Gå til innhold

Dette sa jordmor om babywatcher:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må dere gi dere, dummeste jeg har lest...

Ro dere ned, la kroppen deres gjøre det den skal!! Den er faktisk ganske utrolig.

Pga, "arvelige sykdommer" og tidligere komplikasjoner i siste svangerskaper skjønner jeg veeldig godt at man er litt stressa og da følger gjerne jordmødre og leger dere mere opp, men dere som er friske og jordmor sier at alt er i orden med babyen -slapp av!!! Dere som bruker bw stresser babyen mere opp enn dere aner, og ikke minst dere selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gravidnr.2

Hei ijenn.

Jeg skriver ikke inn spesielt til deg for å "kjefte" på det du sier på noen måte.

Jeg syns bare det du sier er litt urimelig.

For dem som ikke får så ofte kontroller som andre så kan jeg godt forstå at bw er betryggende. Som f.eks med meg, jeg har kun hatt 1 kontroll gjennom hele svangerskapet jeg og jeg er 18+4.

Legen mente det ikke var nødvendig med så tett oppfølgning før man var 5mnd.

Derfor har jeg bestilt bw, fordi jeg tror den vil hjelpe både meg og sambo å roe oss ned med, for å vite at det er liv der inne. Når jeg ikke kjenner noe særlig bevegelse så syns jeg det er verdt det.

Og ungen tar på INGEN måte fysisk eller sykisk skade av babywatcheren! Det den kan gjøre er at den "irriterer" ungen litt, men den har ingen skade-effekt mot barnet.

Men klart at overdreven bruk kan slite ut barnet, slik at det ikke får sove osv... men om man bruker den med måte så er det så absolutt ingen fare for fosteret.

Syns det er fint jeg at vi kan gjøre slikt selv hjemme, for å berolige oss om at alt står fint til med barnet, spesielt i tilfeller som med meg at det går måneder før neste kontroll.

Men dette er jo opp til hver enkelt.. syns bare det er litt dumt at du mener det "skader" barnet, når det ikke gjør det. (så lenge man bruker den med måte)

Og hver og en av dere alle sammen som skal bli mamma ønsker deres barn kun det beste, og om det hadde vert skadelig for barnet med denne babywatcheren så hadde selfølgelig folk tenkt på det før de hadde brukt denne.

Men men nå gidder jeg ikke blande meg mere, jeg skal vertfall bruke den av og til, men det er opp til hver enkelt som sagt.

Mvh Heidi

Skrevet

hvor kjøper dere babywatcher da??

Jeg vil også ha en - til moderat bruk selvfølgeli - vi får nestenikke kontroller her heller, særlig siden det er 2. gangen i nå, så det hadde vært kos å kunne høre at den lille har det bra en gang i blandt...

Skrevet

Ja, det er helt utrolig ikke sant? :) Enkelte ganger så virker det som om faktaopplysningene bare forsvinner i virrvarret der ALLE skal forsvare seg, enten det er 10 min i mnd eller om dagen.

Skrevet

Det aner meg at folk føler seg mer trufne enn de sier. Hvorfor ellers reagere? Nei, jeg tror ikke folk lese faktaene godt nok når man tydeligvis har truffet et ømt punkt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...