Gå til innhold

som kommende alenemor,hva har jeg rett å krav på?

SuSiii

Anbefalte innlegg

jeg er halvveis i sv.skapet...jeg ve jeg må søke om permisjonspenger...men hva ellers har jeg rett å søke på? hva har jeg krav på? får jeg alle opplysninger å søknadsskjemaer på trygdekontoret??? når kan jeg søke?? før jeg har født??

håper noen kan svare meg på dette;o)

Fortsetter under...

Du får som regel info på trygdekontoret. Du har krav på overgangstønad, barnetrygd, bidrag og eventuelt bidrag til barnepass ( men mest aktuelt etter permisjon er ferdig). jeg gjorde den feilen at mottok overgangsstønad fra 1 året, og fikk da kun 3-500 kr mnd i tillegg til permisjonspengene. Hadde jeg vist bedre så ville jeg ha ventet med de ett år, for har krav på å få i 3 år tilsammen. Men nå var jeg i den situasjonen at hadde ikke jobb når permisjonen var ferdig pga flytting osv. Men pass på å spørre om hva som lønner seg for deg.

Lykke til

heia... Jeg gikk rundt og lurte på det samme.... fikk en saksbehandler på trygdekontoret og hun skrev ned alt jeg kunne søke på, minimum og maximum støtte pluss at jeg har time til at hun kan hjelpe meg med søknadspapirene fordi jeg er så sinnsykt dårlig med sånne papirer...

lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...