Gå til innhold

Hvor lang tid fra mensen til oppstart av spray?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Takk for raskt svar!

Jeg har en syklus på 28-32 dager. Er på Ullevål sykehus....

Jeg skal ringe inne mensen neste måned, dvs ca den 3 september, da vil jeg starte opp med spray rundt den 24 da? Har jeg forstått deg riktig?

Klæm

Gjest Bjørnen Collargol

Noen spørsmål til hvis det er greit?

Siden du starter på spray på dag 21 er det jo faktisk mulig at man kan være gravid.... Må du da inn til ultralyd før man starter på spray da? Eller holder det med at du bruker kondom el er avholden rundt eggløsningen?

Dersom jeg da begynner med spray den 24 september blir det vel ikke noen forhåpentligvis graviditet før i slutten av oktober da vel.. Tar det ikke ca 1 mnd fra oppstart på spray til man har egguthenting?

Klæm

Spør i vei:-)

Vi brukte ikke kondom eller var avholdene rundt EL før spraystart, for man kan faktisk bli gravid da og (håp i hengende snøre osv...) Men hos meg har mensen kommet som normalt 14 dager etter EL (selvfølgelig!) så sprøytestart har ikek vært noe problem. Men sykehuset sier at hvis du går over IKM må du ta en graviditetstest før du beg. med sprøyter. Er testen neg. må du vente på mensen før du får beg. med sprøyter, og er teste pos. er det bare å juble og bestille tildig UL i ca. uke 7:-)

I et normalt forsøk går du ca. 2 uker på spray, så 10 - 12 dager på spray+sprøyter, så setter EL-sprøyta, uttak 2 dager etter, innsetting 2 dager etter det igjen og så 14 laaaaaaaange rugedager. Dvs. at fra spraystart til blodprøve tar det ca. 6 uker.

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...