Gå til innhold

hvor ofte sex på slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når funker det og begynne med og ha hyppig sex, for å få fortgang på fødselen?

er i uke 36 og lei av å gå gravid, tror dere det kan starte hvis vi har sex hver dag framover??

noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at sex(peditin) skal funke må alt annet være modent. Så fødselen vil ikke starte tidligere hvis det ikke er modent der nede. Har man fått beskjed om at ting modnes, kan man gjerne prøve. Men det er vel da stort sett litt tidlig i uke 36, men orgasmer er jo oxo med på å styrke livmoren sies det, så sånn set er det jo bare å kjøre på :-)

Jeg for min del hadde sex kvelden før fødselen (min første) startet, og jeg gikk 5 dager på overtid.

Lykke til!

Skrevet

petidin er et morfinpreparat.

prostaglandin er et hormon i sæd og virker modnende.

Skrevet

Jeg skjønner at du er lei. Men tenk på at barnet ditt har det best av å være inne i deg. Så hold ut litt til!

Nei, fødselen starter ikke før barnet er klart. Det hjelper ikke uansett hvor mange kjerringråd du prøver.

Skrevet

Hei ja...jeg beklager at jeg skrev feil, det gikk litt fort i svingene her...men det var vel ikke det som var det mest viktigste her....

Men det stemmer at det heter prostaglandin.

Skrevet

Ting tyder jo også på at sex kan utsette fødselen:

http://www.adressa.no/forbruker/sexogsamliv/article686752.ece

Ellers sies det jo at sæden kan bidra til at du modnes raskere også, selv om det sexen ikke setter i gang fødselen der og da.

Så er vel ikke så godt å si med alle disse kjerringrådene;) Ingen av dem har funket på meg ennå i alle fall, og jeg er 4 dager over termin...

Skrevet

Jeg har lest at man må ha sex 7-8 ganger på rappen, da skal det vist tilsvare en modningspille........

Så lykke til ;-)

Skrevet

jeg har "startet" tre fødsler med sex, den ene tre uker før termin. Har fått rier 5-6 timer etterpå. Siste gang måtte det to omganger til for å få fart på sakene, i tillegg til at jeg ble strippet tre dager tidligere. Det er riktig som flere nevner at det bare hjelper om du er moden, men her i huset merker jeg iallefall at sæden virker inn. Kjenner mange som har prøvd dette uten effekt samme hvor overmodne de er, så det varierer nok fra kvinne til kvinne. Det er viktig at han kommer dypt inne i deg, slik at sæden blir liggende rundt livmorhalsen der den skal virke. Bli liggende en god stund etterpå slik at den ikke renner ut!!

Kan nok bli litt pes og pliktløp dersom du skal piske gubben i høyet hver dag, men det er ikke sikkert at han har noe imot det?? he-he Lykke til!

Skrevet

Som de andre også skriver så er det helt individuelt om det funker eller ikke med samleie for å sette igang fødselen. Men jeg kan jo si ut fra hva jeg har opplevd.

De to siste gangene vi har hatt samleie, for ca. to og ca. en uke siden, har jeg fått sterke, vonde, regelmessige "kynnere/rier" hele natta etter, med ca. 5 min mellomrom og 30-45 sek. varighet. Siden det var så tidlig ennå, bare uke 34 og 35, så regnet jeg ikke med at det var noe annet enn tulle-rier. :) Tok to paracet, prøvde å slappe av og dusjet et par ganger, og utpå morgenkvisten gikk de heldigvis gradvis over. Andre natta var værre enn første og fikk ikke blund på øyet før i 6-tia. Ringte Føden begge gangene om morgenen for å høre om jeg trengte å komme til kontroll, men de mente det var normalt å kunne få slike "reaksjoner" etter samleie så sent i svangerskapet. Måtte bare ta det med ro og hvile slik at det ikke ble værre.

Så for min del vet jeg at det "funker" å ha samleie i alle fall, men om det "funker" til å sette igang fødsel før man er moden tviler jeg på. Det som det da kan ende med er jo at man blir gående med "masrier" i flere dager uten noe annen effekt enn at man blir utkjørt og utslitt. Har selv gitt oss samleie-forbud noen dager til :D. Er i uke 36 nå og skal på UL på sykehuset i morgen for å sjekke leiet. Lå i seteleie sist kontroll og vil ikke sette igang noe før jeg vet at h*n ligger "rett" vei i alle fall eller at jeg har "plass" til setefødsel. :D

Lykke til uansett med sengekosen ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...