Gå til innhold

gravid og kun ekstravakter i siktet

mammatilleander ogPatrick

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg er 18 uker på vei nå, og var ferdig utdannet sykepleier i juni, siden det har jeg hatt ferivikariat på et sykehjem dette vikariatet har vært på 100%, men om touker går dette vikariatet ut og da er det bare muligheter for ekstravakter fremover. er det noen andre som er i samme situasjon?? veit noen om hvordan det er med fødselspenger om jeg ikke får jobbet helt ut til jeg må ta permisjon?? og hvor mye kan jeg ha tjent for at jeg ikke får engangsstønaden..?? er grusomt å tenke på dette hele tiden, man veit liksom ikke hva som skjer neste uke eller neste mnd. og hva da om jeg blir sykemeldt?? hva burde jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med arbeidskontoret. Tror du har jobbet lenge nok til å få ledighetstrygd. Da er du sikkret noe. Du må melde fra om hvor mye ekstravakter du får, men det sikkrer en minimumsinntekt i hvertfal. Tror ledighetstrygd teller som jobb, selv om utbetalingene blir mindre. Blir bedre enn engangsstønaden i hvertfal.

I tilleg bør du selvfølgelig søke på relevante jobber. Kan godt hende du finner en selv om du er gravid.

Lykke til.

Skrevet

Heisann!

gratulerer som nyutdannet sykepleier da! Jeg var selv ferdig sykepleier i fjor. Men hadde rett og slett så griseflaks at jeg fikk fast jobb måneden før jeg ble gravid...

Jeg leste et annet innlegg på en av sidene er for en stund siden og der sto det noe om at man kan sykemelde seg før vikariatet går ut.. og da skulle man vist få penger.... Litt usikker på det der egentlig.. Kan du ikke ta en tlf til trygdekontoret? =)

Skrevet

takk for gode råd, skal gjøre alt for å finne ut av det:) men alltid godt å høre med noen som er i noenlunde samme situasjon osv. jeg kommer til å fortsette å søke jobber selvf, jeg trives godt å jobbe som sykepleier, men er lite jobber rundt om akurat nå.. men alt ordner seg for snille piker så vi får håpe på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...