet!!!

Vi har heller ikke vært gift så lenge, et knapt år. Men vi tenker å bruke leddet i de nye rentingslinjene hvor det står" et dokumentert lengre samboerskap forut for partnerskapet kan vektlegges" som argument, da vi har vært samboere i 5 år. Det må da vel telle det og, det er jo stabiliteten de er ute etter vel. Vi tenkte vi skulle skrive alt slikt veldig detaljert i søknaden, og henvise en del til rettningslinjene, man vet jo aldri hvilken saksbehandler som skal borti saken. Har ikke verdens største tro på at de så veldig oppdatert etter alt styret vi hadde med farskapsaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...