Gå til innhold

Når tiden kommer å du skal føde....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vil anbefale naturlig fødsel på de vameste.

En helt ubeskriveleg opplevelse.

Eg brukte lystgass å epedural å de funka fint for meg :-)))))

Sef e de både posetive å negative opplevelser både på ks å vanlig men du må kjenne etter sjølv hva du syns e best for de er du som skal gjøre jobben :-)

Vanlig, helt klart! Jeg har faktisk keisersnitt-angst, er livredd for å måtte ta snitt. Har født to barn vaginalt og vet at jeg takler det helt fint, siste fødselen var også en veldig flott opplevelse selv om det så klart gjorde jæ**** vondt på slutten ;-) Håper jeg ikke kommer i en situasjon hvor jeg må ta keisersnitt av en eller annen grunn, det er mitt mareritt!

Håper ingen her inne setter seg ned og bestemmer seg for KS....

For å få det må man ha en god grunn!!!!

( dyp angst, andre psykiske faktorer, trangt bekken, andre sykdommer osv..)

KS er tross alt en operasjon :-)

Jeg har hatt ett hasteKS og et planlagt KS og skal ha KS i mars ( hvis alt går bra..)

Gleder meg til dette da det var en kjempeopplevelse :-)

Men, kan man uten fare for noe, føde vanlig, bør man det både for egen del og for barnet sin del :-)

Annonse

ps, en som snakket om å føde stående og at det var fint, min erfaring fra siste fødsel, da jeg hadde pressriene i knestående var at det var vondere men mye kjappere (sikkert derfor det gjorde mer vondt...). På første fødsel lå jeg i vanlig fødsestilling (hadde ikke noe valg) og det tok nesten 3 kvarter med pressrier, mens andre gangen tok det kun tre pressrier så varn gutten ute, kjente faktisk at barnet gled lenger ned for hvert press og så ut, veldig spesiell opplevelse! Kan anbefale det, godt å bli så fort ferdig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...