Gå til innhold

Circe27!

Mayflower *26.03.07 <3*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Beklager at jeg er så sein til å svare, vært lite BIM de siste dagene... Vært finvær og sånn i helga, så har vært ute og kost meg masse :) Håper du også hadde en fin helg:)

Hvordan gikk deg med deg i dag da? Ble du noe klokere? Jeg føler meg litt dum etter dagens ul-time... Møtte legen fra forrige ul på butikken samme dag som jeg tok ul'en sist. Sambo var med og de hilste og legen sa han også måtte bli med neste gang. Så jeg tok meg fri fra jobb 2 timer før i dag og var hjemme og hentet sambo før vi dro sammen på sykehuset. Der ble vi sittende og vente i 1 time og ett kvarter før legen endelig dukket opp. Det var ikke den samme som sist, men det var jeg jo forberedt på. Men han her var selvfølgelig dritkjip... Virka sur og stressa og det hele var gjort på ti minutter. "Du er jo så tidlig gravid, så det er jo ikke akkurat så mye å se her da. Men hjertet banker og alt ser bra ut, men vi kan selvfølgelig ikke love noenting, sa han. Men det blir ikke noe videre ul nå før den ordinære"

Blæh, jeg er så skuffa. Følte meg dum som kom til ul'en, men det var jo legen sist som ville ha meg tilbake allerede etter en uke. Vi fikk jo se det vi ville, at hjertet banket, men synd likevel at vi ble snytt for den fine opplevelsen jeg hadde sist. Typisk når sambo var med og alt... Hvordan skal jeg nå vite at alt er bra der inne? Hele poenget var jo at jeg sist hadde graviditetssymptomer i 7-8 uker etter at embryoet var dødt!! Hva om det samme skjer nå, og jeg på nytt må gå nesten 2 måneder og tro at jeg er gravid uten at jeg lengre er det? F.... heller! Sorry... :/ Jeg forsto det bare sånn på legen forrige gang at de skulle følge med meg fremover, og så sa jeg selvfølgelig ingenting!!! Følte meg dum nok fra før...

(Etter han var ferdig med ul-apparatet satt han forresten og titta oppi skrevet på meg noen sekunder før jeg skjønte at han var ferdig og reiste meg. Da sa han "ja, jeg er ferdig ja" men han flyttet seg heller ikke med en gang. Hrmpf, idiot!

Sånn, da har jeg fått tømt meg litt. Beklager sytingen. Så tilbake til det forrige innlegget ditt: Hva er Urizal egentlig, altri hørt om det før jeg. Det hørtes ikke godt ut å være kvalm hele tiden. Synes synd på deg... Tror du det med matlysten har noe med opplevelsen din å gjøre? I så fall synes jeg du skal nevne det til jordmoren. Helt utrolig at du ikke fikk noen støttesamtale etterpå! Det hjelper jo som regel å snakke gjennom traumatiske opplevelser. Jeg slapp heldigvis å føde frem barnet, da det ennå var bittelite. Fikk full narkose og utskrapning, og da jeg holdt på å våkne fra narkosen snøvlet jeg til sykepleieren: "Off...kan jeg ikke få litt mer da" før tårene bare trilla på meg... Kan ikke tenke meg hvor grusomt det var for deg å føde frem barnet, det unner jeg ingen. Moren min var også gjennom det før hun fikk meg, da var hun 20-21 uker...

Oi, ble litt langt dette ser jeg, men hovedsakelig er jeg veldig nyskjerrig på hvordan det gikk med deg i dag? :)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Så koselig å høre fra deg. Selv om det virket ikke som om du har hatt noen hyggelig opplevelse i da heller. Syns du skal kontakte en jordmor jeg. Min fortalte meg at det var en selvfølge med tette kontroller og masse oppfølgning. Skjønner f... ikke hva sånne folk får ut av å være sånn... Men jordmødre er noe helt annet. Lover deg... Lettere å prate med, og skjønner mye mer. Det har forresten kommet ut en brosjyre som forteller hva du har krav på under ett svangerskap (ang kontroller og oppfølgning). Ligger sånne hefter på helsestasjonene.

Syns virkelig synd på deg.

Urizal er tabletter du får på helsekost. Ingefær. Skal visst hjelpe på kvalmen.

Jeg hadde en super opplevelse i dag. Ble garantert UL innen 2 uker. GArantert masse oppfølgning. Hun var veldig forståelsesfull. Helt supert, men hadde jo henne under det svangersk. hvor jeg mistet, så hun visste alt.

