Unnemor Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Hvordan har dere det? Hadde vært fint å høre hvor langt dere har kommet og hvordan formen er :-) Jeg er 29 uker i dag, venter en jente. Hun er rene propellen og sparker masse for tiden :-) Har litt isjias og vondt i halebenet, men formen er stort sett bra. Har hatt en flott sommer, men det har jammen vært varmt...
Dingeling Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Hei unnemor.. jeg er midt i ferien og i uke 11+3. var uggen i ca.2 uker men d tror jeg skyldtes mye nattjobbing,lite mat og søvn. nå er formen på topp og jeg nyter virkelig livet i fulle drag. er ganske spent på hvordan d går når jeg starter opp igjen den 18.aug. trodde legen skulle høre hjertet i dag men dengang ei.. hørte den i uke 12 med første,så.. ellers så har jeg skikkelig jentefølelse,så jeg er spent på hva FV-prøven sier..BRR!! håper bare alt er bra.. kos deg videre..
Nilla43 Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Hei jenter! Sniker meg inn her - har vært her lenge som gjest og lest masse innlegg, men nå har jeg omsider registrert meg! :-) Er 37 (38 ved termin) og venter min første i slutten av oktober. Er i 28. uke nå, og alt er stort sett fint. Formen har vært kjempebra hele tiden, men nå begynner jeg å kjenne at kroppen blir tyngre og at ting ikke er så lett lenger. Knyte skolisser f.eks... PUH! Babyen der inne er veldig aktiv - skikkelig propell - særlig når jeg skal sove, og sparker jevnt og trutt hele tiden :-) Begynte i jobb igjen mandag etter deilig ferie, og det var ikke no' gøy så nå gleder jeg meg til permisjonen!
På'n igjen Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Er nå 36 uker og tilbake på jobb mandag som var, etter bare 14 dager ferie. Kan ikke si jeg har fått gjort mye disse dagene. Motivasjonen er ikke på topp - hærlig å tenke på at jeg bare har 4 dager igjen før jeg skal ut i permisjon, selv om jeg lurer litt på hvordan jeg skal få tiden til å gå de 3ukene før terminen....
KMB Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Omtrent i uke 24 for min del. STOR mage, og masse liv. Jeg skal på grundig ultralyd i morgen for å følge opp diverse ting de så på duo-test. Regner med at det er ok nok. Hun? sparker så hele magen hopper og ville vel ikke gjort det hvis hun fikk forlite næring (navlestreng festet på siden av morkaken) eller hvis hun var viklet inn i noen "tråder" de så inne i livmoren, som ikke skulle være der. Har hatt 5 uker deilig ferie delvis i Italia og delvis i Nord-Norge. Foreløpig slapt på jobb, og jeg jobber resusert pga. sykemelding også - så jeg skal ikke klage! :-) Sommerhilsen til alle! Klem fra
kristin67 Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Hei jeg er i uke 20 og venter tvillinger 2 jenter. Var veldig dårlig de 3 første mnd, men nå er formen fin. Har vært på ferie i Tyrkia + vært ute med båten i det fine været.Blir fulgt godt opp av lege, er til UL hver 14 dag. Er sykemeldt frem til permisjon.
moden mor Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Hei Nå er jeg kommet til uke 23+5 og kjenner masse liv i magen. Går til jevnlig kontroll ved Rikshospitalet fordi vår lille gutt har fått påvist utvidet nyrebekken. Dette er ikke dramatisk, men litt bekymringsfullt siden vi ikke får vite hva dette innebærer før han er født. Ellers vokser han som normalt og alt annet virker normalt. Vi har forøvrig fått masse god oppfølging og har sett guttebassen mange ganger :-) Vi gleder oss veldig til han kommer en gang mot slutten av november.
phantomet Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Hei! Her er formen svingende. Er nå i uke 35, har 38 dager igjen til termin. Ferien har vært deilig, men som dere andre så har jeg opplevd varmen nærmest litt i overkant.... Jeg har vært plaget med kvalme gjennom hele svangerskapet, og de siste ukene har den tatt seg opp veldig. Ellers så har jeg klart kunststykket å tråkke over, og endte med venstre foten i en diger gips. Alt som tidligere var tungvint pga voksende mage, ble brått enda et hakk mer klønete. Tilslutt overtalte jeg mannen å klippe gipsen, slik at deilige normale ting som dusj, kløe og snuing i sengen skulle gå litt mer smidig... *smiler* Så har den lille krabaten funnet ut han vil sitte å rumpa, slik aom storebror og storesøster har gjort det før ham... Forrige gang fikk jeg junior snudd i uke 36, men denne gangen er ikke det en mulighet pga foranliggende morkake. Krysser derfor fingrene for at den lille finne igjen retningssansen og snur seg riktig vei av seg selv. Om ikke blir det KS for min del. Har ingen planer om vaginal setefødsel. Håper på økt aktivitet her inne nå som ferietiden går mot slutten. ønsker alle fortsatt flotte svangerskap.
dimoren Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 Hei alle sammen, og vel overstått sommerferie for noen kanskje. Her er status 21+5, og livlighetsnivået i magen er til tider høyt. De to siste dagene har det vært roligere, bare litt svake bevegelser "langt inne". Regner med at knøttegutten har funnet seg en annen stilling. Formen er forsåvidt bra, men jeg gleder meg ikke til å begynne på jobb igjen 16. august. Varmen begynner også å bli litt plagsom, men ikke mer enn at en strandtur fremdeles er deilig. Håper det står bra til med dere andre også.
Gjest Skrevet 4. august 2006 #10 Skrevet 4. august 2006 Jeg er i uke 40 nå og termin nærmer seg med stormskritt (3 dager) Har stadig kynnere og murring i korsryggen så kroppen er nok i gang med å forberede seg på det som skal skje. Det har vært nokså livilig i magen i den siste tiden, men de siste 2 dagene har vært forholdsvis rolige - det spørs om den lille sparer på energien til den maratonen som er nært forestående. Det er spennende, men det går greit å vente i finværet. Hærlig med sommer i alle fall. Ha en fortsatt fin dag alle sammen :-)
MorraTeFreja Skrevet 6. august 2006 #11 Skrevet 6. august 2006 Hei og hopp alle sammen. Jeg er i dag 27+4 og er i storform, lille Freja sparker og er aktiv som bare det. Har hatt en deilig sommer til nå og vært mye på farten. Omsider så har også magen vokst seg stor og struttende, det tok sin tid gitt, og jeg begynnte å bli utålmodig. Vektmessig står jeg bom fast, er 2 kg mindre nå enn da jeg testet positivt, men ettersom jeg hadde litt å ta av bekymrer det hverken meg eller legen/jordmor. Får høre at jeg ser godt ut og kler å gå gravid. Det varmer. Eneste "bekymring" er vel at jeg nok aldri får brukt mammabuksa jeg har kjøpt til høstbruk :-) den detter ned rundt anklene når jeg prøver den på :-) Utstyrsmessig er jeg også godt på vei, vogn, seng og drøssevis med klær og annet er også klart..... så da er det bare å ruge videre... Ha en fortsatt flott sommer alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå