Gjest Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 har termin til søndag. var hos jordmor i dag. hun sjekket om jeg var moden. jeg var helt myk, ytre åpning var ca 1cm, men lukket ved indre åpning. livmorhalsen var ikke avkortet.så hun konstanterte at jeg ikke var moden. tre timer etterpå hadde jeg blodblandet slim som kom i toalettet og på papiret. har hatt vonde mensmurringer etter at jeg var hos jordmoren.på føden mente de det var slimproppen som kom sammen med blod etter undersøkelsen. det jeg lurer på er: kan denne undersøkelsen fremskynde modningen? var det egentlig stripping jordmorden utførte på meg, siden jeg blødde friskt blod og mistet slimproppen etterpå? noen som har født kort tid etter en slik undersøkelse?
silia Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 En g.u. for å sjekke om du er moden er ikke det samme som stripping. Når du strippes går jordmor aktivt inn og løsner litt på fosterhinnene for å prøve å sette i gang fødsel, og dette gjøres bare dersom du er moden. Det er ellers ikke uvanlig med litt friskt blod etter en vanlig g.u. Tror nok at det var slimproppen som gikk ja, slik som de på føden har sagt. Det behøver ikke å bety at fødselen setter igang, slimproppen kan gå mange uker før fødselen. Når du har mensmurringer er det jo likevel lov å håpe at noe er på gang, siden du er så nær termin. Jeg ble selv strippet i forrige svangerskap, og fødte tre døgn etterpå. Håper at du snart får føde, og møte hybelboeren i magen din!!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 1 mnd før termin sa legen etter en undersøkelse at jeg hadde 1-2 cm og var moden... det kom en del slim men ikke blod etter dette, men jeg gikk helt til termin. dette var min andre fødsel lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 jeg ble strippet. da hadde jeg 2cm åpning. et halvt døg etter stripping fødte jeg en gutt... andregangsfødende..
Gjest Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 tusen takk for svar! i dag har resten av slimproppen gått. har mensmurringer nederst i magen...spesielt når jeg har kynnere. det er sårt i mor munnen, stikker og gjør vondt når jeg reiser meg og går.....kjenner liksom at noe skjer der nede... tror dere at det betyr at undersøkelsen har satt fart på modningen, eller er det bare sårt fordi hun rota oppi der?? (disse smertene har bare blitt verre og verre siden i går....hadde ikke vondt rett etter undersøkelsen.....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå