ack77 Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Hjelp! Har hørt at babyer ikke skal ligge på skumgummimadrasser. Har egentlig ikke hørt hvorfor, bare at den typen som er nå ift den på 70 tallet da jeg var baby kanskje er bedre... Nå har svigers vært ute og handlet - nettopp dette til senga etter pappaen. Hva gjør jeg?
Lilje74 Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Skumgummi er helt greit bare den er ny og av den rette typen (nyere skumgummi). Du kan få svar på dette hos en forhandler... Gammel skumgummi kan samle bakterier og er derfor ikke bra... Vi skal bestille skumgummi til vuggen.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Hei, Jeg handlet madrass i går og forhandleren sa at baby bør ikke ligge på skumgummi madrass og de hadde sluttet å selge madrasser av skum gummi, pga at den kan avgi farlige gasser. Så derfor valgte jeg en uten.
milde Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Jeg har holdt meg unna skumgummi. Du får kjøpt andre madrasser både på Hanse n og dysvik og møbelbutikkene. Tror ikke den var så dyr heller.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Vi har en ordentlig madrass i sengen, mens det i vuggen er en skumgummi madrass..
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Vi har bestillt ullmadrass til kurven.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 http://barneutstyr.wikispaces.com/senger Nederst på denne siden står det litt om madrasser og dyner. + linker til andre sider. Er visst ikke noe galt i å bruke ny skumgummimadrass.
babynr1 Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 man skal ikke bruke en gammel skumgummi madrass,den skal heller ikke vært brukt av andre, da urin og gulp og andre ting som har kommet på i madrassen kan avgi skumle gasser som i verste fall kan føre til krybbedød. men sies at du fint kan kjøpe ny skumgummi madrass. fikk jeg værtfall beskjed om av jordmor. De forskjellige andre madrassene fra f.eks wonderland el dreamzone, har ett fint litt tykt trekk på utsiden så er det skumplast/gummi inni så ville ikke tro de var så mye bedre,må bare betale utolig mye mer for dem. jeg har kjøpt skumgummi til min seng og vugge!!!
noepågang FØDT Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 gamle skumgummimadrasser er forhandlere gått helt bort fra pga at di kan framkalle alergi. Nye skummadrasser er laget av ny matriale som er alergivennlig for små nurker
Silje_33 Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Jeg har kjøpt en helt ny skumgummimadrass. Oppå den har jeg et tisselaken og oppå der igjen en tykk overmadrass, som kan vaskes. Det vil si at barnet ligger rett på en overmadrass og ikke på skumgummi.
mammapamma Skrevet 2. august 2006 #12 Skrevet 2. august 2006 Kjøpte wonderland madrass jeg....best å være på den sikre siden!!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #13 Skrevet 3. august 2006 Bruk heller pengene på en overmadrass som er lett å vaske, og en billig skumgummimadrass, istedet for en "ordentlig" madrass. En liten lett baby har ikke noe som helst behov for noe annet enn en skumgummimadrass. Overmadrass er imidlertid genialt for det kommer garantert gulp, spy og tiss (ihvertfall om du får en gutt) i sengen, og tisselaken blir alt for klamt om det ligger rett under lakenet.
xpecting Skrevet 3. august 2006 #14 Skrevet 3. august 2006 Helt enig! En overmadrass er en super idè. Fikk barn for over 10 år siden og venter en deilig attpåklatt nå. Syns mange er helt overhysteriske for absolutt ALT for tiden. Har to sunne friske barn uten en eneste form for allergi nå, og har aldri vært hysterisk for litt baselusker. Selvsagt skal det være rent og pent, men barna må få mulighet til å bygge opp immunforsvaret sitt litt vertfall. Bare vent til de krabber rundt og putter alt de ser i munnen. La dem utforske verden og følg med i bakgrunnen, så går det nok bra og man får sterke, flotte barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå