Gå til innhold

OK å reise på helgetur uten barn når misten er 8,5 mnd?

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å gi mannen min et helgeopphold på hotell med spa til bursdagen, men vet ikke. Gullet blir da 8,5 mnd og vi blir da borte fra fredag til søndag. Hun er vanskelig å legge for tiden men det er jo nesten 2 mnd til.

Vi har ikke hatt alenetid på 1,5 år og det er hans største ønske (går snart på veggene her hjemme..hehe).

Hadde dere reist?

Gullet tar ikke flaske, men jeg har pumpet ut melk og tror hun kan drikke det på tutekopp. Ellers spiser hun jo grøt og middag og drikker vann til måltidene. Jeg ammer til alle måltider ennå så det blir jo endel pumping på meg da.

Fortsetter under...

Vi var borte en helg da snuppa var 7 1/2 mnd (men det var egentlig ikke egenpleie, helga gikk bort i kjøring og bryllup).

Det gikk kjempefint, mormor og morfar bodde her hjemme hos oss med henne.

Hvis det er 2 mnd til, så kan hun lære både å drikke av tutekopp skikkelig og evt kanskje til og med ta flaske (det skjer MYE på så kort tid når de er så små).

Pump litt, og ellers kan hun vel kanskje få litt mme i tillegg når hun er så stor? Hun spiser vel brød innen da også, og behovet for mm/mme vil ikke være så stort... (snuppa mi har ihvertfall melkenekt for tiden, bortsett fra om morgenen).

Men JA, det er ok å reise bort, hvis hun kjenner dem som skal passe henne godt! Vær forberedt på en liten reaksjon når dere kommer tilbake - snuppa vår hyyyyylte i 10 minutter da hun så oss igjen, og ville ikke slippe meg av syne dagen etterpå. Men etterpå var hun i godt gammeldags gjenge :)

Kos dere, dere har garantert fortjent det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...