4skatter Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Har hatt utrolig med leggkramper om nettene, hva kan jeg ta eller gjøre med det? Det gjør grusomt vondt!! Noen råd??
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Huff, jeg kjenner meg igjen der. Jeg har også vært plaga av det i det siste. Det kommer hvis jeg "strekker meg litt langt" liksom! Ikke godt! Noe som hjelper er å stå opp og dunke hælen med stivt bein nedi gulvet. Da løsner det. Men ikke så lett å skjønne det, og orke det, når man våkner med krampe om natta!! Litt omtåka liksom! He he!
4skatter Skrevet 1. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2006 Hei! Det jeg har gjort hittil er noe lignende, tar benet ned i gulvet, og strekker leggen ordentlig, det gjør veldig vondt, og tar nattesøvnen min... Hva kan man gjøre for å unngå dette??
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Hmm... har ingen gode råd for å unngå leggkramper, det følger vel med graviditeten. Men er litt forsiktig med å strekke meg om morgenen. Det hjelper jo, for min del i hvert fall, som ofte får det i den sammenheng! Men det er shitvondt med krampe i leggen. Men prøv å dunk beinet hardt i gulvet. Med fare for at din bedre halvdel våkner da, men det er verdt det! Det løsner alltid på meg da. =)
4skatter Skrevet 1. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2006 Hei! Får prøve det i natt da!! Han våkner uansett, står opp flere ganger på do...
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Tror det kommer av magnesiummangel så du kan jo prøve et tilskudd : ) Blir mer og mer plaget av dette så må vel begynne med tilskudd jeg også.. Også var det noe om at man skulle ta en vitamin for å hjelpe kroppen med å ta opp magnesiumen.. Men dette vet de på apoteket sikkert
hvite svane Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 Jeg slet veldig med det og kontaktet legen min,fikk da tatt blodprøver og jeg manglet vitamin b...så nå går jeg på triobe,har nesten ikke hatt det etterpå,godt for det var helt jævlig til tider!
Abracadabra Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 Jeg skrev nesten det samme innlegget som deg for en stund siden, og da ble jeg anbefalt bananer - pga at de inneholder mye som er bra for muskler (bl a kalium). Har spist mye mer bananer i det siste og har ikke hatt kramper, kan jo være tilfeldig men det er kanskje verdt å prøve! Jeg måtte faktisk ha hjelp av mannen min til å rette ut foten igjen, det så ut som fotballtrening på soverommet midt på natten, tjihi lykke til, håper de slipper snart, for moro var det IKKE!
pingu-72 Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Dette har funket kjempebra for meg: Ligger med en brettet sommerdyne nede ved bena i sengen (under lakenet så den ikke krøller seg eller forsvinner). Pute fungerte veldig dårlig, kanskje fordi det ble for høyt? Gjør noen øvelser hver kveld før jeg sovner også, lager sirkelbevegelser med hver fot, 10 ganger hver vei + flekser/strekker leggmuskelen 10 ganger ved å strekke ut benet mens tærne presses mot skinnleggen. Denne siste øvelsen er visstnok noe sambo skal gjøre, men jeg syns det går like greit å gjøre det selv. Tipset når krampen kommer er å få sambo til å ta benet og strekke det ut mens han presser tærne ned mot skinnleggen (samme som øvelsen over). Jeg har ikke prøvd ut denne ordentlig enda, for jeg har ikke fått noen skikkelige leggkramper siden jeg begynte med dette:-) Men når jeg leste det i svangerskapsboka husket jeg at det var akkurat sånn de gjorde det på sykehuset når min far var innlagt og fikk masse kramper. Lykke til!!!! Leggkramper er forfærdelig vondt! Før jeg begynte med dette hadde jeg dem mer eller mindre hver natt, i begge ben...
4skatter Skrevet 2. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 2. august 2006 Hei,i dag begynner jeg å spise mer bananer og strekkøvelser!! Må prøve alt! Takk for gode tips!
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. august 2006 #11 Skrevet 3. august 2006 Jeg begynte med magnesium- og kalktilskudd i går, og i natt hadde jeg ikke kramper! Mulig det er tilfeldig, det funka jo så fort, får se hvordan det utvikler seg.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #12 Skrevet 3. august 2006 Mineralmangel kan bli bedre kjempefort, så mineraltilskudd tilpasset gravide kan hjelpe, det! Mamma som er godt over 60 brukte mine "gravid"-multimineralpiller mot leggkramper i vinter, og det hjalp me en gang:)
Kjm79 Skrevet 3. august 2006 #13 Skrevet 3. august 2006 Kjøp magnesiumtilskudd!!! Det hjelper ialefall på meg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå