Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Noen her som har "klumper" på innsiden av lårene? Har fått noen sånn mørke"blå"aktige kuler der.. Gjør litt vondt.. Er dette fettklumper eller hva??
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Vil tro det er åreknuter.. Høres sånn ut!
atlje Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 hmmm er det sånn at du kan klemme de ut? og at de kommer sånn blodguffe ut da? sånne har jeg..helt forferdelig vondt...var til legen med det..men dessverre lite å få gjort..fikk en krem som ikke virket..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Nei, det går nok ikke an å klemme de ut nei.. Grunnen til åreknuter er at når blodet skal tilbake, altså fra beina til hjertet, så hender det seg at "ventilene" i blodårene ikke klarer å lukke seg helt.. Og det blir en blodpppsamling...bloder renner litt ut. Hender seg at de vises, som blå/lilla kuler.. slik som du har. (Litt dårlig forklaring, men;) Er ikke farlig,nei.. Det tror jeg ikke! Men er det veldig vondt og du ikke klarer å gå pga det f.eks, så kan det være smart å oppsøke lege igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Hovedinnlegger her! Jepp, mine er sånne som kan klemmes ut (noen av dem) Hva sa legen at det var da? Og hvorfor kommer dem?
vims-74 Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Hei! Hvis det er klumper som kan klemmes på, og det kommer gørr ut, kan det være noe man tidligere kalte svettekjertelbetennelse, står litt om det her: http://www.lommelegen.no/svar/svar7797.asp Jeg var før jeg ble gravid en god del plaget av dette, og har oppsøkt lege flere ganger i den forbindelse. Legen min mente barbering og hormonforstyrrelsene mine (PCOS) kunne være årsaken til at jeg var spesielt plaget. Jeg prøvde en langvarig antibiotikakur, uten at det hjalp noe særlig. Det som derimot hjelper litt, er å rense godt med feks klorhexidin etter barbering, evt ren sprit for å desinfisere. Slutte barbere er også et alternativ for noen (ikke for meg, her er det ikke snakk om bikinilinje, men shortslinje!) Uansett, om du er spesielt plaget kan du ta en tur til lege som kanskje kan foreslå noe form for behandling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå