Gå til innhold

"Arver" man samme fødsel som sin egen mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt få en lignende fødsel som sin egen mor? Og hvis hun har født før eller etter termin, at vi kan oppleve det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er rent tilfeldig i såfall.

Skrevet

Det håper jeg da virkelig ikke. Min mor fikk nemlig ikke pressrier og jordmor måtte legge seg på magen og presse meg ut. Det gikk noe bedre med søsteren min, men det var heller ikke gøy visstnok.

Men, nei, det er ingen automatikk i dette såvidt jeg vet. Fødslene til samme kvinne behøver heller ikke å være like. Jeg tror dette er tilfeldig.

Skrevet

Hei!

Jeg har født fire barn, og alle med helt ulike forløp....Ingen lignet det min mor forteller fra sine to fødsler....Så, neppe noe arv...Man er seg selv med gener fra to familier...

Skrevet

I følge obstetriker som jeg snakket med; nei.

Skrevet

Har hørt både av jordmor og lege at det kan være en viss likhet . Håper selv på det, fordi min mor hadde en ganske lett fødsel. Men hun fikk meg tre uker før termin, og selv har jeg nå to dager til termin. Så DET har ikke vært likt i hvert fall. Det er et tålmodig, eller kanskje veldig presist barn jeg får......

Skrevet

Helsesøstera mi påstod at min mors fødsel i alle fall kunne være en pekepinn om hvordan jeg ville få det. Hun fikk rett. Alle kvinnene på min mors side har enkle fødsler, av den grunn at vi er utstyrt med temmelig brede hofter. (Dessuten har vi verdens lengste brystvorter, også, som er supre å amme med :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...