Skrevet

Sorry... kort innelgg, men litt dårlig tid

Skrevet

Det var godt å høre at du ble tatt på alvor! Skikkelig bra :) Jeg synes også det burde vært en selvfølge med tett oppfølging når du har mistet slik du gjorde, så bra du tok det opp med henne :)

Avventer litt fremover jeg, må prøve å begynne å slappe av og finne roen igjen. Skal til første legekotroll om to uker. Hvis hun ikke kjenner livmoren min da kommer jeg til å kreve ny ul, men hvis hun kjenner den og størrelsen stemmer med antall uker så vil det være nok til å berolige meg. Hun legen er litt ydmyk overfor meg, for i forrige svangerskap var jeg til kotroll til henne da jeg var 9 uker og da kjente hun ikke livmoren min (var jo pga at fosteret var dødt for lenge siden). Skulle vel egentlig sendt meg til ul da, men hun avfeide det med at det var mulig jeg hadde bakovervendt livmor.... Men som sagt, jeg får vente og se :) Jeg vet ihvertfall at hjertet har begynt å slå, og det er betryggende :)

Har kjøpt ingefærtabletter på helsekost jeg også (Solaray), og tror de funker litt (selv om jeg kasta opp igjen i morges).

Snakkes!

Skrevet

Ser ut som om de tablettene jeg kjøpte virker litt også. Ikke kvitt alt enda, men litt er bedre enn ikke noe. Jordmor anbefalte meg å kontakte en annen jordmor som kunne bistå med noe akupunktur. Det skulle visst hjelpe på kvalmen. Men er littusikker. Ikke vet jeg hvor mye det koster, og det er ett stykke og dra. Vet jo liksom ikke hvor lenge dette varer.

Jeg har bakovervendt livmor. de har alltid klart å kjenne livmoren min. Skjønner ikke hva hun mente med det, så sant jeg ikke har misforstått deg. Vet at med bakovervendt livmor, så kan man slite litt med å bli gravid (tar ofte litt lenger tid), men det skal ikke ha noen virkning på svangerskapet...

Skrevet

Krysser alt for at kvalmen din gir seg snart jeg :) Skal ikke klage jeg som bare er kvalm om morgenen, men man blir jo helt satt ut av å være kvalm... Ekkelt...

Når det gjelder livmoren min (hehe) så misforsto jeg kanskje den gangen. Synes å huske hun sa at hun ikke kjente den, men det var jo veldig rart i følge det du nå sier da. Fikk flere tilbakemeldinger på dette på 1.trim også, så må nok være at hun ikke kunne fastslå størrelsen på den da kanskje. Hun må jo ha kjent den, for jeg vet jo at jeg har livmor! For den har jeg sett på ul! :) Nemlig.

Sitter på jobb og laffer siste minuttene av dagen jeg nå. Hører Hallelujah med Nilsen, Fuentes og co. Helt nydelig... :) Fint å runde av arbeidsdagen med bim og hallelujah, ble rene hallelujastemningen på kontoret her nå :)

Skrevet

Første morgen uten skikkelig kvalme i dag.. JIPPI!! Gud, så deilig. Men er jo bare så sinnsykt trøtt. Gleder meg til i morgen, for da er det bare å lever sønnen min i barnehagen og så blir han borte hele helgen. Høres kanskje litt slemt ut, men vil bare hvile... Stå opp akkuratt når jeg vil. Faren er ikke akkuratt den som har han mest, så det blir lite fri. Og med en sambo som jobber skift og en hel haug med overtid, så er det ikke alltid like moro. Den varmen sliter meg helt ut. Må få vasket noe klær og sånn i kveld. Nei, nå syter og klager jeg masse. Sorry...

Hvordan er det med deg da? Skal du noe spennende i helgen?

Jeg har vært ute og syklet med sønnen min i dag da. Det var faktisk moro. Men han falt i en nedoverbakke da. Det syns han ikke noe særlig om.. hehe....

Nå ser jeg fram til at brevet fra sykehuset skal komme, slik at jeg vet når jeg skal på UL. Virkelig spent..

Skrevet

Heia :)

Guuud for en varme! Helt utrolig... Men skal ikke klage. Uansett, det skulle vært jobbforbud nå, alle skulle hatt fri og mulighet til å ligge på stranda og plaske i vannkanten hele dagen :) Det hadde vært no'!

Det er nettopp det jeg har planlagt å gjøre i helga ihvertfall, bare døse i sola :) Sove ja sier du, skjønner deg veldig godt! Du får skjemme deg bort litt i helgen når sønnen er borte. Gi blaffen i hus og husarbeid og nyt godværet! Det fortjener du som holder styr på en liten en hele tida ellers :)

Har nettopp spist kina-mat vi nå, så skal vi se film, Nære og kjære med Uma Thurman og Meryl Streep...

Kos deg i helga da!

Klem

Skrevet

Ja, nå er det varmt. Vi har vært heldige med sommeren denne helgen. I fjor var det jo dårlig, men da var jeg på ett par ferier. Har lyst til å reise noe sted nå også. Men ser ut til at det blir dårlig i år. Var i tyrkia og i New York i fjor. Blitt noe ferie på deg???

Ble litt husarbeid på meg i går da... Måtte bare få unna litt. Det var deilig. Hadde besøk av ei venninne i går kveld, og vi lagde gos mat, pratet og koste oss. Så dagen var egentlig topp i går.

Tror kanskje det blir en liten tur på stranda i dag ja.. bare ligge og sløve i sola.

Var filmen bra?? Har lyst til å se MAMBO.

Ha en toppers helg du også

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...