Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg bestilte to bukser og en tynn genser fra HM-katalogen.

Fikk pakken i dag og ble kjempefornøyd siden klærne passet perfekt. Billig, bra og ikke minst godt å ha på! Dessuten tok det under ei uke fra jeg bestilte til jeg hadde klærne. Anbefales!

Hei Ka-ping.

Kan du kanskje tipse meg om hvor du handler? Har lett som en gal etter gode bukser med stretch som ikke trykker sunn magen og det som er.... Har kjøpt meg ei bukse på H&M, men der er det jo alltid så vannvittig utplukka!!! Enten xs eller xl eller bare kjærring-klær igjen.. Skikkelig drit!

Ja de benklærne er litt verre.. men jeg kjøpte et skjørt på salg idag (merke: Fransa) som er kjempebra :) Det kan fremdeles gå over magen, og når magen blir for stor kan det "hektes" under, og er fremdeles såpass vidt at det ikke strammer.

Overdeler har jeg faktisk funnet blant annet på Cubus og Vero Moda. På Vero Moda har de noen lange singleter til under hundrelappen (samme på Peder Risøe) som går under magen - ved å kjøpe en noen slike i basisfarger (svart, hvit, rosa/rød/grønn) er det mindre viktig at toppene her helt side. Det går også an å kjøpe en singlet med spaghettistropper, klippe den av under stroppene og vips: har du et magebelte som kan brukes som "skjøting" mellom underdel og overdel :)

Annonse

Og så mitt kjæreste funn - dongeribukse med skikkelig lavt liv. Går du på Vero Moda og tilsvarende har de gjerne det, de går fint under magen hvis du kjøper en størrelse større enn du ellers bruker. Dessuten fant jeg noen herlige lange, ettersittende t-skjorter på KapAhl (hva jeg gjorde der inne? Ikke spør:)) som kommer til å holde leeeenge! Og singlet som "magebelte" er kjempebra - gjør at man kan bruke de vanlige toppene sine hele veien uten å bekymre seg for at de blir for korte.

Har personlig litt problemer med lave bukser - blir litt kvalm av press mot livmor. Men kanskje det bedrer seg etterhvert? Vil gjerne være sexy med trang dongeri og struttende mage jeg :) Som mitt store forbilde SpongeBob :D

Da har du dem ikke lave nok!!! Trikset er å finne de skikkelig Britney buksene som går til rett over bekkenbeinet - to knapper/én tomme glidelås maks! For mitt vedkommende er da lang t-skjorte et absolutt krav - viser ikke fram "the short and curlies" til hvem som helst, men i alle fall fra C-girl får du en del bukser som fint kan brukes som mammabukser:) Hater alt det stoffet over magen...

Okei, da har vi et par små problemer her.... jeg er ikke Britney. Jeg er feit. Feite folk finner sjelden fine bukser som passer og er store nok. Feite folk har mage, som disser ekkelt over kanten på ei lav bukse. Det er nok enda et par mnd til lille Dunder greier fylle ut all laushuden og flesket på mammas mage nok til at magen ser STRAM ut over ei lav bukse og ikke som en medium trailersjåførhamburgerølvom!

Annonse

Jeg er ikke Britney, jeg heller, men fordelen med _lave_ bukser er at alle uten unntak får vom i dem. Din fordel er at du vet det, og dermed har lang og trang t-skjorte til, som (takk for tipset) dytter vlak og babymage sammen og får det hele til å se ut som en flott tidlig-gravid-mage. Ikke en trailersjåfør i sikte!

Det var noen som tipsa om ei nettside i går med oversikt over butikker som selger mammaklær, www.mama-licious.com, men i Trondheim har de selvfølgelig ikke dette. Orkanger og Stjørdal derimot sto på butikkoversikten, så jeg spanderer på meg noen kroner i bompenger til helga og kjører enten hit eller dit. Litt anna enn H&M og Lindex, som er alt Norges 3. største by kan tilby til oss med kul på magen....

Jeg bor også i trheim. Finner ingenting jeg heller. Synes liksom de hadde mer utvalg for fire år siden da jeg var gravid sist. Det er så lite å velge mellom og aldri min størrelse. Bruker M-L og det blir tomt først. Heldigvis er det jo mote med lange topper og gensere så har kjøpt noen sånne, men gruer meg til jeg må kjøpe nye bukser. Har ikke lyst å gå i bare joggebukser heller.... sukk....

uff ja...bestilte en del fra h&m som er store klær,..men føler jeg kommer til å se ut som den flodhesten i dem1!!!! veldig vanskelig å finne bukser synes jeg..men lange topper har de jo på vanlige butikker som vero moda etc=) men så var det de buksene da...!!!!! hmm kjøpte en mamma bukse fra den kule mage men den ble liksom alt for svær til at jeg kan bruke den nå!!!

jeg har ikke kjøpt noe enda.. men de har jo noen fine bukser på HM, og topper kan man vel også bruke noen vanlige kanskje.

Er jo en smakssak om man vil gå i vanlige bukser eller mamma bukser, jeg for min del kommer til å gå i mammabukser (tror jeg).. synes ikke det er noe pent med en mage "hengende"(struttende eller hva en skal kalle det) over vanlig bukse.. Men har man lang nok topp så synes jo ikke det heller...

Men hvordan er str på mammabukser på HM? SMå? store? Hvis man bruker L fra før liksom... Har hørt at de er ganske store?

Jeg har vært på Svangerskapet i Oslo og Louise Mammaklær på Gjøvik. Begge steder har masse fint og mange kule bukser, synes jeg. Jeg er ikke enig at en nødvendigvis blir kjerring i mammaklær. Det er da så mye fint og så sitter de klærne mye bedre enn hvis en kjøper vanlige klær i for stor størrelse. De er jo ikke tilpasset gravide mager!

Jeg bruker ikke mamma klær, synes de ser så kjerring aktig ut. Kjøper stilige bukser på bik bok og vero moda som jeg leverer inn på stoff butikk og får sydd inn mamma linning. Gensere og topper kjøper jeg lange som er i stretch og i litt større str.

H&M syns jeg er aller best! :) Der har de både fine og gode mammaklær... og de er ikke så dyre heller :) Kjøpte nettop en veldig fin mammabukse der, i godt stretch stoff og den kosta bare 199kr :) Og sammen med den kjøpte jeg en fin jumper som så helt ut som en vanlig jumper og var god å gå med, og den kosta bare 149kr :) Anbefaler mamma avd på H&M på det sterkeste! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...