Gå til innhold

Mannens rolle under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan mennene deres forholder seg under svangerskapet? Når begynte deres menn å lese og interessere seg? Min intresserer seg og bryr seg,men har enda ikke lest noe selv... Det han er veldig aktiv på er å lete etter ny bil (noe vi MÅ ha nå)Er det bare sånn menn er? Vet jo det at vi kvinner blir litt mer "involverte"med en gang. Skal snart på UL og da kan det jo hende det "går mer opp"for han?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5784198-mannens-rolle-under-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og kjæresten min hadde nettopp blitt sammen da jeg oppdaget at jeg var gravid.Tror nok han trenger UL for å se at det virkelig er ett barn inni der.Han er nok i sjokk fasen enda,og jeg tror ikke akkurat han søker informasjon.:) Ting tar litt tid med de guttene.. :)

januarbaby

Det er nok minst like individuellt som svangerskapene det der. :-)

Min samboer er kjempeint. og har lest på nett, og i oppslagsbøkene våre selv. I svangerskapsboka vi fikk hos legen, følger han litt med når han kommer på det. Sambo har vært med på hele oppfølgingen, har vært en del ULer underveis, og vil gjerne være med til legen. Han har veldig lyst å gå på svangerskapskurs, så det skal vi gjøre. Det kommer nok veldig an på personligheten til mennene hvordan de tar det hele. Min er veldig opptatt hvordan jeg har det, og prøver så godt han kan å tilrettelegge alt for meg. I tillegg har han vært med på alle innkjøpene vi har gjort til babyen.

Synd ikke alle har det slik, alle fortjener det.

Men du får prøve å gjøre det beste utav det.. .-) as good as it gets.. :-D

Lykke til

Jeg har nå snart 22 fullgåtte uker bak meg, og sambo har vel lest sånn omtrent 2-3 sider i svangeskapsboken vil jeg tro?! I begynnelsen leste heg av og til høyt for han, men det har jeg etterhvert slutta med. Han gleder seg veldig til det medlemmet og tenker nok på meir på praktiske ting enn på f.eks. hvor lang krabaten i magen er akkurat til de forskjellige tidpunkta. Han drømmer en hel masse om barnet da! I motsetning til meg...

Vi tenker nok ulikt ja. Det er nok litt mer spennende for oss jenter å vite hva som til enhver tid skjer inne i kroppen vår. Typen var med på ul og syns det var stor stas. I tillegg har han kjent spark utenpå magen. Jeg vet at han syns dette er like fint som meg, han viser det bare på andre måter.

Annonse

min vil ikke presses til noe og det er ok. men han røpet at hvær uke var han i boken min å leste, det som var til fedrene om hvor stor og hva som skjer med meg og babyen. så han intreserer seg i fred kan man si.

etterhvert ble han opptatt av utstyr og tester for å se hva som var best.

det vi har kjøpt til nå har han fått ta avgjørelsene på. vi harkjøpt bilsete og vogn. og vi har bestemt oss for stellekommode.

han liker ikke å vise meg hvor intresert han er men vennene hans sladrer litt, det gjør svigermor også.

men det er klart han var ikke der jeg var med det samme.

ved førstemann kom interessen ved UL. da var han liksom blit pappa allerede for han hadde jo set babyen. og ble mer oog mer opptatt etterhvert som det ble synlig og han så og kjente spark. før det var det bare noe difust han måtte forestille seg.

Takk for alle svarene! Nå må dere ikke tro at min kjære mann ikke bryr seg, tror han kanskje ikke viser det på samme måte som dere sier. Han er veldig opptatt av at jeg har det bra.Han lytter til ting jeg forteller han... Og han engasjerer seg veldig i hvordan bil som passer til oss, og sånne baby ting... senger,stellebord ol... Tror (og håper)det blir mer "virkelig" når vi skal på UL. Til tider kan det være uvirkelig for meg også,så jeg gleder meg veldig til å få se den lille! Det er jo så mye mer å forholde seg til enn hvor stor den lille er til hver tid.

Jeg er forlovet og gravid i uke 19 nå.

Han vil involvere seg sier han, han sier han vil være like mye med på dette som meg.

Men enda har han ikke lest noe som helst, men da igjen så har han jo lese og skrivevansker.. men men han KLARER jo å lese.. hmm

Vet ikke hva jeg skal tro.. han prøver jo å lytte på magen å kjenne med handa om han kjenner liv... men det er omtrent det... jeg har lest omtrent alt det er å vite om graviditet og fødsel og tiden etter det, men han har ikke lest noe.. jaja...

Menn allså :P hehe

dette er vår andre, og mannen min har fortsatt ikke lest ett eneste ord om graviditet.

Helt greit for meg, jeg forteller og han lytter. Han hjelper til i huset og passer på at jeg ikke løfter tungt o.l.

han er veldig engasjert i barnet vi har, men har aldri lest om barns utvikling. ENkelte har ikke behov for å lese så mye, de vil heller oppleve og ta ting som de kommer. Mannen min er sånn, og det betyr ikke at han ikke er like interessert som de som leser...

Min samober,engasjerte seg veldig fra dag en av.Kjøpte bøker og leste, inn på internett for å finne sider han kunne lese om svangerskap.Snakket til magen og sang,helt i 100 fra dag en av,så jeg har ikke noe å klage på når det gjelder ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...