Gå til innhold

Ringte inn syk :-(


mamma til yalisa

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i helsevesenet, og trives kjempe godt. Men er så kvalm og svimmel nå at måtte bare ringe meg inn syk. Har så dårlig samvittighet, for vet at det er lite folk på jobb nå. Men prøvde meg i går (1 dag etter ferien) og ble så dårlig. Måtte virkelig slite meg gjennom vakten. Kan ikke bare gå når man først har kommet på jobb, for får jo en liste som man må bli ferdig med. Er jo eldre mennesker som er avhengig av at hjelpen kommer.

Nei så da måtte jeg bare innse at jeg ikke makter. Får ringe legen etterpå for å spørre om en liten sykemelding til det verste er over.

Blir jo kvalm av alle slags lukter, og svimmel slik at jeg må legge meg ned. Gleder meg til de 12 ukene er ovestått. 9+4 idag tror jeg.

Flere som ikke klare å jobbe i disse tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er veldig varmt ute, jeg forstår godt om du velger å sykemelde deg til det verste har gitt seg. jeg er 13+6 eller 14+0 i dag (husker ikke helt, skal sjekke) og alt har gitt seg utenom den kvalmen jeg får når jeg er borti parfyme, og når jeg går fra mørkt til lyst eller har sittet lenge stille, blir jeg svimmel.. men det gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det gir seg eller blir bedre. Men du er jo godt inni 2 trimester du da, og fortsatt ikke helt i form?

Vel en får bare vente og se :-)

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fant ut at jeg var gravid bare få dager inn i ferien min. En uke før jeg skulle begynne å jobbe dro jeg på jobb og fortalte at jeg var gravid og i ganske dårlig form. Slik at de skulle være forberedt hvis jeg evt ikke kom tilbake etter ferien. To dager før jeg skulle begynne måtte jeg ringe og melde fra om at jeg ikke kom og at jeg dagen etter skulle til legen for å spørre om sykemelding. Fikk sykemelding for to uker. Jeg er konstant kvalm hele døgnet, og kaster opp det meste jeg prøver å spise før kl tre ca.

Jeg jobber selv i helsevesenet, sykehus, og skjønner hva du mener med dårlig samvittighet, og kvalme lukter...

Da jeg var innom jobben med sykemeldingen sa de at jeg forårsaket en fullstendig krise der, noe som jeg var veldig klar over.

Jeg sa at jeg nektet å ha dårlig samvittighet!!!! De visste at jeg prøvde å bli gravid siden jeg mistet i desember i fjor. Så dette burde ikke komme som en bombe.

 

Men men...jeg elsker jobben min og synes det er synd å måtte sykemelde meg da jeg kjeder meg veldig! Håper bare formen blir bedre etter hvert slik at jeg kan jobbe noen mnd før nurket kommer til verden.

 

 

Lykke til med formen, svangerskapet og sykemeldingen!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom ei uke før ferien min.. Prøvde å gå på jobb, men kasta opp, så jeg måtte gi opp.. Fikk en mnd sykemelding, begynner på jobb den14 aug. håper kvalmen er over og at jeg kan begynne igjen. Ikke så veldig interessant sommer kan jeg si.. Har vel tilbringt halve sommeren på soverommet:O(

Jeg synes det er bedre å sykemelde seg istedet for å gå hjem med dårlig samvittighet for at du ikke har gjort jobben din... Da er det bedre om det blir satt inn vikar de ukene en er dårlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg så godt igjen. Er sykmeldt denne uka og evt neste uke hvis ikke jeg blir noe bedre. Er 9 i dag og skulle begynt på jobb på mandag , men klarte det ikke. Har vært dårlig i hele ferien også,. Håper det gir seg snart..Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jober også i helsevesenet, og er sykemeldt pga kalme og oppkast. Jeg har dårlig samvittighet, men samtidig vet jeg at jeg ikke har noen ting å gjøre på jobb i min tilstand. (Jobber som oprasjonssykepleier). I morgen må jeg prøve å forlenge sykemeldingen. Har vært sykemeldt i 2 uker. Er 9 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...