3barns-mamma:) Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Lillegutt er bare 4 uker og det er mitt 3.barn-så jeg er ingen uerfaren nybegynner ang. amming.Måtte kaste inn håndklet på fredag etter 4 grufulle uker med smerter som best kan beskrives som tygging/skjæring/sliting av brystvortene.Han tok vorta riktig,var allerede sår på barsel og det var meningen at jeg skulle ta prøve for å se om jeg hadde en type bakterie som gir sårhet,men den ble glemt oppi det hele..:)Var svært sår i 2 uker ca,men så ble det bedring.Brukte salve fra apotek,klemte ut dråpe melk etter amming og lufttørket.Men så ble det skikkelig sår UNDER brystvorta på begge bryst.Disse ga signaler til nervene i hele kroppen kjentes det ut som..Huff,leste at det kunne være tungebåndene til babyen som gjorde dette.Vet ikke,og ikke orket jeg finne ut av det heller.Sluttet fredag etter at det kom blod fra sårene.Kunne ikke komme borti brystene uten at det var vondt og måtte gå uten klær i helga.Vortene var konstant svært stive.Flaska med nan går ned i fullt monn og alt er bare fryd her nå.Morsmelka snart borte,men heller dette!!!! Håper noen kjenner seg igjen:)
Expat Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Ja sånn har dessverre mange det. Du beskriver vasospasmer etter skader på brystet, som antakeligvis var etter dårlig sugetak, selv om det så riktig ut på utsiden. For noen blir det enkelt og greit nok pes, og mme er en gudesendt erstatning. Lykke til med baby og kos dere! (Og får du nr 4 så kan det bli helt annerledes igjen, så ikke ta skrekken! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå