Gå til innhold

Puppenekt, hard mage, fast føde, baby 4,5 mnd. Gode råd?

Anbefalte innlegg

Tror jenta mi har puppenekt for tiden, hun skriker og skriker når jeg skal legge henne til puppen. Selvom hun er sulten skriker hun, tar litt tid før hun til slutt tar den, men da suger hun ikke like lenge som før. Prøver jeg å legge henne til etter at hun har sluppet skriker hun igjen.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, føler hun ikke får i seg nok mat.

Vi gir henne en halv banan til lunsj og litt av fruktglass på kvelden, før gav jeg henne pupp først så banan, men nå nekter hun å ta puppen. Fruktglassene har jeg vurdert å kutte ut. Hun har hatt problemer med avføringen de siste 2 dagene, og har hatt utrolig vondt i det hun har bæsjet. Trykker til hun blir knallrød i fjeset og skriker av smerte, får helt vondt av henne...og ut kommer det en "steinhard" klump med bæsj. Vi kjøpte sviskejuice og ga henne litt igår, og ser ut til at det var bedre å bæsje idag, gikk litt fortere og skrek langt fra så mye.

Ser jo at fruktglassene ikke inneholder noe annet enn frukt, men må si jeg er utrolig skeptisk til det. Hadde latt litt rester stå over natten og det var blitt helt gele...løste seg heller ikke opp i vann....

Vet altså ikke hva jeg skal gjøre nå som hun ikke vil ha pupp på dagen, litt pupp og halv banan er vel ikke nok. Vi har prøvd litt grøt, men det likte hun ikke, så tenkte å vente litt med det. Har også most potet men det var også vondt. Har liksom safet på puppen jeg...men nå er ikke den så populær heller...

Vi begynte med frukt pga puppen var for lite mat for henne, men hva gjøre nå som puppen ikke holder mål ? Hadde lyst å amme lenge jeg...

Har dere noen gode råd, hva kan jeg gi? Skal jeg bare "presse" på med puppen?

Fortsetter under...

Jeg har ingen gode råd angående puppenekt, men vil bare fortelle at banan kan gi hard mage hos så små barn. Min slet skikkelig da han fikk banan, og jeg leste om det i en brosjyre jeg fikk på apoteket. Jeg kutta det ut, gir nå litt sviskesaft morgen og kveld samt en skje malt i grøten. Nå er han helt fin. Dropp bananen noen dager og se hva som skjer!!

Lykke til!!

Hopp over banan en stund. Vi brukte det til å få fastere mage hos vår lille (16mnd) etter at hun hadde vært veldig løs en stund, og det virket som bare det!!! Jo grønnere banan jo fastere blir magen. Eplemos og pæremos er bra, også skrapet avokado. Kokt søtpotet er også bra.

Gi pupp i forbindelse med søvn, og søk i forum på puppenekt. Hun har nok hatt litt vondt i magen, det går over når babyen ikke får banan lenger.

Forresten, du beskriver hvorfor man skal gi en og en ny ting med tre dagers mellomrom. Når du gjør det kan du identifisere ting barnet reagerer på og ta det bort igjen. Og husk, bare et par ts nye ting den første dagen!

Å...sier du det???

Trodde banan var anbefalt å begynne med siden det var mildt...fikk høre det av flere jeg. Har gitt banan i ca 2 uker, men det er først nå hun har fått hard mage. Skal droppe det å se om det blir bedre, får heller prøve med litt grøt til lunsj, noe må hun få i seg på dagen.

Takk for tipset !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...