Gå til innhold

Da har jeg vært på UL - her er min oppdatering :)

Anbefalte innlegg

Vi holdt på i tre kvarter, lilleknøttet var skikkelig urolig og vridde på seg og sprella... fullt liv altså :) Men det var vanskelig å få sjekka 100% at hjertet var ok så jeg må faktisk inn på ENDA en ul... greit for meg :) Skal altså inn igjen om tre uker. Dette er det jeg FIKK vite:

- Termin 8. januar (en dato jeg er storfornøyd med)

- Alt står bra til med knøttet, hun har vokst perfekt på de to ukene siden sist

- kaaanskje ei jente... (første UL: "kan ikke si noe sikkert men der er kjønnsleppene", andre UL: "neeeh det er vanskelig å si men jeg ser ingenting som dingler")

Jeg var også på fødselsforberedende samtale på poliklinisk etter UL, og fikk veldig god kontakt med jordmor. Nå gleder jeg meg nesten til fødselen :) Jeg har blitt lovet at de IKKE skal sette morfin eller saltvannspapler på meg, at jeg SKAL få akupunktur både som beroligende og riefremmende, og at de skal være nøye med å overvåke så hvis det stopper opp som sist skal de raskere inn med tiltak. Dette blir nok bra :)

Fortsetter under...

Så flott at alt var bra med den lille!!! Jeg bomma på terminen med fire dager da, så ingen premie på meg :-( Jeg har akkurat vært på babybesøk hos ei anna nyfødt lita jente, og ho var helt nydelig - gleder meg masse til å få min egen tulle i amene...

Og så godt å høre at du fikk skikkelig fødselsforberedelse!!! Det er godt du fikk det nå, så du slipper å ha det i bakhodet helt til januar... Og jeg bommet med en uke, altså? Tror nå fortsatt Knøtte kommer 27.12, jeg...

Hvorfor akkurat denne datoen forresten? Du tviholder liksom sånn på den... hehe...

den samtalen gikk superbra, jeg skal inn på individuell omvisning på fødeavdelingen i november, har fått lovnader om akupunktur fra åpningsfasen, og ikke minst - de har lovet meg at jeg IKKE skal få morfin, og at det IKKE skal komme sånne grusomme dikkedikk-damer og si "dette går så bra så det er iiiiingen sak og dette blir heeeelt fint" for det takler jeg ikke! Jeg trenger en coach, en som guider meg effektivt gjennom jobben. Så nå står det faktisk at dikke-damene og morfinsprøytene skal holde seg unna mitt rom :) Gleder meg faktisk til fødselen jeg nå! Seriøst!

Annonse

Ja jeg er overhodet ikke bekymra for at det skal være noe galt :) Som de selv sa - de kunne jo ikke godt sende meg hjem og si "neeeeeh dette ser sikkert greit ut hadetbra"..... dessuten - om det skulle være en bitteliten feil så vet de det i tilfelle før fødselen, og siden St.Olavs er blant de beste i hele Europa på foster- og barnemedisin så går det nok helt fint :)

og helt ærlig - enda en ul? hm..... GREIT FOR MEG!!! :D

Nei, dikkedamer bør holde seg unna. Og morfin - brr! Selv hadde jeg kjempenytte av steriltvannspapler - var det eneste jeg fikk - så vi er alle forskjellige, tror det beste med en annengangsfødsel er at vi har litt mer peiling på hva vi vil! Hva som funker, ikke minst - jeg skal _ikke_ ha akupunktur, det fikk jeg bare hippie-dippy-vibber av selv om jeg trodde jeg var kjempe for det... Hva man lærer... Jeg skal, vil og må føde _her_, med "mine" jordmødre, takk - sykehuset i Bodø skal jeg ikke inn på igjen etter UL, takk!

Holder på 27/12, ja - vet ikke helt hvorfor men det høres riktig ut. Har ikke 100% tro på UL som målemetode, jeg - det er så små avstander de måler, og selv om de har gjort det mange, mange ganger før synes jeg alltid de får litt forskjellige resultater uansett. Og siden magen din har vært så gravid så lenge tror jeg DunderKnøttet gjør sin ankomst i god tid til nyttår. Gleder meg til å høre! Og så en UL til, da - heldiggrisen!

hehehe... jeg sa klart fra igår om at saltvannspaplene kunne de bare drite i å tilby en gang... DET er torturinstrument for kvinner det!!! Akupunktur hadde jeg ingen tro på, men sist satte de noen nåler og etter 10 min kom riene plutslieg igang igjen etter morfin-komaet :) Alle er forskjellige!!! Jeg gleder meg i hvert fall til å føde på St.Olavs igjen, det er flinke folk, topp utstyr og dette kommer til å gå bra :)

Jeg SKAL ha med meg pinnekjøttet og steika! Så jeg kommer til å knipe igjen til jeg får med meg julematen i hvert fall :) Og tre nøtter til askepott! Om det skulle skje ALT for tidlig så får de trille tv'n inn til meg på føderommet!!!!!!!

ps: jeg er sånn halvveis lova nok en UL på slutten, rundt uke 35, for å sjekke størrelsen på Dunder :)

Den gamle eksisterte ikke... hadde ingen termin, kunne være alt fra 1. til 20. januar for alt jeg visste. Tok ut spiralen og antok det kom til å ta 6-12mnd å bli gravid, men testa positivt etter å ha følt meg så dårlig 1 1/2 mnd etter jeg tok den ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...