Gå til innhold

Jordmor imorgen...hva kan jeg forvente meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle dere som har vært hos jordmor for første gang...hva kan jeg forvente meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvor langt du er. Hun informerer deg om helse, kosthold og ting du måtte lure på.. dersom du er langt nok på vei kan du få høre hjertelyden og hun kan måle sf målet.. ellers spør hun litt om hvordan du har det og litt løst og fast, du får div brosjyrer og hun kontrollerer blodtrykk og urin.. stort sett det...

Skrevet

Okey...begynner på uke 18 imorgen... Har fått beskjed om å ta med urinprøve... hva tester de da? Håper på å få høre hjertelyden da... er vel nok langt på vei til det?

Skrevet

Ja, det er du. Ingen problemer med å høre hjertelyden da nei. Urinprøven testes for proteiner. Vet ikke om de også tester den for bakterier.

Skrevet

Jeg fikk et ark om toxoplasmose - viktigheten av håndvask, pluss en kopi av et ark om kosthold. Ble veid, leverte urinprøve (testes for protein og UVI). Tok ikke sym-fund-måling første gang jeg var hos jordmor, men du er lenger på vei enn meg, så da blir det sikkert gjort. Hun tok også en kjapp ultralyd, så hjertet og bevegelse, det var det. Tok 10-15minutter.

Skrevet

Jeg tok blodpr0ve ogsaa jeg da...

Men f0rst og fremst informerer hun, svarer paa spm du har, tar litt pr0ver, sjekker og tar paa magen din, du faar nok h0re hjertelyden siden du er i uke 18, det er kjempeg0y!!!

Ha en fin opplevelse imorgen da:)

*klemklem*

Skrevet

Thanx!! ikke mange timene igjen no!! :)

Det som er så synd er at min kjære ikke får vært med...men trøster meg med at han får vært med på UL og det er det viktigste!

Skrevet

Jeg fikk 30 min venting før hun slapp meg inn. Fkk overhøre to telefonsamtaler med andre gravide som var bekymret for ting, ca 15 min utredning om datteren hennes som ventet tvillinger, veide meg og leverte urinprøve og så på at hun arkiverte noen papirer. Fikk ikke noen relevant informasjon, hverken om kosthold, hygiene eller noe annet men fikk en del informasjon om svangerskapskurset de holdt. Det kostet bare 2400 kr! Har ikke gått dit siden og kommer til å holde meg til fastlegen så sant det er mulig.

Håper du har mer flaks med jordmor enn jeg hadde.

Skrevet

Åh... så trist!! Ikke særlig seriøs jorddmor det der! Heldigvis VET jeg at hun jeg skal til er veldig flink! Kjenner flere som har vært der. I tillegg er hun den eneste i byn som kan akupunktur! Og er visst en veldig trygt og vennlig vesen! :)

Skrevet

Det er faktisk ikke så galt. Jeg har en veldig flink fastlege som jeg bruker i steden. Det gjør minst like god nytte for meg :-). Fint at du har funnet en bra jordmor i hvertfal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...