Gå til innhold

Når legger dere deres 5 uker gamle baby for natten?(samme som skravle...)

Anbefalte innlegg

Gutten vår er tydelig trett om kveldene - og finner ikke helt roen i armene våres da. Dupper av og våkner hele tiden. Har i ca 1,5 uke hatt siste måltidet kl 21 og lagt han etter det. I går fikk han mat litt over halv ni og sovnet fint - og sov godt.

Noen som legger de små tidligere? Vurderer kl 20 med siste måltid...men føler liksom det er så tidlig?

Hm...ikke lett dette...

Fortsetter under...

Hei!

Min lille pjokk er 6 uker, og i dag la jeg han ca kl 20. Vi har i de siste to ukene begynt med legge-rutinene (bleie-tran-pysj-pupp) rundt 19.00-19.30, og Theodor har vært i seng en eller annen gang mellom 19.30 og 20.30. Dette går strålende. De fleste vennene våre med barn legger de senest kl 20 og det er det vi har hørt er det "vanligste". Vi vil prøve å få til 19.30 som vår leggetid ;-)

Utrolig moro å høre at andre med så små også kjører på med leggerutiner! Folk blir helt paffe når de hører at vi legger han så tidlig allerede, men vi tror det bare er lurt å begynne så tidlig for å få etablert gode rutiner. Dessuten er det deilig med "voksenkveld" :-)

Lykke til!!!

Glemte å si at han som regel våkner kl 23, 04 og 08 for pupp - men det er helt perfekt syns jeg. Regner med (eller håper på) at han sover over en av disse nattpuppene etterhvert ;-)

Annonse

Føler liksom at "normalen" er at de skal legge seg sammen med oss. Gjorde det med jenta vår, men hun sutret og masse på kveldene. Når vi da begynte å legge henne tidligere var hun mer fornøyd, og sov faktisk bedre. Men det var når hun var litt større enn han her da...

Det som skjer hvis han sovner godt i stua (sånn som han han gjordt i dag, ti på åtte...) sover han hele tiden... Vi vekker han for å gi han mat ni, og så legger vi han og han sover videre... Det er derfor jeg tenkte at jeg da like godt kunne lagt han åtte...

Godt å lese at andre og legger de tidlig :)

Gjest mamma'n til Sally

Barn er jo så forskjellige, og så små barn nytter det ikke å forklare at "klokka er 20, nå skal du sove" ;) Men man kan jo alltids ta kveldsstellet da - og håpe på nattero. Snuppa mi har sovet stort sett hele natta fra hun ble født, så her er det rolig fra klokka 19.00.

Prinsen din våkner vel utover kvelden dersom han blir sulten, så den saken er vel grei? Får han flaske siden du har så god orden på når han spiser? :) Er han trøtt, og vil han sove, så er det vel bare å stelle og legge ham da...

da min gutt var 5 uker så la jeg han alt fra 21-23 så ingen vits i å legge han tidligere for da våkna han mitt på natta !

nå er han 4 mnd og våkner mellom 5-6 og det er skjelden han får nan midt på natta også....

Da snuppa var så liten, var det mer at vi la oss når det passet henne. En periode var det ikke natt for henne før i 2-tiden om natta, det var litt slitsomt.

Det gikk seg til før hun var 2 mnd, nå er hun snart 9 mnd og legges ca 21. (Da sover hun til 07-08, og jeg synes det er bedre å stå opp da enn 06). Rytmen forandres nok når hun begynner i bhg og jeg i jobb, da regner jeg med leggetid i 20-tiden.

Vi gir flaske det siste måltidet ja. Får nesten bare prøve meg litt frem. Prøve å legge han kl åtte en kveld og se hva som skjer... Og kveldene kan jo selvfølgelig være ulik fra dag til dag og...

Her er det foreløpig ingen faste leggetider. Jr er 7 uker og legger seg stort sett mellom 21 og 23, litt ettersom når det passer med amming av siste måltid for natta.

Natt til i går spiste han kl 20 og sovnet ca 22, sov da til 4 for en liten pupp og så igjen til 8.

I går var han våken stort sett hele dagen fra 8 - 23 (sov 3 dupper på ca 30-45 min), sovnet kl 23 og sov til 06:45, det var skikkelig deilig :o)

Etter siste ferierunde i beg av sept, skal vi innføre leggerutiner. Begynner nok da med å legge han fast ved 21 tiden og dersom han er som datteren vår, regulerer han nok det ganske raskt nedover til 1930-20 tiden av seg selv etterhvert.

Synes ikke kl 20 er for tidlig, dersom du ønsker det (det er deilig med litt voksen alene kveld også, før man kryper i køya).

:o)

Nå er Bram åtte uker men vi begynte med leggerutiner da han var fem uker gammel. mellom 18:30 og 19:00 bader vi han, så er det pysj pupp og seng ca kl 19:45. Han sovner nå veldig fint egentlig, lite klaging men må lix sutre i tre min før han kubber ;). Da sover han til 05:00 uten å vekke meg for pupp! Sover faktisk videre til 08:00 etter den puppen med en gang! Men så trenger han rett og slett mye søvn på natta for å være glad om dagen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...