Gå til innhold

August: Er det flere en meg som synes ventetiden er uutholdelig??

Anbefalte innlegg

Det er 3 uker til termin, men siden je er førstegangs kommer han sikkert ikke før om 4 uker minst. Skal til lege i morgen, hååååper hun kan finne ut om hodet er festet og jeg begynner å bli moden. Har tenkt å be om test for streptokokk B, så da kan hun sjekke om jeg er moden også når jeg først ligger der tenkte jeg...

Egentlig har de siste ukene gått veldig fort, men det er fordi jeg har hatt noe og gjøre hele tiden. Nå er alt kjøpt inn, barnesenga står oppredd og huset er vaska... så hva skal jeg finne på nå? Hva gjør dere andre augustjenter for å korte ned på ventetiden?

Fortsetter under...

Det er heldigvis ingenting som tilsier at førstegangs går oftere over termin, jeg fikk min første til termin og andremann lot oss vente i 12 dager før han kom;-)

Jeg gjør husarbeid, leser bøker, lager mat, pusser vinduer, har gjort alt klart til babyen kommer, ordner og styrer med de andre barna, er på stranda, bimmer, luker i hagen, osv osv. Skikkelig kjerring om dagen;-)

Er ganske lei av å vente nå ja. 3 dager siden termin. Merker jeg er morgengretten frem til middag;)

Jeg har forsøkt å fylle dagene med å gå tur, husvask, rydde i skuffer og skap, vaske klær osv + bake. Har nå fyllt frysen med hjemmebakt brød, rundstykker, sjokoladekake, krydderkake, muffins, kanelboller, mange bokser med sukret jordbær og noen enkle middager.

Men blir jo så utrolig sliten av å styre på sånn, og burde jo være litt mer opplagt før en fødsel! Så i går og i dag prøver jeg å bare slappe av, og har begynt å spise på kakene fra frysen;) Kjeder meg en smule...hehe

Her går det i ukeblad, kryssord, klesvask, rydding, skrive huskelister, BIM og TV. Tenke å begi meg ut på en aldri så liten spasertur (og da snakker vi om liten! ),i kveld når sola er borte. Og er jeg veldig sprek, da tar jeg trappene opp til 7.etg der vi bor. Skal ha "lille venn" ut snart nå. Uholdbart å tenke på 18 dager til termin, pluss en sjanse for 14 dager over det igjen!

Synes det går kjempetregt. Ver hos JM i dag og ble kjempeoppstemt da hun sa "HVIS du går helt til terminen." Hodet var festet og det vet jeg det gjorde for en stund siden. Så nå venter jeg bare.

Alt er vasket og klappet og klart. Men jeg vasker litt ekstra allikevel. Også har jeg lånt Karl Ove Knausgård "En tid for alt!" på biblioteket. Den er lang og jeg skal være ferdig til baby kommer. Har litt av et prosjekt i den...

Annonse

Blir imponert av alt dere orker!!

Syns sofaen har fått merkbar slitasje de siste dagene... og jeg kjeder meg veldig. Det eneste som har vært litt gøy har vært å strikke til den lille, men nå er til og med hendene mine så hovne at det ikke er så enkelt lenger. Blir så fort nummen... Har tre uker igjen, men sier ja takk om det skjer noe i dag. Stor unge, hodet er festet, og jeg er klar!!

jeg har min første termin i dag, kjenner sterke mensen murringer og vonde kynnere... gikk tur i stad, da ble det være. tenkte jeg skulle gå en tur etterpå å.. neste termin er 12 aug.. jeg fikk mine begge en uke før terminen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...