Gå til innhold

Hvorfor i alle dager kjøper dere vogn....

Anbefalte innlegg

og annet dyrt utstyr i Norge??? Eller ennå verre; kjøper fra folk som importerer privat fra andre land?

Er jo så mye billigere å importere selv. Ikke noe styr, varene kommer på døra og du får det meste mye mye mye billigere!

Går ut i fra at de fleste her inne er online og kan bruke internett ;o)

Fortsetter under...

Annonse

Siden dere ikke har behov for å spare halvparten av det tingene koster ved bare noen tastetrykk har dere vel konto med finanser til utdanning og bolig for barna deres da? Jeg har god råd. Men jeg vil heller betale halvparten for en vogn og sette resten på konto til gullet. Da får jo gullet i både pose og sekk :o)

Tråden var ikke ment for å provosere, bare lurer fælt på hvorfor folk er likeglad med eksempelvis å betale 10000 for noe dem kan få for 5000....

Jepp! Har flere linker :o) Men kan vel nesten ikke drive reklame her inne.

Jeg var også bekymret for hvordan det skulle gå dersom det var noe galt med vogna som jeg bestilte, eller at jeg ikke likte vogna og ikke kunne bytte. Fikk først ei vogn som vi bare hadde sett på nettet og ikke prøvd. Da vi fikk den fra Nederland var den mye smalere enn jeg hadde trodd. Kontaktet nettbutikken som bad meg sende den tilbake uten noe utgifter for meg. Bestilte ny vogn. Var da uheldig og fikk en vogn som hadde fabrikasjonsfeil på rammen. Dem sendte en ny samme dag. Som innehaveren av nettbutikken sa på gebrokkenet engelsk. "Vi sell a lått åff strollers to Norway, daunt vånt å bæd reuteisjon :0)"

synes det finnes enda et svar på dette jeg- salg!! Så får man varene til halv pris, og kan allikevel være sikker på det en kjøper og ha god mulighet til å reklamere enkelt. Er vel f.eks ikke særlig lett å sende vogna si til utlandet for reparasjon hvis du trenger den daglig til beibien vel??

Jeg kjøpte alt utstyret på salg i januar, fikk 20-50 % på alt. Kjempefornøyd! Er sikkert helt "ute" jeg da som var villig til å kjøpe vogna selv om den hadde FJORårets farge, men lever enda jeg...:-)

Sikkert ikke like lett for alle å få handling til å passe med salget mhp termin, men det går jo ann å trosse spåkonenes advarsler og gå tidlig i svangerskapet, og etterhvert er det jo som regel salg mange ganger ila året..

Annonse

Helt supert å handle på salg ;o) Kan spare mye da. Men hvis det ikke er salg akkurat når du vil ha vogn, kan imoprt være en mulighet. I forhold til hvordan en skal klare seg uten vogn når en reklamerer har jeg erfaring med at det tar lenger tid i butikken i Norge. Da jeg reklamerte hos forhandleren i Nederland fikk jeg den nye rammen før jeg sendte den gamle. Det tok 4 dager og jeg fikk den på døra ;o) Servicen i Norge trenge absolutt ikke alltid å være bedre enn i utlandet, tvert i mot.

He he, må le litt av denne tråden selv om jeg er HI. Jeg var utrolig skeptisk til import tidligere og sto og så på at flere venner par sparte utrolige pengesummer på import. Tok steget til slutt da, og ble omvedt ;o) Derfor jeg vil dele erfaringen med andre som kunne tenke seg å spare en del kroner.

Man får gjøre som man vil synes nå jeg. Om noen vil bestille på nettet så får dem gjøre det uten at jeg gidder å henge meg opp i det. Om noen vil kjøpe det dyrt eller på tilbud i butikkene i Norge, så er det også dems sak.

En ting man kanskje kan tenke litt på er at dersom de fleste bestiller utstyret selv fra utlandet, så kan man jo heller ikke forvente at det skal bli billigere her i lande heller.

Selv vil jeg heller gå i butikken og få sett på varen og kjøpe den der i stedet for å bestille på nettet. Det passer meg bedre rett og slett. Har ikke noe med hvor stor lønnskontoen min er. Rett og slett at jeg liker det bedre på den måten og foretrekker det.

Er vel heller stikk motsatt. Hadde flere importert måtte butikkene i Norge hatt konkuransedyktige priser :o) Og....dersom en vil se vogna før en kjøper den eller se om den passer i baggasjerommet - ja da er det bare å gjøre det i butikken, for så å tusle ut, reise hjem og bestille fra nettet. Hi hi! Ante ikke at dette var noe folk følte behov for å forsvare seg i forhold til ;o) Som sagt, ikke ment for å provosere :o)

Tja, hvorfor gjør man ikke det mon tro?

Jeg kunne ikke tenke meg å bestille vogn på nettet. Ikke fordi jeg har god råd, men fordi jeg ikke synes noe om det. Jeg er mere tilfreds med å kjøpe av en butikk.

Desuten så kjenner jeg flere som har gjort det og hatt dårlig erfaring.

Noen av problemene jeg har hørt om har vært: lang leveringstid (det kan man jo risikere ellers også), vanskelig å få tak i leverandøren, problemer å få sendt tilbake pga. feil, dyrt å sende tilbake når leverandøren ikke ville dekke dette, i ett tilfelle kom aldri varen selv om det ble trukket penger av konto.

Mulig dem jeg har kjendt har vært serdeles uheldig. Selvsagt er det noen som ikke har hatt noen problemer også.

Er vel bare til å undersøke den når du får den, hvordan du enn gjør det, he he ;o) Kommer jo fra samme produsent uansett, og reklamasjonsrett, det har man uansett. Men bør selvfølgelig bruke huet å kjøpe av en seriøs forhandler. Lurt kan man bli både i utland og Norge. Og så, hvis man drister seg til det stuntet det er å bestille noe på net, ja da kan man risikere å spare mage mange tusen :o)

HI

Vi valgte å kjøpe vogna vår i Norge da vi var veldig usikre på å handle fra utlandet hvis det skulle bli noe feil med den etterhvert.

Det er jo ganske mye stur hvis du må sende vogna til feks. Tyskland når det blir ett eller annet feil med den.

Da fant vi ut at det var greiere å kjøpe i Norge, fikk ett kjempetilbud på vogna i tillegg så det var ikke så mye vi tapte på å handle her.

Hadde tenkt oss til Sverige å handle de siste tingene men jeg fikk tull med bekkenet og rompa så jeg var ikke i stand til å sitte i en bil så langt (fra Oslo) Så da ble det Babyshopen rett opp i gata.

Jøss, bare folk som er uenig med HI jo...det var jo bare et tips fra en som er fornøyd folkens:-) Ingen grunn til å henge henne fordet.

Har selv aldri kjøpt utstyr på nett, men kjøper andre ting som barneklær, shampoo, kosmetikk og annet småtteri og aldri noe problemer. Vet jo hva jeg skal ha, og har gjerne sett varene "live" i butikker her først. Har også vurdert å kjøpe div utstyr til vogna til lillesnupp, og kunne også tenkt meg en Easywalker eller OTH etterhvert til storesøster og da vurderere jeg import.

Har hatt en Emmaljunga Duo Edge(04) og Quinny m/Dreami(05) har en Mistral(05), en GT Safari søsken(05) og en Spirit(06), og ingne av de har det vært noe med....så tenker ikke på det som noe problem.

Kjøp gjerne alt her i landet, men dette har ikke noe med god råd eller ikke å gjøre folkens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...