Gå til innhold

September: Familierom?!

**Andrea** & Lille Konrad :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man må være frisk og hatt et normalt svangerskap. Man bør bestille time hos jordmor i forkant for en prat. Man kan også spørre om det er ledig familierom når man kommer inn for å føde. På familierom får kun smertestillende i form av akupunktur og badekar, ikke epidural, lystgass ol. Det er heller ikke overvåkningsutstyr på familierommet og anses som en mellomting mellom sykehusfødsel og hjemmefødsel.

Barnefar er der hele døgnet og man skrives ut etter to døgn, mot 4 på vanlig fødestue. Fødsel og alt foregår på familierommet. Barnefar betaler 2-300 kr/døgnet og får da mat.

Det er i allefall sånn det er i Tønsberg.

Hei!

Jeg er ikke helt sikker på hva hovedinnlegger har i tankene, men jeg tror du blander famillierom og fødestue i svaret ditt. Fødestue er plassen der man velger å føde uten smertestillende eller andre maskiner og apparater. Familierom er et rom man kan få i barsel hvor mor og far deler noen dager etter fødsel sammen. Jeg tror de aller fleste sykehus har informasjon om dette på sine nettsider. I Tønsberg er det mulighet for å ha familierom. Om du må bestille på forhånd, eller om det er ledig er vel avhengig av hvor mange som er i barsel når du føder. Nettsidene til sykehuset har mer informasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...