Gå til innhold

Oktober: Lei av å være gravid!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler med deg... Jeg er like langt på vei som deg, men kan ikke si at jeg er lei helt ennå da. Men noe jeg er lei av, er mange kommentarer om hvor stor jeg er, og mange blr overrasket når jeg sier jeg har 2 mnd igjen.. Blir somme tider sånn at jeg ikke har lyst å si når jeg har termin. Jeg er og vil være stolt av den voksende og store magen min, men mange dreper gleden jeg har ved å være gravid...dessverre. En venninne av meg har termin nå i starten av august, og hun er ganske liten i forhold til meg (magen altså).Så flere sammenligner oss. Har fått kommentarer om at det er ikke råd å vite hvem av oss som venter barn først osv... Folk må skjerpe seg, og tenke gjennom hva de sier før de slenger det ut av seg.. Jeg kan bli så FORBANNET, ja, - jeg har vært det mange ganger allerede. Såret blir man jo, men jeg har aldri klart å si ifra til noen da. Bare prøvd å le det bort.. Men det er ikke alltid like enkelt.

Noen som har gode råd?

Klem fra oktobermamma!!

Beste råd er å være DIREKTE... Jeg venter nummer to nå og er mye større enn med nummer en. Til alle som påpeker det faktum at JA DU ER JO MYYYYYE STØRRE NÅ ENN SIST ER DU IKKE svarer jag bare JO DET ER JEG, TAKK SOM PÅPEKER DET med et ironisk smil så skjønner de fleste hintet :) Det er bare til å heve seg over det, ta det "humoristisk", ingen er make under graviditet, jeg jobber på treningssenter i tillegg og alle disse små nette damene som forteller om sine svangerskap der de bare la på seg 4kg. osv har jeg for lengst klart å leve med, he-he!!!

Bra vi er flere:)

Er sliten og lei selv, er lei av å ikke ha kroppen min i fred, lei av kommentarene, lei av å ikke kunne ta noen øl en kveld osv, lei av alle kiloene som jeg virkelig hater. Ugh, ikke så kult å være gravid synes jeg:)

Jeg har og STOR mage, og holdt på å bli fullstendig sprø av alle kommentarene. Det er jo faktisk ikke SÅ gøy å hør eom hvor svær du er fra absolutt alle du møter.. nå er ikke jeg liten og spinkel fra før av, men en vanlig M/L person i størrelse... og har alltid misslikt sterkt å gå opp i vekt..

min reddning ble faktisk svigermor, som uforvarende fortalte om seg selv da hun gikk gravid med min mann... da hadde hun og vært stor, og da hun var 6 mnd på vei trodde de fleste at hun bare hadde dager igjen.. Ble litt trøst for meg ihvertfall. Så egentlig er det mine manns gener sin skyld at magen er litt stor.. vet at det sikkert ikke kan forvares sånn intelektuelt sett... men, men... kan jo ikke gjøre noe med det uansett, og når det ikke er min skyld heller... *hehe*

Har brukt sommeren til å kose meg med sol og bikini.... har kjøpt masse nye bikiner faktisk, for det er jo ikke stort annet uansett som vil se sånn tålelig bra ut på...

Annonse

Heisann..

Jeg er også lei.:) Var d forrige gang også, så jeg visste at d sikkert ble slik denne gang og.

Har fått kjempeSTOR mage og lagt på meg 15 kg!! er 29 uker.

Husker at jeg tenkte sist at d er en grunn for at vi går 40 uker gravid, grunnen tror jeg er at vi skal bli DRITTLEI, slik at vi orker fødselen... Trøster meg med d iallefall. Godt å høre at d ikke er bare jeg som ikke er i himmelen og synes dette er helt fantastisk.. Men d tar slutt, og i mellomtiden må vi bare gjøre d beste utav d:)

Ja, jeg er også skikkelig DRITTLEI nå. Er i uke 31 og har også lagt på meg 15 kg og er SÅÅÅÅ STOR. Hva to mnd igjen spør folk. Gleder meg til fødselen, ja til smerte, blåser i om jeg revner fra navle til halebein, ungen SKAL UT, og jeg GLEDER meg noe så ufattelig. Fatter ikke hvordan jeg skal holde ut den siste tiden, men det er vel ikke akkurat stort annet å gjøre heller.

Jeg er også drittlei. Er andre gangen jeg er gravid og det har vært like kjipt hver gang. Altså, koselig med spark og bære frem barnet, men hallo! 9 måneder!

Jeg er i uke 34 og har vært lei ganske lenge.

Synes det aldri tar slutt, og dessuten blir jeg lei av meg selv at jeg mentalt må være så gravid hele tiden også. F.eks at jeg er inne på disse sidene så mye. Jeg blir sliten av meg selv, hvorfor kan jeg ikke bare glemme graviditeten en stund og finne på noe annet! så går det kanskje fortere også!

Her er enda en som begynner å bli lei i grunn.. Absolutt alle påpeker at magen er stor og at det kan neppe være bare en...JO! Jeg venter en liten prinsesse.. Er absolutt ikke større enn vanlig..ligger helt gjennomsnittlig på skjema. Er nå i uke 32, men det jeg tenker nå er at det er jo bare 8 uker igjen, da får jeg panikk hehe :) Det er ikke lang tid.. men i dette svangerskapet har jeg nesten ikke lagt merke til at jeg er gravid egentlig.. har en på to år som får tida til å gå rimelig kjapt..Så dere skal egentlig bare prøve å kose dere den lille tiden som er igjen, gjøre ting dere har lyst til som det kanksje ikke blir tid til etterpå :) Ikke at jeg har så lett for det da når man har en fra før.. Men prøver likevel. Dessuten hjelper det virkelig å gå på jobb, dersom man har ork og helse til det riktignok. Faktisk så savna jeg magen litt etter siste fødsel, hehe.Sikkert fordi det bare var skvalpende hengeskinn igjen ;)

Lykke til !

Ja jeg og...dette er min tredje gang. Trodde vi skulle fortsette med barne produsering men etter denne graviditeten er jeg sikker på at jeg ikke kommer til å ville det en gang til. Dette er siste mann på lasset:) Vondt her og der fra uke 15, uff så tregt tiden går. Men! Glad det går bra med barnet:) Nå er jeg over den største bøygen snart, runder uke 30 neste uke. lykke til og her kommer en klem!

Er også i uke 31 - og har det stort sett greit...bortsett fra noen skikkelig DUMME dager innimellom. Og da er alt galt. Vondt i ryggen og bekkenet, hetetokter, trøtt, vondt i hodet og så uendelig trist og deppa, griner for absolutt ingen ting egentlig... Det er så rart at det er så forskjell på dagene. Mannen min er utrolig tålmodig :-) PS det har hjulpet litt med bad i sjøen - da føles kroppen lettere og smertene i bekkene forsvinner!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...